Hop til indhold

Når det glimter på himlen


Gæst ENVY
 Share

Recommended Posts

Sagen er den at Kahlúa egentligt klarer fyrværkeri bragende perfekt. Hun kigger lige op på os og så fortsætter hun med hvad hun var i gang med.

Vi har også gået meget tur ved skydebanen :wink:

 

Forleden aften kom vi gående nede på gaden. Så er der nogen der affyrer en raket. Lua stivner og følger raketten op i luften. Da den så springer på himlen. Går hun AMOK. Gøer hysterisk og kaster sig frem i linen. Hårene på ryggen står lodret op :(

Jeg forholdte mig rolig. Jeg dæmpede og var ligeglad strøg om mig med kogt lever men hun var fuldstændig oppe i det røde felt. Siden da har hun reageret ved at fjernsynets billede spejler sig og blinker inde i vinduet. Og også på lys på himlen. Hun gør det ikke så meget med fjernsynet mere som lige efter. Men kan se hun bliver forskrækket. og sådan giver et lille spjæt.

 

Det er jo for sent at sådan træne det med hende. Jeg er skide bange for fyrvækeri så er heller ikke vild med ideén om selv at skulle ud og fyre af.

Sidste år var hun fluldstændig ligeglad. Det er bare så ærgeligt.

 

Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal forholde mig. Skal jeg undgå det, og (prøve at) aflede hende og skynde os væk? Eller skal jeg lade hende kigge på det og blive og se om der kommer mere?

 

Hvad synes I?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej.

 

Der har lige været en tråd om fyrværkeri i et andet forum. Der bliver blandt andet foreslået øl, hvis hunden er alt for bange (ved godt at det både lyder skørt, usundt og uetisk, men det er da bedre end en hunderæd vovse nytårsaften):

http://www.hundene.dk/forum/messages/9/18290.html?1197359511

Men håber da, at hun når at vænne sig til det igen, men der er ikke andet at gøre end at klø på med tilvænningen :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal forholde mig. Skal jeg undgå det, og (prøve at) aflede hende og skynde os væk? Eller skal jeg lade hende kigge på det og blive og se om der kommer mere?

 

Hvad synes I?

 

Jeg ville aflede med godbidder, for at standse Kahlùas gøen og for at berolige hende men stadigvæk give hende mulighed for at se det hele til ende. Hvis hun ikke virker angst (og det lyder det ikke til), så er det måske bare fordi hun ikke helt forstår hvad der sker. Så jeg ville tage det køligt og give hende tid til at observere dette underlige fænomen.

 

Selvfølgelig skal hun helst ikke blive i følelsen for længe, når raketten er væk. SÅ ville det være godt med et mindre fodersøg eller lidt stille leg.

 

Desuden tror jeg at det er ret almindeligt at hunde kan reagere helt anderledes på knald og på raketter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan det ikke tænkes at hendes kraftige reaktion også har noget med hendes hormonelle tilstand at gøre?

Kan du huske Ninjamor skrev om afreaktion i indlægget om "bange for børn". Det er måske det du tænker på.

 

Men jeg ved skisme ikke hvad du skal.

Hvis det var Toffi tror jeg det ville virke bedst her og nu med et sceneskift. Hvis altså vi snakker helt deroppe i det røde felt hvor intet høres. Og så bagefter gå tilbage til åstedet og dvæle der med noget positiv forstærkning. Og køre den positive forstærkning hen på tv og de andre ting også.

 

Det der med at lade hende blive og se at der ikke kommer mere, ville vel egentlig være afreaktion. -Bortset fra at man jo ikke kan vide om der kommer mere deroppe i himlen :?

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal forholde mig. Skal jeg undgå det, og (prøve at) aflede hende og skynde os væk? Eller skal jeg lade hende kigge på det og blive og se om der kommer mere?

 

Hvad synes I?

 

Jeg ville aflede med godbidder, for at standse Kahlùas gøen og for at berolige hende men stadigvæk give hende mulighed for at se det hele til ende. Hvis hun ikke virker angst (og det lyder det ikke til), så er det måske bare fordi hun ikke helt forstår hvad der sker. Så jeg ville tage det køligt og give hende tid til at observere dette underlige fænomen.

 

Selvfølgelig skal hun helst ikke blive i følelsen for længe, når raketten er væk. SÅ ville det være godt med et mindre fodersøg eller lidt stille leg.

 

Desuden tror jeg at det er ret almindeligt at hunde kan reagere helt anderledes på knald og på raketter.

 

Hun er i hvert fald fuldstændig ligeglad med bragende. Også heksehyl :D

Jeg er også glad for at hun reagerer ved at lave udfald og ikke blive bange og ryste. Hun er bare sådan helt fremme og puster og stønner nærmest. Præcis som når hun ser en kat. Hun er ret svær at få ned. Guffer hjælper ikke :shock: Jeg tror jeg vil tage den lille bold med ned næste gang og se om hun kan afledes med den måske :wink: De er allerede begyndt at fyre godt af.

Så må vi lave lidt late night fodersøg evt.. Hun er jo ligeglad når det er lyst.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan det ikke tænkes at hendes kraftige reaktion også har noget med hendes hormonelle tilstand at gøre?

Kan du huske Ninjamor skrev om afreaktion i indlægget om "bange for børn". Det er måske det du tænker på.

 

Men jeg ved skisme ikke hvad du skal.

Hvis det var Toffi tror jeg det ville virke bedst her og nu med et sceneskift. Hvis altså vi snakker helt deroppe i det røde felt hvor intet høres. Og så bagefter gå tilbage til åstedet og dvæle der med noget positiv forstærkning. Og køre den positive forstærkning hen på tv og de andre ting også.

 

Det der med at lade hende blive og se at der ikke kommer mere, ville vel egentlig være afreaktion. -Bortset fra at man jo ikke kan vide om der kommer mere deroppe i himlen :?

 

Jeg ved ikke om det kan skyldes hormoner. Måske..

Jeg kan godt huske afreaktion og jeg tænker nemlig også at jeg gerne ville have hende til at se det an, men hun er virkelig svær at få ned. :? Sceneskft prøvede jeg efter at have talt beroligende til hende og taget hende ind til mig. Jeg tog hende op, men hun fortsatte med at jamre og puste på den der bestemte måde..

 

Måske Kasper skulle få lov at fyre nogle raketter af :?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Det er er typisk at det sker andet år, og jeg ville ikke eksperimentere med raketter :)

Mine reagerer også med gøen og opkørthed, og jeg bruger beroligende medicin nytårsaften.

 

Her er det ikke så slemt, men det bliver det jo hos jer.

 

Måske kan det hormonelle betyde noget for hendes sårbarhed over for begivenheder, men hendes oplevelse er der, og hendes reaktion er så udadvendt.

Det er bedre end hvis den var indadvendt for hun kommer af med noget energi :)

Link til indlæg
Del på andre sites

 

 

Hun er i hvert fald fuldstændig ligeglad med bragende. Også heksehyl :D

Jeg er også glad for at hun reagerer ved at lave udfald og ikke blive bange og ryste. Hun er bare sådan helt fremme og puster og stønner nærmest. Præcis som når hun ser en kat. Hun er ret svær at få ned. Guffer hjælper ikke :shock: Jeg tror jeg vil tage den lille bold med ned næste gang og se om hun kan afledes med den måske :wink: De er allerede begyndt at fyre godt af.

Så må vi lave lidt late night fodersøg evt.. Hun er jo ligeglad når det er lyst.

 

Jeg tror du har en hund som min den gamle. Den blev også nærmest sur på raketter og prøvede at skræmme dem væk. Jeg ved ikke om det er et særlig godt råd men jeg lod min hund lære at forholde sig til dem. Det er jo ikke alt i verden vi bryder os om, men man kan ikke fjerne det hele.

 

Held og lykke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er er typisk at det sker andet år, og jeg ville ikke eksperimentere med raketter :)

 

Nej det vil jeg helst heller ikke :? Og ja det er bare så typisk at det skal ske lige nu :(

 

Mine reagerer også med gøen og opkørthed, og jeg bruger beroligende medicin nytårsaften.

 

Jeg har også tænkt mig at bruge baldrian. Vi skal holde nytår med 2 andre hunde. Den ene er iskold, den anden kunne godt finde på at hoppe med på vognen hvis Lua laver et show. De ligner hinanden meget :wink:

 

Her er det ikke så slemt, men det bliver det jo hos jer.

 

Det bliver meget slemt her. Raketterne suser forbi LIGE på den anden side af ruden :shock: Altså nytårs aften. Men som sagt er de allerede godt i gang. Der er meget ulovligt også der kommer nogle kæmpe mæssige brag indimellem :shock:

 

Måske kan det hormonelle betyde noget for hendes sårbarhed over for begivenheder, men hendes oplevelse er der, og hendes reaktion er så udadvendt.

Det er bedre end hvis den var indadvendt for hun kommer af med noget energi :)

 

Ja, det er nemlig rigtigt. Men sådan er det med Lua. Hun er typen der råber op :lol: Hendes alenehjemme problemer var jo også hylen og hun bruger jo meget sin gøen til at udtrykke hendes følelser med :wink: -og det er nemlig meget bedre end indadvendte reaktioner :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...