Gæst Holst Skrevet Februar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2009 Hejsa Min 11 måneder gamle hund, har været på en tæve i løbetid i dag desværre. for tæven må ikke få hvalpe. Nu ved jeg man kan få en sprøjte mod dette, men kunne godt tænke mig at vide en pris, ikke at den har betydning for tæven skal jo have den lige meget hvad, men bare hvad sådan en koster nu om dage??? Håber en kan hjælpe Henrik Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst anne-marie Besvaret Februar 11, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 11, 2009 Velkommen Jeg ved ikke hvad den koster, men din forsikring skal betale det går jeg ud fra Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Holst Besvaret Februar 11, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 11, 2009 Ja hvis det er en mulighed så skal den da, ingen tvivl om det. var jeg ikke klar over. Må hellere lige finde mine forsikringspapire frem. Tak for svaret Henrik Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst anne-marie Besvaret Februar 11, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 11, 2009 Ja hvis det er en mulighed så skal den da, ingen tvivl om det. var jeg ikke klar over. Må hellere lige finde mine forsikringspapire frem. Tak for svaret Henrik Ja, find dem frem Ansvarsforsikringen skulle gerne dække Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Februar 11, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 11, 2009 vores nabo havde samme uheld for et par måneder siden... mener de kom af med 7-800 kr. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst milder batmusen Besvaret Februar 11, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 11, 2009 min tæve har fået denne abort sprøjte men jeg kan absolut ikke anbefale det medmindre i er sikre på at tæven er drægtig det er noget giftigt stads og ingen grundet til at give vovse det hvis hund nu ikke er drægtig da det kan gives mener det er helt op til 45 dage efter så få tjekket at hunden overhovedet er blevet drægtig og hvis hun er så giv hende sprøjten men det er chancer ofor livmoderbetændelse og det kan være noget skidt hvis man engang vil have hvalpe på sin hund der er sikkert dyrlæger som vil sige at du bare skal give det uden at tjekke det men det ville jeg aldrig gøre igen da der er flere bivirkninger Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst anne-marie Besvaret Februar 11, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 11, 2009 Jeg ville også tjekke hende :5up: Har de hængt sammen? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Holst Besvaret Februar 11, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 11, 2009 Hej alle Tak for de mange hurtige svar Ja de har hængt sammen, 3 min ca. Men tæven kommer til dyrelæge i morgen, hvorefter jeg for svar hvordan og hvorledes, men håber lidt på der ikke er sket noget så vi kan undgå at give hende sprøjten, men hvis der er tvivl for hun den. MVH Henrik Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret Februar 12, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 12, 2009 Hej alle Tak for de mange hurtige svar Ja de har hængt sammen, 3 min ca. Men tæven kommer til dyrelæge i morgen, hvorefter jeg for svar hvordan og hvorledes, men håber lidt på der ikke er sket noget så vi kan undgå at give hende sprøjten, men hvis der er tvivl for hun den. MVH Henrik I morgen? hvad skulle det hjælpe? Man kan først se om hunden er drægtig efter 21 dage.. Sprøjten skal gives mellem 28-63 dag efter parring (og dyrlægen skal scanne).. Den nye slags de bruger er der ikke bivirkninger med i form af underlivsbetændelse (påstår de, selvom jeg har svært ved at tro det). Der skal gives 2 sprøjter med 24 timers mellemrum. Pris for en hund på størrelse med en labrador: 2000 kr + scanning (ca 1000 kr) men priserne kan vel variere fra dyrlæge til dyrlæge. Dækker hundens ansvarsforsikring den slags? Anede jeg ikke Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Holst Besvaret Februar 12, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 12, 2009 Hej igen Ja hvad man ikke ved man jo spørge om:-). Vidste ikke det med tæven, forholdt mig bare til hvad dyrelægen have sagt. Men tak for svaret Hun skal til dyrelæge onsdag, og have den første sprøjte, da hun lider af en sygdom, kan ikke huske hvilken, men det betyder hun ikke må få hvalpe desværre, da hun kan dø af det:(. Så selvfølgelig skal hun have sprøjterne. Og dyrelægen hernede sagde at hun skulle have dem inden for 20 dage, så det må vi jo hellere give hende. skulle nødig risikere noget MVH Henrik Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst BongoJungle Besvaret Februar 13, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 13, 2009 Hej igen Ja hvad man ikke ved man jo spørge om:-). Vidste ikke det med tæven, forholdt mig bare til hvad dyrelægen have sagt. Men tak for svaret Hun skal til dyrelæge onsdag, og have den første sprøjte, da hun lider af en sygdom, kan ikke huske hvilken, men det betyder hun ikke må få hvalpe desværre, da hun kan dø af det:(. Så selvfølgelig skal hun have sprøjterne. Og dyrelægen hernede sagde at hun skulle have dem inden for 20 dage, så det må vi jo hellere give hende. skulle nødig risikere noget MVH Henrik Du skal bare vide, at det ikke er sikkert at sprøjten fjerner alle hvalpe, hvis der er nogle. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMette09 Besvaret Februar 13, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 13, 2009 Ved der desværre heller ikke:neutral: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst milder batmusen Besvaret Februar 13, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 13, 2009 I morgen? hvad skulle det hjælpe? Man kan først se om hunden er drægtig efter 21 dage.. Sprøjten skal gives mellem 28-63 dag efter parring (og dyrlægen skal scanne).. Den nye slags de bruger er der ikke bivirkninger med i form af underlivsbetændelse (påstår de, selvom jeg har svært ved at tro det). Der skal gives 2 sprøjter med 24 timers mellemrum. Pris for en hund på størrelse med en labrador: 2000 kr + scanning (ca 1000 kr) men priserne kan vel variere fra dyrlæge til dyrlæge.Dækker hundens ansvarsforsikring den slags? Anede jeg ikke det er ikke rigtigt der er chance for underlivsbetændelse og depression Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret Februar 13, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 13, 2009 det er ikke rigtigt der er chance for underlivsbetændelse og depression Mangler du et komma mellem rigtigt og der? så vil jeg give dig ret.. Det var også ligesom det jeg prøvede at få til at skinne igennem.. Hvis ikke der mangler et komma så vil jeg ikke give dig ret.. Jeg er stadig sikker på der er risiko for underlivsbetændelse.. Det MÅ der være når man gør det.. For øvrigt har jeg ringet til 3 andre dyrlæger.. Heroppe gør de det først efter 28 dag efter parring.. De siger den ikke virker ligesom på mennesker hvor man kan få den umiddelbart efter et kikset(:hmm:) samleje. Men først når fostrene er store.. Hvis man får den lavet omkring 28 dag, absorberes fostrene.. i slutningen af drægtigheden kommer de ud. Døde! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst milder batmusen Besvaret Februar 13, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 13, 2009 Mangler du et komma mellem rigtigt og der? så vil jeg give dig ret.. Det var også ligesom det jeg prøvede at få til at skinne igennem.. Hvis ikke der mangler et komma så vil jeg ikke give dig ret.. Jeg er stadig sikker på der er risiko for underlivsbetændelse.. Det MÅ der være når man gør det..For øvrigt har jeg ringet til 3 andre dyrlæger.. Heroppe gør de det først efter 28 dag efter parring.. De siger den ikke virker ligesom på mennesker hvor man kan få den umiddelbart efter et kikset(:hmm:) samleje. Men først når fostrene er store.. Hvis man får den lavet omkring 28 dag, absorberes fostrene.. i slutningen af drægtigheden kommer de ud. Døde! jepper der mangler et komma det gik stærkt der er chance for underlivsbetændelse ved sprøjten risikoen er bare ikke ligeså stor nu men chancen er der stadig min tæve fik en langvarig depression eller hvad man kan kalde det gør det aldrig mere medmindre jeg er sikker i min sag Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret Februar 13, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 13, 2009 jepper der mangler et komma det gik stærkt der er chance for underlivsbetændelse ved sprøjten risikoen er bare ikke ligeså stor nu men chancen er der stadig min tæve fik en langvarig depression eller hvad man kan kalde det gør det aldrig mere medmindre jeg er sikker i min sag Stakkels lille hund... Men hvis nu man havde en tæve som blev parret for ung(11 mdr gammel), så har man ikke noget alternativ? Enten er det hvalpe eller også den sprøjte... Stakkels mennesker som skal vælge mellem det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst milder batmusen Besvaret Februar 14, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 14, 2009 Stakkels lille hund...Men hvis nu man havde en tæve som blev parret for ung(11 mdr gammel), så har man ikke noget alternativ? Enten er det hvalpe eller også den sprøjte... Stakkels mennesker som skal vælge mellem det ja præcis men så hellere vent med og give den til man er sikker på der er sket en befrugtning af tæven da uønskede parringer ofte ikke fører til noget Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts