Gæst sandraia Skrevet Februar 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2009 Vi har jo kun haft bølle i lidt over enuge,og selvom han er 15 uger, er han ikke helt renlig endnu... men problemet om dagen er at han ikke siger til når han skal ud. jeg er bleven god til at læse ham når han skal tisse, men det er ikke alltid jeg når at reagere.. hvordan får man enhvalp til atmarkere at den skal tisse, så den ikke bare sætter sig foran døren, fordi døren ikke liiiige bliver lukket op i samme sekund dom han skal tisse? det ville gøre det noget nemmere... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Jørgen Larsen Besvaret Februar 17, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 17, 2009 Vi har jo kun haft bølle i lidt over enuge,og selvom han er 15 uger, er han ikke helt renlig endnu... men problemet om dagen er at han ikke siger til når han skal ud. jeg er bleven god til at læse ham når han skal tisse, men det er ikke alltid jeg når at reagere.. hvordan får man enhvalp til atmarkere at den skal tisse, så den ikke bare sætter sig foran døren, fordi døren ikke liiiige bliver lukket op i samme sekund dom han skal tisse? det ville gøre det noget nemmere... bare roligt det kommer han er kun 15 uger, så det går jo helt fint indtil nu der er mange der ikke engang er kommet så langt med sin hund endnu som du er se, lyt og lær og tag de få uheld med som følger af lærdommen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst sandraia Besvaret Februar 17, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 17, 2009 okay... det var godt at høre... uheldene gør mig ingenting, da han er sød at gøre dem på flisegulvene, og det er nemmere at gøre rent en tæpper og træ gulv *grin* tak for svar.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Februar 17, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 17, 2009 Jeg fik Cleo, da hun var 1½ og har nu haft hende i 4 mdr:mrgreen: Pga hus/familieskift blev hun urenlig igen og det var som at starte forfra. VORES PROCES: 1: Kunne jeg ikke læse, hvornår hun var ved at skulle tisse 2: så lærte hun, at tisse etc var udenfor i haven, men jeg skulle læse hende og holde øje med hende hele tiden for at gribe hende 3: efter 2 mdr tissede hun også på gåture - endelig:5up: 4: først for 4 dage siden er hun begyndt at kradse på døren - nu kan jeg slappe lidt af uden at skulle holde øje med hende Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kleo Besvaret Februar 17, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 17, 2009 der er ikke nogen af mine hunde som "siger til" når de skal ud, jeg lufter dem bare tit nok, så der er ingen uheld. Hunde kan holde sig længere og længere det kommer helt af sig selv. Så mit råd må være fortsæt med at lufte hvalpen med få timers mellemrum, tiden mellem luftning kan øges ganske langsomt. Forvent ikke at hvalpen kan holde sig i mere end 3-4 timer før 6 mdr. alderen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kleo Besvaret Februar 17, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 17, 2009 obs jeg venter ikke på at hunden ser ud til at skulle tisse, jeg går med dem med faste mellemrum i starten, nu når de er voksne kan de holde sig meget længe hvis de skal, men stadig går jeg med dem når jeg syntes det er tid, jeg venter ikke på at de viser tegn på at skulle ud. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst sandraia Besvaret Februar 17, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 17, 2009 Kleo og dinah: okay... tak for svar, så ved jeg jo også at det kan ske at ikke komme, og hvordan udsigterne ser ud>*griner* Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts