Hop til indhold

Dyrehealer


Umulia
 Share

Recommended Posts

Gæst ThomasTBO
Og det samme gælder jo for hunde.

 

Arwin Olsen, homøeopat, har skrevet en bog "Livets hormoner" og han taler netop om problematikken med at kvinder hakker på mændene og vil have dem til at være "semikvinder"- i forhold til mænds selvværd og selvtillid.

Når så kvinderne har fået formet mændene til semikvinder mister de totalt respekten for dem.

 

Ikke nemt at være mand i dag!

 

Jeg har været på et dagskursus med ham og han er meget spændende.

 

Han vil have at mændene naturligvis skal tage ansvar for familien, men at de også skal have lov til at lave typiske mandehørmerting netop pga det du beskriver.

Jeg synes det lyder uhyre logisk..

 

Og således kom endnu tråd igen meget langt væk fra det oprindelige emne :lol:

 

Ganske interessant... det får mig til at tænke på, om det mon også fungerer på samme måde den modsatte vej? Med al den snak der er om, at børn 'mangler opdragelse', 'opfører sig helt vanvittigt' og i det hele taget fungerer meget dårligt, kan det så muligvis tænkes, at der er en sammenhæng med den såkaldte 'kvindefrigørelse'? At kvinder er gået fra at være hjemmegående, omsorgsgivende, formidlere af 'bløde værdier', til idag at være karrieremennesker på lige fod med mænd?! Kan dette skift i kvinders fokus have gjort dem mindre egnede som 'yngelplejere'?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 79
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Ninjamor
Ganske interessant... det får mig til at tænke på, om det mon også fungerer på samme måde den modsatte vej? Med al den snak der er om, at børn 'mangler opdragelse', 'opfører sig helt vanvittigt' og i det hele taget fungerer meget dårligt, kan det så muligvis tænkes, at der er en sammenhæng med den såkaldte 'kvindefrigørelse'? At kvinder er gået fra at være hjemmegående, omsorgsgivende, formidlere af 'bløde værdier', til idag at være karrieremennesker på lige fod med mænd?! Kan dette skift i kvinders fokus have gjort dem mindre egnede som 'yngelplejere'?

 

Muligvis...

 

Det virker som om mange mennesker bare kører i et overfladisk lag uden rigtigt nærvær, så hvorfor ikke?

 

Men man kan ikke generalisere

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Muligvis...

 

Det virker som om mange mennesker bare kører i et overfladisk lag uden rigtigt nærvær, så hvorfor ikke?

 

Men man kan ikke generalisere

 

Ja, mange er ikke tilstede i nuet ret længe af gangen.

 

Gå tur med hunden, tja der blev lige ordnet 25 smser og et par samtaler, samvær?

 

Det samme med børn, mange voksne er ikke tilstede, arbejder hjemmefra i fritiden, tankerne er på imorgen m.m..

 

Både mænd og kvinder kan være primære omsorgsgivere, kender fantastiske fædre, der er langt mere kærlige og nærverende end mødrerne, men jeg tror man gør både mænd og børn en tjeneste ikke at forsøge at ''hyrde'' manden på plads :blink:

 

Øh det er nok også lidt langt fra Winnie det her:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...