Hop til indhold

Aktiv - hundefoder


cs-dumle
 Share

Recommended Posts

Min veninde og jeg har haft kig på det her foder http://vomhausegidius.minisite.dk/default.aspx?PageID=42975

Det lyder jo alt sammen meget godt, men jeg er ærlig talt ret dårlig til at kende godt foder fra dårligt.

Lige nu får Dumle "RC medium adult" og han fungerer fint på det og vil gerne spise det, men hvis det her er lige så godt, men bare billigere...

 

Nogle der kan hjælpe mig med plusser og minusser?

Link til indlæg
Del på andre sites

Når vi har kigget på foder har første punkt på tjeklisten altid været:

 

Er den første ingrediens der er nævnt på ingredienslisten kød - hvis ikke, så er vi straks gået videre.

 

Edit: meget interessant, jeg var faktisk ikke klar over forskellen på kød og kødmel. Men hvorfor anbefaler de at kødmel er hovedingrediens, når de selv skriver at det er kød af ekstrem lav kvalitet og uidentificerbar?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fandt så lige en gammel tråd om foderet her på forum da jeg søgte mere på det :stupid:

 

Absolut ikke noget jeg ville anbefale, jeg er ingen foder expert, men ingredienslisten SKRIGER bare NEJ NEJ NEJ til mig! :evil::-)

 

"Hvede/majs/byg, fjerkræprotein, fiskeprotein, vegetabilsk olie, animalsk fedt (svinefedt spec.), trævler fra rodfrugter, grønsager, glukose, mineraler og vitaminer."

 

Okay, odt at vide.

 

Læs evt. her lidt om hvad foder bør indeholde -og i hvilken rækkefølge og mere vigtigt; hvad det IKKE bør indeholde :blink: http://www.paintedmagic.dk/Hvalpetips_Fodring.html#Valg

 

Mange tak, kunne nemlig godt tænkt mig endelig at få lidt styr på hved det egentligt bør indeholde :5up:

 

Når vi har kigget på foder har første punkt på tjeklisten altid været:

 

Er den første ingrediens der er nævnt på ingredienslisten kød - hvis ikke, så er vi straks gået videre.

 

Okay.

 

 

 

Det bekymrer mig bare oså en smule at da vi var ude og kigge efter foder til venindens hvalp var der ingen indholdsfortegnelse på RC. Det har jeg egentligt aldrig tænkt over før, vi fik det jo bare anbefalet af en dyrelæge, men heller ikke i folderne står der noget, der stod en masse positive ting om hvad det hjælper på, men ikke hvad der er i :neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Absolut ikke noget jeg ville anbefale, jeg er ingen foder expert, men ingredienslisten SKRIGER bare NEJ NEJ NEJ til mig! :evil::-)

 

"Hvede/majs/byg, fjerkræprotein, fiskeprotein, vegetabilsk olie, animalsk fedt (svinefedt spec.), trævler fra rodfrugter, grønsager, glukose, mineraler og vitaminer."

 

 

 

jeg er bare helt enig ikke de bedste ingredienser nærmest nogle af de værste :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Absolut ikke noget jeg ville anbefale, jeg er ingen foder expert, men ingredienslisten SKRIGER bare NEJ NEJ NEJ til mig! :evil::-)

 

"Hvede/majs/byg, fjerkræprotein, fiskeprotein, vegetabilsk olie, animalsk fedt (svinefedt spec.), trævler fra rodfrugter, grønsager, glukose, mineraler og vitaminer."

 

Det er et sørgeligt trist dårligt foder ifølge den her ingrediensliste!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er godt nok både særgelig og trist, øv øv :cry: Men de er squ gode til at 'sælge' varen, hvis man ellers læser deres 'salgstale'... Det gjorde jeg så ikke i første omgang, jeg susede bare ned til ingrediens listen :lol:

Så er det jo godt der er folk som jer på HF der gør det ;-) jeg læser kun salgstalen og har ingen forstand på hvilke ingredienser der er sunde og hvilke der ikke er, så jeg tænker bare at det er da meget godt :neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er det jo godt der er folk som jer på HF der gør det ;-) jeg læser kun salgstalen og har ingen forstand på hvilke ingredienser der er sunde og hvilke der ikke er, så jeg tænker bare at det er da meget godt :neutral:

 

Man lære, man lære :blink: Altid kig på ingredienslisten først, og står kornprodukter -eller i det hele taget alt andet end kød, først på ingredienslisten, så lad være med overhovedet at spilde tid på at læse salgstalen, så er den som hovederegel ikke det 'papir' værd den er skrevet på :blink: :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Edit: meget interessant, jeg var faktisk ikke klar over forskellen på kød og kødmel. Men hvorfor anbefaler de at kødmel er hovedingrediens, når de selv skriver at det er kød af ekstrem lav kvalitet og uidentificerbar?

Kød i tørkost bør angives/anvendes i mel form, idet 80% af frisk kød er vand. Benytter man frisk kød i fremstilling af tørkost, skal man deraf trække optil 80% af det skrevne indhold for at få det faktiske indhold.

 

Hvis ingrediens listen angiver "kødmel" og ikke "kyllingemel" eller "lammekødsmel" henviser det til at produktet er af ubestemmelig art - det kan være så godt som hvad som helst - oftest er det dog da oksekød samt evt. andre kød rester af ekstrem lav kvalitet.

 

Nogle der så TV2 igår :?:

Der var et glimrende eksempel på "fjerkræskød" - aflagte burhøns som blev gasset og deraf kværnet hele.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kød i tørkost bør angives/anvendes i mel form, idet 80% af frisk kød er vand. Benytter man frisk kød i fremstilling af tørkost, skal man deraf trække optil 80% af det skrevne indhold for at få det faktiske indhold.

 

Hvis ingrediens listen angiver "kødmel" og ikke "kyllingemel" eller "lammekødsmel" henviser det til at produktet er af ubestemmelig art - det kan være så godt som hvad som helst - oftest er det dog da oksekød samt evt. andre kød rester af ekstrem lav kvalitet.

 

Nogle der så TV2 igår :?:

Der var et glimrende eksempel på "fjerkræskød" - aflagte burhøns som blev gasset og deraf kværnet hele.

 

Men siger man ikke at tørkost netop er drænet for vand? Det må vel også betyde det vand der er i kødet eller:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Men siger man ikke at tørkost netop er drænet for vand? Det må vel også betyde det vand der er i kødet eller:confused:

 

Ja netop - hvis der står frisk kød (eller slet og ret bare kød) som ingrediense i dit tørkost, så er indeholdet af kød realt op til 4 gange mindre, dvs. at hvis der på posten står:

 

Frisk kylling, malet majs, hvide ris, brune ris, kyllinge fedt, fiskemel mv.

 

Så er det faktiske indhold i foderet faktsiksk

 

Malet majs, hvide ris, brune ris, kylling, kyllinge fedt, fiskemel mv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja netop - hvis der står frisk kød (eller slet og ret bare kød) som ingrediense i dit tørkost, så er indeholdet af kød realt op til 4 gange mindre, dvs. at hvis der på posten står:

 

Frisk kylling, malet majs, hvide ris, brune ris, kyllinge fedt, fiskemel mv.

 

Så er det faktiske indhold i foderet faktsiksk

 

Malet majs, hvide ris, brune ris, kylling, kyllinge fedt, fiskemel mv.

 

Det er da lidt snyd, at tælle vandet med i startvægten for derefter at tage det ud:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Det er da lidt snyd, at tælle vandet med i startvægten for derefter at tage det ud:???:

 

Det er en af grundene til at foder er svært at gennemskue :-)

 

Mange tror de fodrer med et foder med masser af ''frisk''kød i, men nej, det er bare snyd!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Det er da lidt snyd, at tælle vandet med i startvægten for derefter at tage det ud:???:

Jeg kan faktisk ikke helt forstå at det er lovligt - synes selv at det er vildledende :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...

min hvalp får aktiv hvalpefoder... kende rjeg mange hunde der får, og de er altså også flotte..

men når sækken er tom, vil jeg gerne have hende over på et andet foder.. da det aktiv ikke er helt nemt at få..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...