Hop til indhold

Røde øjne og næse = mere sygdom?


Gæst Loke
 Share

Recommended Posts

Jeg synes engang at have læst at hunde der har rød næse, og er rød om øjnene, har nemmere ved at få øjeninfektioner - er det mon rigtigt?

 

Loke har haft øjenbetændelse TO gange inden for kort tid, og det er måske bare uheldigt, men så kom jeg lige i tanke om det her.......?

 

:?::?::?:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst Nalle24

Luna har også fået en gang slem øjnebetændelse,var til dyrelægen igår og få noget til at dryppe dem i..meen synes ikke det er så meget på retur,synes det er meget slemt når vi har været ude og går en lang tur,så "hænger" hendes øjne meget igen når hun kommer ind i varmen...men hun klør ikke så meget som hun gjorde igår ,så det er da et plus...

Link til indlæg
Del på andre sites

Både Luna og Loke er vist meget unge, er de ikke?

Øjenbetændelse er meget smitsomt, og selv om man får behandlet sin hund, så vil den blive smittet igen når den leger med andre unge hunde. Med tiden vokser de fra det..

 

Da Silke var ung, tørrede jeg simpelthen hendes øjne med kogt vand flere gange om dagen når der var "snavs" i dem. Ja, det gør jeg stadig, hvis der skulle komme lidt snask, hvad der sjældent gør nu.

 

Salver, dråber og dyrlægebehandlinger er kun effektive hvis man behandler alle legekammerater samtidig... Eller hvis man isolerer sin unge hund... varigt... Ingen af delene er mulige i praksis.

 

Almindelig øjenbetændelse generer kun det "snottet" generer.

 

Men øjenbetændelse kan også skyldes værre ting som allergi eller hundesyge. Så hvis det generer hunden, så skal dyrlægen se på det..

 

Hvis dyrlægens dråber ikke virker på Luna, så ring og snak med dyrlægen. Måske skal der noget andet til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Nalle24

Jo Luna er kun 9 måneder..

 

Hvis det ikke ser bedre ud imorgen ringer jeg igen til dyrelægen :?

Kan se hun er meget generet af det,altså lukker sine øjne meget,selv om vi leger..så helt godt er det ikke endnu,men ved jo heller ikke hvor lang tid man skal gi hende, det før det virker?hun fik en masse gange igår,som lægen sagde vi skulle,og så i dag kun 3 gange dagligt,det skal hun så have i 8 dage...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Nalle24

Hun blev vaccineret,for 2 måneder siden(den sidste)

 

Jo hun var hos dyrelægen i onsdags,og fik tjekket øjnene..

 

Har lige haft ringet til ham,fordi når vi har været ude og gå tur,og kommer ind i varmen igen,så hænger øjnene og er voldsomt røde..

Han sagde at vi skulle gi det tid,og behandle hende 6 gange dagligt istedet for 3..Han kunne ikke rigtigt gi noget svar på hvorfor de blev værre når hun havde været ude...

 

ja bliver bekymret,også fordi jeg kan se hvor meget det genere hende når hun kommer ind i varmen :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...