Hop til indhold

Maggie har fået fjernet 5 babybisser idag.


Gæst Piscine
 Share

Recommended Posts

Gæst Piscine

Idag har Maggie været til dyrlægen og fået fjernet 5 babytænder. Og fået klippet sine negle rigtig godt ned (fordi jeg er en idiot-hundemor der havde tilladt dem at blive lange fordi Maggie skriger såsnart vi nærmer os med klipperen. Hvis man ikke klipper negle tit vokser blodåren med ud i neglen og selv om de ikke er uhyggeligt lange kan man så ikke klippe dem godt ned uden det gør ondt og bløder. Den info ville jeg gerne have haft i een af mine hundebøger, så nu giver jeg den videre her.)

 

Nå- men tandfjerneingen gik ok-de sad dog meget godt fast, så dyrlægen sagde det var på vippen til at være et operativt indgreb. Puha!

 

Nu ligner Maggie en der har bokset 15 runder, og hun er stadig groggy fra narkosen. Stakkels mit lille pus!

 

Har jeres hunde fået fjernet tænder, og var der nogle komplikationer under eller efter indgrebet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst K_Pallis
Idag har Maggie været til dyrlægen og fået fjernet 5 babytænder. Og fået klippet sine negle rigtig godt ned (fordi jeg er en idiot-hundemor der havde tilladt dem at blive lange fordi Maggie skriger såsnart vi nærmer os med klipperen. Hvis man ikke klipper negle tit vokser blodåren med ud i neglen og selv om de ikke er uhyggeligt lange kan man så ikke klippe dem godt ned uden det gør ondt og bløder. Den info ville jeg gerne have haft i een af mine hundebøger, så nu giver jeg den videre her.)

 

Nå- men tandfjerneingen gik ok-de sad dog meget godt fast, så dyrlægen sagde det var på vippen til at være et operativt indgreb. Puha!

 

Nu ligner Maggie en der har bokset 15 runder, og hun er stadig groggy fra narkosen. Stakkels mit lille pus!

 

Har jeres hunde fået fjernet tænder, og var der nogle komplikationer under eller efter indgrebet?

 

 

Ang. det med at klippe negle.. Så tør jeg heller ikke klippe særlig meget af, da Elliot skriger og piver bare jeg kigger på hans poter :neutral:! :-D

 

Men ja... Elliot fik forrige fredag fjernet 4 babytænder :roll:.. jeg fik det dog gjort samtidigt med at han fik fjernet testiklerne.. så det var nok mest det der gjorde ham mut resten af dagen..

 

Men Elliot spiste med det samme da han kom hjem og der har slet ikke været noget med det :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres svar allesammen. Maggie er helt frisk igen, dog er hendes fodfæste når hun løber MEGET hurtigt ikke helt i top. Prøvede at holde hende i ro, men HAHA, det gider jeg ikke moar!

 

Hun har desuden rå-tigget hele aftenen, men eftersom udtrækningen efterlod store huller i tandkødet tror jeg at jeg følger dyredoktors råd og venter med at fodre til imorgen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...