Hop til indhold

Hvor meget vand??


Gæst sandraia
 Share

Recommended Posts

Gæst sandraia

Nu venter vi på blodprøver fra dyrlægen på bølle, fordi han drikker for meget, og hans urin er MEGEt tynd... vi får tjekket om han har nyre skader.

 

men mit spørgsmål er egentlig hvor meget en hund/hvalp SKAL have i løbet af en dag! kunde godt tænke mig at se hvor meget, for meget han drikker...

 

Vi har kun haft ham en uge, og han er allerede bleven meget bedre til at lade vandet stå.

men han er meget tynd, og man skulle tro han ikke har fået mad og vand der han har været før. vi har fået ham igennem privat ompladsering, så vi ved meget lidt om ham.

 

men tilbage til spørgsmålet... hihi.. er der nogen der ved noget om det??

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror, det er meget forskelligt hvor meget hver enkelt hund drikker - dejligt præcist svar ikke :blink:

 

Hvor meget afhænger blandt andet af kosten, hvor meget vand der er deri, og aktivitetsniveau.

 

Jeg vil tror, at Jacki (schæfer 8,5 md.) på en gennemsnitsdag drikker ca. 1,5 liter :neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sandraia
Gætter på meget lidt "Gul" :neutral:

 

Da Lucki havde urinvejsbetændelse, og han drak meget, var hans urin nærmest "vandfarvet"/gennemsigtig

 

 

hihi.. ja. nemlig... er nordmand... og da er 'tynd' det naturlige ordvalg *smil* hihi

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sandraia
Jeg tror, det er meget forskelligt hvor meget hver enkelt hund drikker - dejligt præcist svar ikke :blink:

 

Hvor meget afhænger blandt andet af kosten, hvor meget vand der er deri, og aktivitetsniveau.

 

Jeg vil tror, at Jacki (schæfer 8,5 md.) på en gennemsnitsdag drikker ca. 1,5 liter :neutral:

 

okay..

så skal bølle nok have lidt mindre... hihi.. han er 15 uger jo...

men tak for svar... og det upræcise tages også med et smil....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

En del hvalpe drikker meget, måske bare fordi de er ene om at "bestemme" over vandet?

Jeg ved det ikke.

 

Fodertype og mærke spiller også ind. Hvis foderet er salt vil vapsen drikke ekstra vand.

 

Hvis den er stresset vil den drikke mere vand osv osv.

 

Aktivitetsniveauet spiller også ind.

 

Pelle, voksen labrador, drikker her i vintertiden muligvis 3/4 liter vand dagligt.

 

Han får ca 2/3 hjemmelavet mad som jo ikke er tørt.

 

Får han en dag udelukkende hjemmelavet mad kan han godt lade vandet stå næsten urørt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gætter på meget lidt "Gul" :neutral:

 

Da Lucki havde urinvejsbetændelse, og han drak meget, var hans urin nærmest "vandfarvet"/gennemsigtig

 

 

Altså undskyld jeg lige bruger denne tråd, men undre mig, er meget gul så godt?

For ved mennesker er meget gul skidt, det betyder man drikker for lidt, og ikke gul er godt, for så har man drukket nok :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sandraia
Altså undskyld jeg lige bruger denne tråd, men undre mig, er meget gul så godt?

For ved mennesker er meget gul skidt, det betyder man drikker for lidt, og ikke gul er godt, for så har man drukket nok :???:

 

 

Du må gerne bruge tråden... godt spørgsmål... kom med svar:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså undskyld jeg lige bruger denne tråd, men undre mig, er meget gul så godt?

For ved mennesker er meget gul skidt, det betyder man drikker for lidt, og ikke gul er godt, for så har man drukket nok :???:

 

Ku' du ikke spørge om noget, jeg kender svaret på :roll::oops:

 

Aner det ikke, men vil tro at meget gul urin, især hvis den lufter "træls" også er skidt :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Meget gul urin viser at den er meget koncentreret = ikke så godt da nyrerne dermed skal knokle ekstra for at filtrere/rense vandet.

 

Dette er OGSÅ en af årsagerne tll at jeg er glad for hjemmelavet mad, der er meget vædske i, så urinen bliver lys - hvilket ikke er det samme som at ens hund er en "svagpisser" :mrgreen:

 

Koncentreret foder belaster organerne mere end ikke så koncentreret foder.

 

Med det foder der er så højkoncentreret at hunden optager det meste kan man jo lige sende en tanke til bl.a. nyrerne og tjekke vovses urin for farve og lugt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså undskyld jeg lige bruger denne tråd, men undre mig, er meget gul så godt?

For ved mennesker er meget gul skidt, det betyder man drikker for lidt, og ikke gul er godt, for så har man drukket nok :???:

 

Ved de andre dyregrupper jeg har bevæget mig indenfor er en klar urin ønskeligt - da en (meget) gul urin er tegn på for lidt væskeoptagelse.

 

UPS: Kan så se Ninjamor har skrevet et noget mere udførligt svar ;o)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sandraia

Jamen så synes jeg da atdyrlægen gav mig det forkerte indtryk... for da bølles urin var megetklar, lød detsom om det var skidt...

men grunden til han bliver tjekket er jo fordi han ikke kan styre hans væske indtag... synes dog det er ved at være bedre, og han kan faktisk lade en vandskål stå. hvilket han ikke kunde for et par dage siden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen så synes jeg da atdyrlægen gav mig det forkerte indtryk... for da bølles urin var megetklar, lød detsom om det var skidt...

men grunden til han bliver tjekket er jo fordi han ikke kan styre hans væske indtag... synes dog det er ved at være bedre, og han kan faktisk lade en vandskål stå. hvilket han ikke kunde for et par dage siden.

 

Jeg vil tror din dyrlæge har tjekket pga. din symptombeskrivelse - at hunden indtager meget store mængder vand (det kan være mange ting).

Men det er godt hvis urinen er klar/vandig :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sandraia
Jeg har spurgt dyrlægen (er hypokonder på hundens vegne) og hundetis må godt være mørkere end mennesketis (som er sundest når den er næsten farveløs), min papillion på 2,6 kg bruger ca 5 liter vand om dagen...men det er fordi hun graver i vandskålen :-D

 

 

hold da op... godt du skrev det,ellers ville jeg tro den hund tissede hele tiden... hihi

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...