Hop til indhold

Vacciner - hvor ofte?


Trei
 Share

Recommended Posts

Ikke i DKK.. Hvis hunden er under 2 år må vaccinationen max være et år gammel.. Hvis hunden er over 2 år må vaccinationen max være 4 år gammel....

Jeg får vaccineret hvalpene og unghundene hvert år (hvalpene 10 uger 0g 15 uger).. Resten får jeg vaccineret hvert 3-4 år... Jeg kan ikke se grunden til at vaccinere oftere hvis ikke det er nødvendigt.. Det er ikke ufarligt jo..

super! Jeg var til et par konkurrencer og trænede i DCH og de ville have vaccine hvert år, derfra min kommentar.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Det er åbenbart ikke så ligetil længere.. mine hunde bliver vaccineret hvert år, efter min dyrlæges anbefaling.

 

Jeg har dem forsikret i Dyrekassen og går til hundetræning med dem, så skal lige have nærlæst policen og have en snak med min hundetræner.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover
Mine bliver vaccineret hvert år ved det årlige dyrlægetjek...

Ninja skal desuden også passe med rabies vaccinationer, da planen er, at vi skal kunne tage til bl.a. Sverige med hende... :blink:

 

Akkurat det samme med Alice - også det med rabiesvaccinen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Har lige været til dyrlægen for at få taget en rabies titre test på min hanhund og diskuterede lidt vaccinere med dyrlægen.

 

Da jeg sagde at jeg kun ville vaccinere den voksne hund hvert tredje sagde de "jamen det er jo også helt fint"

... så anbefalinger hvert år tror jeg måske er lidt af et reklame-fif = penge i kassen.

 

Jeg vil få svar fra testen i næste uge og krydser finger og tæer for den er god nok - det er nemlig 2 år og 10 mdr. siden han blev vaccineret ... så han måtte også lige have en genopfrisker, så vi kan komme ind i Sverige til sommer.

 

Men hvor er reglerne til Sverige tossede. De skal rabies vacineres og titre testes ... men den almindelige vaccine er fløjtende ligegyldig :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...