Hop til indhold

størrelse på hund kontra fødselsvægt??


Gæst alouiseba
 Share

Recommended Posts

Gæst alouiseba

Hej :vinken:

 

Hvad er jeres erfaring vil den mindste hvalp i kuldet altid være mindst?? altså vil den hele livet igennem veje mindre end de andre. Syntes lige det kunne være interessant at høre hvordan de sidstfødte (for det meste dem der vejer mindst ikke?) udvikler sig i forhold til de førstfødte.:lol:

 

:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej og velkommen til :vinken:

Jeg kan ikke udtale mig sådan generelt, men vores Zulo var den minste af søskende flokken, men tilgængel den frækkeste, vægtmæssig indhentede han sine søskende og overhalet dem indenfor de første 3-4 mdr. og nu er han en af de største og kraftigste finske lapphunde i landet, han har nået max højde for racen, og næsten max for vægt, men er stadig meget fræk og fuld af sjov :lol::lol: pluds han selvtillid er mega.

Så sådan kan det altså gå.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror det er lidt hip som hap. Vores var den ubetinget største i kuldet og det er han stadig, men Birgit har jo oplevet det modsatte. Det er vist nærmest som vinden blæser, om den største i sidste ende også er størst af knoglebygning osv eller om den bare var en fed grådigprås i sin barndom og andet af samme skuffe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Med 4 kuld hvalpe, kan jeg - selvfølgelig kun for min race og mine hunde - sige: nej, der er ingen sammenhæng, blandt andet er den klart største hund i mit første kuld og den klart mindste ved fødslen.

 

Tror mere det drejer sig om hvalpens "kampgejst" og livsmod der spiller en rolle, end fødselsvægten. Selvfølgelig kan virkelig små hvalpe, have det sværere pga. af deres størrelse og evt. svaghed ved fødslen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nææ :-) Jeg selv, indtil videre haft et enkelt kuld, hvor den mindste hvalp ved fødslen vejede næsten 120 gram mindre end de største -hans fødselsvægt var dog meget normal for racen, de andre i kuldet var bare kæmpe store :blink: Han tog generelt mindre på end de andre og var også synligt mindre, de første uger, men da de begyndte på hvalpefoder tog pokker ved ham og inde vi fik set os om havde han da hvalpene var 8 uger, vægtmæssigt overhælet kuldets hidtil største :mrgreen:

Det kuld er 5 mdr. gamle nu, så hvordan det ser ud når de bliver voksne er jo ikke helt til at spå om, men jeg har inde for de sidste knap 3 uger set 4 af de 5 hvalpe i kuldet og blandt de 4 passer det dog godt nok med at den største ved fødslen også er den største nu og den næstmindste ved fødslen er også en mindste af de 4 jeg har set siden de flyttede herfra.. Den mindste ved fødslen er den eneste jeg ikke har set endnu, så jeg kan desværre ikke svare på hvordan han ser ud størrelsesmæssigt i forhold til sine søskende :-)

 

Men da jeg i sin tid fik min første hund, en sheltie, var han den mindste i kuldet da jeg fik ham, men som voksen endte han med at blive både for høj og for tung i forhold til standarten, hvor i mod en af hans brødre blev en rimeligt vindene champion... :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Den hvalp min mosters yorkie har født, er ikke engang en uge gammel, og den er altså allerede fed :-P.. Gad vide, hvordan DEN bliver som voksen.. Hihi.. :lol:

 

Dem kan risikere at blive den mindste, hvis der altså er flere , og helt slank :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Deaddollface
I Luna's tilfælde, nej..

 

Luna er førstefødt, og var en af dem midt i kuldet..

 

Nu er hun højere end sin mor og sin søster, der også var større som lille..

 

Håber min hvalp bliver ved med at være den mindste i kuldet :oops: hihi..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...