Hop til indhold

Staffordshire Bull Terrier


Gæst bundy5000
 Share

Recommended Posts

Gæst bundy5000

har købt en staffordshire bull terrier (SBT) med stamtavle. det viser sig nu den har Underbid :) og har så hørt man ikke ka få den kåret og derved ikke avle på den ?? er det korrekt og hva kan mand evt. gøre for vil Absolut ikke af med Hende igen !!

 

Er der nogen der kan hjælpe ?

 

MVH Nikolaj

Link til indlæg
Del på andre sites

hvor gammel er hun? er det en hvalp kan det ske det retter sig lidt til... men nej, jeg tror du har ret i, at du næppe får hende avlsgodkendt når hun har underbid...

 

Hvis hun er købt med DKK stamtavle og kontrakt vil jeg tro man kan indgå en aftale om nedslag i pris (hvis det var oplyst at du ville have en hund til avl), hvis hunden ikke kan bruges i avlen... men jeg ved det ikke...

 

Det er ellers en dejlig race - har selv boet sammen med een i et par år :-D - skal vi ikke se billeder af din skønhed?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis hun ikke er født med korrekt bid i forhold til standarten for racen kan du ikke få hende avlsgodkendt og bruge hende i avl. Så kan du i stedet nøjes med at elske hende af hele dit hjerte og det er jo heller ikke så fjollet endda.

 

Om du kan få en del af hendes pris refunderet afhænger af, hvad der står i den købskontrakt du og sælger har underskrevet, da du købte hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så vidt jeg husker er bidfejl/tandstilling uanset hvad der står i kontrakten en grov fejl som kræver at der reageres med en kompensation.

 

Men jeg syntes du skal ringe til DKK og spørge dem, så er du på den sikre side.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod

I alle tilfælde, vil jeg anbefale at du kontakter opdrætteren med problemet i første omgang. For seriøse opdrættere er det vigtigt at kende til evt. fejl ved deres afkom, således de har mulighed for at tage dette i betragtning i fremtiden. Feks. ved at undgå samme kombination igen, eller måske helt at undlade én eller begge af forældredyrene bliver brugt til avl igen. :-)

 

Jeg mener ligesom andre at en kompensation i form af måske 50% af købsprisen bør være på sin plads uanset om det er nævnt i købekontrakten eller ikke, da det er en ret alvorlig fejl, forstået på den måde at den slags med stor sandsynlighed er genetisk betinget..

 

Hvis du ikke møder en vis form for "forståelse" fra din opdrætters side, ville jeg informere DKK herom. Således vil der ved evt. gentagelser være mulighed for at gribe ind da det i det tilfælde er brud på DKK's etiske retningslinier. (Ligesom det vil være det, hvis du selv vælger at avle på en hund med overbid ;-) )

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bundy5000
Hvis hun ikke er født med korrekt bid i forhold til standarten for racen kan du ikke få hende avlsgodkendt og bruge hende i avl. Så kan du i stedet nøjes med at elske hende af hele dit hjerte og det er jo heller ikke så fjollet endda.

 

Om du kan få en del af hendes pris refunderet afhænger af, hvad der står i den købskontrakt du og sælger har underskrevet, da du købte hende.

 

tror ik du skal være i tvivl om hun er en hund der bliver elsket uanset Underbid overbid !!

 

AVLs hund eller ej så er hun, og vil ALTID være en del af famillen =)

 

og til jer ALLE tak for den hurtige respons og gode Hjælp !!! TAK !!!!

 

MVH Nikolaj =)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bundy5000

hej Alle ! har lige ringet ind til dkk.

 

på købsaftalen var der sat kryds i hunden var købt som fammilie hund. så der var ikke noget at gøre, medmindre det blev til et problem for hunden !! vis den skulle have kryds i avls hund.. ventede sælger som reel til den er en 8-9 måneder med og sælge, og så var prisen også en anden =) har givet 10.000 kr for min sheila =) så tør ikke tænke på hva sån en avls hund kan koste =)

 

Ikke at jeg syntes 10000 er for meget nej tværtimod så syntes jeg det er helt på sin plads ! med alt det dyremishandling der er idag. det kan få folk der bare vil ha hund for og ha hund til og tænke sig lidt om inden.

 

og igen Tak for hjælpen :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...