Hop til indhold

Kunsten at vælge den rigtige race...


Gæst Thursir
 Share

Recommended Posts

 

Jeg ville nok ikke vælge en mynde eller pharaohhund for det er ikke lige den mest samarbejdende hund at få - de er søde og kærlige, men mht. træning er der altså ikke meget interesse fra deres side og hvis i er vandt til katte (som jo er meget trænbare og lynende intelligente - i hvert fald størstedelen af dem:rolleyes:) så er det måske lidt "skuffende" at hunden ikke har samme interesse i at samarbejde.

 

Nå.... Kunne du ikke lige sende en sms til min greyhound om det, for det er der sg* ikke nogen der har fortalt hende:shock:

 

Men generaliseringer er jo også så dejlig handy.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Nu har trådstarter jo slet ikke skrevet nogen om hvorfor de egentlig gerne vil have hund. Hvad er det for nogle behov, hunden skal opfylde, som kattene ikke allerede opfylder? Det kunne da være interessant at vide.

 

Okay, her er det så mig der er stået fuldstændig af :???:.

 

Hvis man skal følge den logik, så er der absolut ingen grund til at børnefamilier anskaffer sig en hund, for hvilket behov kan den dog opfylde som børnene ikke kan.

 

Og der er da vist trods alt meget almindeligt at folk med børn også har hund (eller kat)

 

Det er altså kun singler der har brug for en hund, eller hvad?

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Okay, her er det så mig der er stået fuldstændig af :???:.

 

Hvis man skal følge den logik, så er der absolut ingen grund til at børnefamilier anskaffer sig en hund, for hvilket behov kan den dog opfylde som børnene ikke kan.

 

Og der er da vist trods alt meget almindeligt at folk med børn også har hund (eller kat)

 

Det er altså kun singler der har brug for en hund, eller hvad?

 

Jeg tror altså du lægger en hel masse i mine ord, som ikke var hensigten...

 

Men for at besvare spørgsmålet - En hund kan man kommandere rundt med, og lære den en masse tricks. (det kan man også med børn, men de fleste andre vil nok synes det er lidt underligt ;)

En hund kan man gå ture med - ungerne gider ikke, de vil hellere spille computerspil.

En hund kan man dyrke sport med og gå til konkurrencer.

En hund bliver ikke sur og smækker med døren selv om den er blevet teeenager.

Osv :lol::lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Her må jeg lige indskyde - som kattemenneske - at katte er YDERST sociale væsner og har ens tor social intelligens, selvom de (eller huskatte) ikke anses for at være et dicideret flokdyr.

Men det er vidst lidt et sidespor til tråden :P

 

Den slags hører man altid fra kattemennesker, og der er aldrig skyggen af beviser til at bakke holdningen op.

Beklager, men jeg har aldrig set en gøre andet end hvad der tager udgangspunkt i de mest basale drifter. Der findes fisk med lige så meget hjerne og bedre sociale færdigheder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Den slags hører man altid fra kattemennesker, og der er aldrig skyggen af beviser til at bakke holdningen op.

Beklager, men jeg har aldrig set en gøre andet end hvad der tager udgangspunkt i de mest basale drifter. Der findes fisk med lige så meget hjerne og bedre sociale færdigheder.

 

Du er hermed inviteret herhjem for at møde Charlie og møgkatten:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

 

Men generaliseringer er jo også så dejlig handy.

Ej nu må du lige holde - det har ikke noget med generaliseringer at gøre:rolleyes: Jeg siger ikke at en mynde ikke kan lære - jeg siger at dens interesse ikke er der - det er ikke en race hvor samarbejde er fremavlet:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej nu må du lige holde - det har ikke noget med generaliseringer at gøre:rolleyes: Jeg siger ikke at en mynde ikke kan lære - jeg siger at dens interesse ikke er der - det er ikke en race hvor samarbejde er fremavlet:-)

 

Tjah, altså for mig lyder det stadig som en generalisering. At interessen for ikke at lære ikke er der, er også decideret forkert.

 

Det er muligt at man som ejer er nødt til at arbejde på at være lidt mere interessant for at mynden gider dig, men kan man klare det - og det er ikke svært hvis man er en engageret hundeejer - så lærer den også fint.

Som bonus har man så en hund der ikke har noget mod at tænke selv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjah, altså for mig lyder det stadig som en generalisering. At interessen for ikke at lære ikke er der, er også decideret forkert.

 

Det er muligt at man som ejer er nødt til at arbejde på at være lidt mere interessant for at mynden gider dig, men kan man klare det - og det er ikke svært hvis man er en engageret hundeejer - så lærer den også fint.

Som bonus har man så en hund der ikke har noget mod at tænke selv.

 

Vi ringtræner med en, der har haft borzoi´er i lige omkring 20 år. Han vil absolut ikke give dig ret. Lydighed ligger generelt ikke for mynder...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi ringtræner med en, der har haft borzoi´er i lige omkring 20 år. Han vil absolut ikke give dig ret. Lydighed ligger generelt ikke for mynder...

 

 

Det er jo akkurat det der er pointen!!

En mynde er jo for f...... mange forskellige slags hunde. Borzoi'er og afghanere er jo kendt for at være "vanskelige" at træne.

Men det gælder i MEGET mindre grad de andre mynde racer som f.eks greyhound og whippet.

 

Generaliseringer kan ikke bruge til en pind.......

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...