Hop til indhold

hvad bruger i af pelsplejemidler?

Gæst fairlady
 Share

Recommended Posts

Gæst fairlady

til jer der fodrer økologisk, hollistisk, hjemmelavet osv for at sørge for hundene kun får gode ting der har gavn af og ingen kunstige tilsætningsstoffer og konserveringsmidler, hvad bruger i så af pelsplejemidler? Er det noget uden kemikalier osv eller hva gør i?

Link til indlæg
Del på andre sites

Behovet for pelspleje varierer meget fra race til race. De tre af mine hunde har ruhåret pels, den skal sådan set bare børstes en gang imellem for at få diverse ting og sager ud af den. Hvis de tager en rulletur i noget som jeg ikke synes lugter godt (jeg går ud fra at hundene og jeg ikke er enige her) skal de vaskes, her bruger jeg en mild allergivenlig shampoo købt ved dyrlægen.

Jeg har brugt forskellige shampoo gennem tiderne, og det har aldig givet problemer, men jeg bruger det også kun meget sparsomt. Jeg har en flaske med 250 ml som er købt for 3 år siden, den er ikke tom endnu, og jeg har da trods alt 4 hunde.

Min borzoi har en længere pels, der kræver mere arbejde, men igen kan børster og andet "mekanisk" pelsplejeudstyr klare 90 % af arbejdet. Skal han vaskes bliver det med samme shampoo som omtalt, ellers har jeg noget pudder som kan gøre det ud for en discountvask. Dog har jeg erfaret at jeg kun skal bruge den halve dosering fremfor den der anbefales på dåsen.

Hilsen Kim & Co

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fundet noget udemærket hundeshampoo og -balsam i en hesteforretning som er uden parfume og parabener - og det bruger jeg til dem.

Desværre har jeg måtte finde noget der virker på Bimsens pels som bare filtrer og filtrer og filtrer og driver mig til vanvid ... og det er noget hårkur til mennesker med alt muligt grimt i - men til gengæld fungerer det ret godt med hendes pels ... og jeg har været langt omkring og prøvet en millionmilliard produkter inden jeg fandt det her der virker ... Så der er jeg gået på kompromis med mine holdninger må jeg sige ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Desværre har jeg måtte finde noget der virker på Bimsens pels som bare filtrer og filtrer og filtrer og driver mig til vanvid ... og det er noget hårkur til mennesker med alt muligt grimt i - men til gengæld fungerer det ret godt med hendes pels ... og jeg har været langt omkring og prøvet en millionmilliard produkter inden jeg fandt det her der virker ... Så der er jeg gået på kompromis med mine holdninger må jeg sige ...

Jeg har også en hund, der filtrer voldsomt, hvis hendes pels bliver snavset og ikke er nyklippet (Amy er en Bichon Frisé) - men jeg bruger noget nyt shampoo og balsam, der hedder Requal. Det kan vistnok kun købes 1 sted her i landet hos en hundesalon, men man kan bestille det over nettet. Det er ret dyrt i førstegangsindkøb - til gengæld er det superdrøjt, så jeg vil tro, jeg har til 10 hunde over de næste 20 år.... :lol: Requal gør, at pelsen bliver meget lettere at rede ud og holde, så det kan jeg anbefale dig at prøve.

Mvh. Tina

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fodrer jo med konventionel tørfoder, og som sådan fint glad for det.

Når det gælder pelspleje, forsøger jeg dog så vidt muligt, at finde noget, der ikke har for meget gris i sig. Jeg vasker nemlig hunde tit. Hvilket vil sige ofte en gang om måneden.

Til daglig nyder jeg godt af deres silkepels, der betyder, at hvis de bare får lov at tøre op, kan jord og diverse redes ud. Men eftersom de trimmes relativt tit og ofte er på udstilling, kræver det en tur forbi bruseren først.

Mærket jeg gør brug af hedder PetSilk og skulle være helt i gennem naturligt og fri for mærkelige tilsætningsstoffer. Den er drøj i brug, da den fortyndes i forholdet 1:16, så der er til en rum tid i den halve liter jeg køber af gangen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Min lab på snart tre får plejet pelsen ved min daglige nusning :lol:

Han har aldrig været i bad andet end "det store udendørs badekar".

Min cairn blev vasket ved behov i min egen hjemmelavede shampoo og det ville Pelle også blive hvis den dag skulle indtræffe det blev nødvendigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også en hund, der filtrer voldsomt, hvis hendes pels bliver snavset og ikke er nyklippet (Amy er en Bichon Frisé) - men jeg bruger noget nyt shampoo og balsam, der hedder Requal. Det kan vistnok kun købes 1 sted her i landet hos en hundesalon, men man kan bestille det over nettet. Det er ret dyrt i førstegangsindkøb - til gengæld er det superdrøjt, så jeg vil tro, jeg har til 10 hunde over de næste 20 år.... :lol: Requal gør, at pelsen bliver meget lettere at rede ud og holde, så det kan jeg anbefale dig at prøve.

Mvh. Tina

Pelsen på en Bichon frisé og en Löwchen er meget forskellig :-D

Requal har jeg prøvet, og det duer ikke til at holde filtrene væk på løverne.

Der er ikke andet at gøre end at bide tænderne sammen de måneder pelsskiftet står på og så børste, børste og børste..:damn:

Freudika- Hun må da også snart have skiftet? Mine på Bimsens alder er færdige med monster-længden... SÅ nu går der heldigvis en rum tid før jeg har små der bliver store :mrgreen: Og der er laaaaaaaaaaaang tid til efteråret hvor det hele starter forfra :pift:

Jeg veksler mellem petsilk og aloevera shampoo.. Balsam bruger jeg petsilks

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad ville I bruge til ultra korthåret hunde?

Sagen er jo at Herr Flick har en svaghed for hestepærere og andet snads, derfor er det desværre indimellem nødvendigt med et brusebad, men jeg er godt nok meget i tvivl om hvad jeg skal ha' til ham, måske nogle herinde har erfaringer med noget rigtig godt? gerne uden parabener, parfume og andre tilsætningsstoffer :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites