Hop til indhold

Han blander sig!


cs-dumle
 Share

Recommended Posts

Ih nu er jeg simpelthen ved at være træt af det. Dumle blander sig hver gang vi skælder katten ud. Så farer han efter hende og knurrer og vuffer og skælder hende huden fuld :mad:

Da han var mindre og jagtede katten gik vi imellem og sagde stop/hold og afskærede ham vejen med kroppen. Det virkede der, men det virker bare slet ikke her.

Når hun går på bordet og vi ikke ser det farer han også op og knurrer og gøer ad hende. Hun må heller ikke være på bordet, men det er altså ikke hans job at skælde hende ud.

Hvad gør vi for at få ham til at lade vær?

Link til indlæg
Del på andre sites

Baldur mener også helt bestemt at han skal være med til at opdrage kattene herhjemme, så når de gør noget de ikke må, så er han efter dem :blink:

 

Så jeg tror at det er en meget almindelig opførsel, og i mit tilfælde håber jeg at det viser, at han også vil være med til at opdrage vores kommende hvalp :blink:

 

Jeg vælger så at stoppe ham hver gang han gør det, men at få ham til at stoppe af sig selv er endnu ikke lykkedes...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det må da være rart at have en der står ved jeres side :-D

 

Ej, her hos os er det sjovt nok lige omvendt. Jodie tager de udskældtes parti uanset om det er katten, fuglen eller børnene. Hun sætter sig simpelthen ved siden af den der bliver skældt ud og ser noget så ynkelig ud, og får mig til at føle at jeg er fuldstændig urimelig :oops: (det er jeg måske også en gang imellem).

Link til indlæg
Del på andre sites

Det må da være rart at have en der står ved jeres side :-D

 

Ej, her hos os er det sjovt nok lige omvendt. Jodie tager de udskældtes parti uanset om det er katten, fuglen eller børnene. Hun sætter sig simpelthen ved siden af den der bliver skældt ud og ser noget så ynkelig ud, og får mig til at føle at jeg er fuldstændig urimelig :oops: (det er jeg måske også en gang imellem).

 

Hehe :lol: Jeg håber nu ikke han giver sig til at smække numsen ned ved siden af hende på bordet når jeg skælder ud :shock:

 

Jeg vil bare gerne finde ud af hvordan jeg får ham til at stoppe og hvordan jeg får ham til at forstå at det altså overhovedet ikke er hans opgave at skælde katten ud :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med tricket vi har fået: Ligegyldigt hvad hunden gør, man ikke vil have, så går man ind frontalt mod hunden (ja, du skal være oppe på mærkerne og hurtig) og så går man bare frem mod den indtil den bakker af. Du skal ikke sige noget til den. Bare gå imod den til den løber lidt væk fra dig og så hver gang og total konsekvent. Når den jager med katten, når den tigger ved bordet, når den trækker i snoren, når den snuser i jorden, hvor der ikke skal snuses osv osv osv.

 

Om det kun virker på en Berner skal jeg ikke kunne sige. Om det er pædagogisk korrekt ved jeg heller ikke (det kommer fra vores Berner-træner), men skidtet virker uden vi skal råbe og skrige, uden nej, nej, nej og uden at vi rent faktisk sætter en hånd på dyret. Efter få gange holder den bare op med den adfærd den ikke må have.

 

Vi markere åbenbart bare overfor kræet, at det og det vil vi bare ikke have. Du kan da i hvert fald prøve om det har nogen effekt på Dumle. I værste fald vil han jo bare tro, at du trænger til briller / nye briller...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med tricket vi har fået: Ligegyldigt hvad hunden gør, man ikke vil have, så går man ind frontalt mod hunden (ja, du skal være oppe på mærkerne og hurtig) og så går man bare frem mod den indtil den bakker af. Du skal ikke sige noget til den. Bare gå imod den til den løber lidt væk fra dig og så hver gang og total konsekvent. Når den jager med katten, når den tigger ved bordet, når den trækker i snoren, når den snuser i jorden, hvor der ikke skal snuses osv osv osv.

 

Om det kun virker på en Berner skal jeg ikke kunne sige. Om det er pædagogisk korrekt ved jeg heller ikke (det kommer fra vores Berner-træner), men skidtet virker uden vi skal råbe og skrige, uden nej, nej, nej og uden at vi rent faktisk sætter en hånd på dyret. Efter få gange holder den bare op med den adfærd den ikke må have.

 

Vi markere åbenbart bare overfor kræet, at det og det vil vi bare ikke have. Du kan da i hvert fald prøve om det har nogen effekt på Dumle. I værste fald vil han jo bare tro, at du trænger til briller / nye briller...

 

Er også prøvet utallige gange... Var hvad jeg gjorde da han jagtede katten. Der virkede det, men ikke når han vil skælde hende ud :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...