Hop til indhold

en død rotte


Dinah
 Share

Recommended Posts

Der har i et par dage ligget en død rotte på vores daglige gå-rute og vi har gået en stooor bue udenom, men idag glemte jeg den og i et split-sekundt tog Cleo den i munden og gik 2 meter med den før jeg opdagede det og hun smed den med det samme.:shock::shock:

 

Kan der ske noget ved det? Sygdomme?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Der har i et par dage ligget en død rotte på vores daglige gå-rute og vi har gået en stooor bue udenom, men idag glemte jeg den og i et split-sekundt tog Cleo den i munden og gik 2 meter med den før jeg opdagede det og hun smed den med det samme.:shock::shock:

 

Kan der ske noget ved det? Sygdomme?

 

Hvis din hund har fulgt det normale vaccinationsprogram så skal du ikke frygte noget. Dog vaccinerer alle dyrlæger ikke automatisk for rabies. Men chancen er meget lille for at rotten skulle have rabies OG din hund skulle blive smittet af en rotte der har ligget i flere dage.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der kan være mider, orm og utøj på rotter, men når den er død er de fleste forsvundet + rotte-utøj hopper ikke over på hunde (er gennemtestet herhjemme hvor rotterne har haft alt uden at smitte Petrine selvom hun gennemslikker dem alle sammen), har aldrig hørt om rabies, men i teorien burde rotter kunne få det.

 

Uanset hvad, så er det bare monsterklamt, håber ikke Cleo får smag for den slags ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Smitter rabies ikke kun ved bid? :shock:

 

Jo men hvis rottens blod er tilgængeligt så kan der ske er overførsel af smitte. MEN så skal der også være mulighed for at hunden har småsår i mindhulen for Rabies virus kan ikke smitte hvis det kommer i mavesækken.

 

Tex slog o en rotte ihjel og det stod til højre og venstre med rotteblod og han fik med garanti masser i munden. Men min dyrlæge sagde at det ville være højst usandsynligt om han skulle være blevet smittet. Så skulle alle faktorer være opfyldt og så ville chancen for at vinde i lotto to uger i træk være større.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der kan være mider, orm og utøj på rotter, men når den er død er de fleste forsvundet + rotte-utøj hopper ikke over på hunde (er gennemtestet herhjemme hvor rotterne har haft alt uden at smitte Petrine selvom hun gennemslikker dem alle sammen), har aldrig hørt om rabies, men i teorien burde rotter kunne få det.

 

Uanset hvad, så er det bare monsterklamt, håber ikke Cleo får smag for den slags ;-)

 

Jeg kunne simpelthen ikke huske, hvem det var, der havde vist billedet af sine rotter, men det var så dig:blink:

 

har været helt dårlig over, om der kunne være overført sygdomme på hende hele dagen, men så kan jeg godt gå rolig i seng uden at frygte hun ligger død imorgen:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man bare tilfældigt rør tænderne på en død (eller levende) rotte er de så skarpe at de snitter hul ;-)

JA men nu tror jeg 1. ikke hundene stikker noget ind i munden på den når samler den op. 2. at rotter sådan går rundt og har rabiessmitte i sig. Så vile der nærmest være en epidemi her. 3. Hvis en rotte har rabies og har ligget nogle dage er virussen så ikke væk/død?.. Jeg spurgte for ikke lang tid siden min dyrlæge hvordan det smitter (ifb med vaccinations programmet. Han sagde det ikke var nødvendigt at få de hunde jeg ikke udstiller i udlandet vaccineret for rabies) Han sagde at det smitter kun ved bid (spyt).. Vi ringede endda ind til landbohøjskolen for at høre..

Link til indlæg
Del på andre sites

Som allerede skrevet har jeg aldrig hørt om rabies hos rotter, så jeg ville tage det helt roligt. Har efterhånden haft fat i mange døde rotter og må tilstå at det tit sker at jeg bliver snittet af tænderne, de er skarpe som skalpeller og stritter jo lidt fremad, så jo, hunden kan sagtens blive snittet af tænderne :neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

Som allerede skrevet har jeg aldrig hørt om rabies hos rotter, så jeg ville tage det helt roligt. Har efterhånden haft fat i mange døde rotter og må tilstå at det tit sker at jeg bliver snittet af tænderne, de er skarpe som skalpeller og stritter jo lidt fremad, så jo, hunden kan sagtens blive snittet af tænderne :neutral:
Altså hvad laver du med de døde rotter? :mrgreen: JEg opdrættede på et tidspunkt rotter og jeg er aldrig blevet "bidt" af en død rotte.. hverken selvdød eller aflivet..Men jeg stak nu heller aldrig fingeren ind i munden på dem :mrgreen::mrgreen::engel:
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...