Hop til indhold

Nutra nuggets VS. olivers?


Gæst tanita
 Share

Recommended Posts

Vores nye hund (hvis de vil sælge til os, får svar i aften) får fra opdrætter Nutra nuggets og deres indholdfortegnelse er lille og rimelig overskuelig.

 

Så vidt vi kan regne ud skal han have 355-420 gram om dagen af nutra og sækken er på 15 kg. det vil sige 9.50 om dagen det er okay for mig.

 

Olivers har jeg jo så også kun hørt godt om. Der skal han så have 575 gr. om dagen og der er 13½ kg i sækken. det vil sige 12,76 kr om dagen og derved lidt dyrere...

 

Men hvad er så bedst:?::?::?:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja prisen er ikke vigtig betaler gerne for et godt foder som hunden har det godt på...

 

Det undrede mig bare at der var så stor forskæl på mænged de skulle have...

 

Det er jo ti dages forskæl dog med 1½ kg midre i olivers... og det er så 2½ dags foder...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville altså også blive overrasket, hvis din måske fremtidige hund skulle have hvad der står på sækkene.

 

Jeg bruger Nutra Nuggets Gold-produkterne til mine pelsdyr og de får ikke hvad der står på sækkene - så ville de godt nok blive noget runde at se på.... Eller rettere de to voksne får ikke hvad der står på sækken - Jessie er svær at holde huld på, så hun får dobbelt op af hvad de to andre får, men hun er jo også unghund.

 

Jeg har prøvet Oliver's til mine to voksne tæver og de fungerede ikke på deres foderprodukter - til gengæld er de vilde med deres godbidder :-D

 

Nutra Nuggets har en temmelig dårlig rabatordning - man skal købe 15 x 15 kg. foder ad gangen for at opnå 20% rabat, så hvis opdrætteren bor i nærheden af dig, så er der måske en mulighed der?

Jeg har forsøgt at støve nogle mennesker op her i Storkøbenhavn til at dele de 15 sække, men det er ikke lykkedes mig endnu.

 

Jeg har valgt foderet, fordi min allergihund (testet positiv overfor lagermider og støvmider=burde ikke kunne tåle tørfoder) kan tåle deres Laks og Kartoffel og så er de andre sådan bare fulgt med på vognen :mrgreen:

 

MVH

Wivian.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja opdrætter har det tilbud at køber man 5 sække bliver det kørt hjem til os...

 

Har ikke ført deres pris har bare kigget i kataloget :oops:

 

Okay nu er han jo hvalp altså 5 måneder og jeg syntes han var lige lidt for tynd kunne tydeligt mærke rygsøjlen (kan godt lide de har lidt for meget end for lidt) og det er jo en meget energisk race, Gordon setter...

 

Men lyder jo godt og sundt hvis en hund med allegi kan tåle det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja opdrætter har det tilbud at køber man 5 sække bliver det kørt hjem til os...

 

Har ikke ført deres pris har bare kigget i kataloget :oops:

 

Okay nu er han jo hvalp altså 5 måneder og jeg syntes han var lige lidt for tynd kunne tydeligt mærke rygsøjlen (kan godt lide de har lidt for meget end for lidt) og det er jo en meget energisk race, Gordon setter...

 

Men lyder jo godt og sundt hvis en hund med allegi kan tåle det.

 

Hvordan var huldet på hans ribben?

 

Man kan også mærke Jessie's rygrad, men det stammer fra manglende sætning af muskler, men hun har fint huld på "sidebenene".

 

Tja, hvis hunden ikke fungerer på foderet, så er det jo ligemeget for godt det så end er/lyder og hunde er jo forskellige :-D

 

MVH

Wivian.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne ikke se dem, men kunne tydeligt mærke dem ribbenene (skal dog passe på fordi jeg har jo stædig lab udd. i hovedet)

 

Ja han virkede glad og fuld af liv og meget nysgærrig, men lagde sig dog efter 45 min i kurven, som der stod i gangen...

 

Ja hunde er meget forskællige og han kan jo også være lidt manglene muskulatur grundet aldren og og manglene træning...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne ikke se dem, men kunne tydeligt mærke dem ribbenene (skal dog passe på fordi jeg har jo stædig lab udd. i hovedet)

 

Ja han virkede glad og fuld af liv og meget nysgærrig, men lagde sig dog efter 45 min i kurven, som der stod i gangen...

 

Ja hunde er meget forskællige og han kan jo også være lidt manglene muskulatur grundet aldren og og manglene træning...

 

hver gang jeg har set settere tænker jeg flagrende skellet med ben:lol: Og unghundene er de værste.. Du skal nok regne med at hoftehjørner og rygsøje kan mærkes på sådan en fætter;-)

 

hehe, anders hallgren skriver i en af sine bøger om en ung setter, der havde problemer med at springe op af folk og mens han står og taler med ejeren om prblemet, ser han at "det røde flagrende skelet af en hund" havde været henne at hente mere muddervand i en vandpyt og nu er på vej direkte imod ham i fuld fart:cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...