Hop til indhold

Ny sele


guanomo
 Share

Recommended Posts

Nu har jeg haft mange hunde.

Har trænet ved hjemmeværnet med 2 af dem.

De har altid lært iløbet af et par uger, at man ikke trækker i snoren, så derfor forstår jeg ikke hvorfor man ikke træner det med det samme.

Jeg har set mange der går med deres hund i sele, og jeg vil sige at halvdelen ikke har kontrol over deres hunde.

Derfor har de sele på.

 

Sjovt, jeg ser faktisk det omvendte :lol:

 

Dem med halsbånd på, er ofte folk, der går rundt og rykker i halsbåndet (og det virker sjældent, ud af tre hunde jeg kender personligt, er der kun én, hvor det har virket :???: - ikke et specielt stort grundlag at bygge statistik på, men synes det siger rigeligt om metoden) og ingen positiv kontakt har til hunden, mens dem, der har sele på hunden, ja, der går vovse faktisk ofte pænt. Mangler faktisk endnu at se en der trækker her i området :hmm:

 

Men vi bor så også to vidt forskellige steder og beboerne præger jo ofte hinanden :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
nu har jeg siddet og kigget lidt på de lækre seler på jeres hunde, hvad er jeres erfaringer med dem? sidder nemlig og overvejer at købe en til min egen hund.

Kort og godt kan jeg sige, at jeg er rigtig glad for vores sele. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Nu har jeg haft mange hunde.

Har trænet ved hjemmeværnet med 2 af dem.

De har altid lært iløbet af et par uger, at man ikke trækker i snoren, så derfor forstår jeg ikke hvorfor man ikke træner det med det samme.

Det lyder lidt som om, at du dømmer alle, der bruger sele, og siger at de ikke træner med deres hunde, er det korrekt tydet? For så tager du fejl af os. Det svare til at jeg siger, at alle der bruger halsbånd trækker i det, for at få hunden til at gå pænt, hvilket jeg dog godt ved ikke passer. :-)

 

Jeg har set mange der går med deres hund i sele, og jeg vil sige at halvdelen ikke har kontrol over deres hunde.

Derfor har de sele på.

Hvordan kan du se, at det er derfor, de har sele på. :-)

 

Nu kan jeg jo kun tale for mig selv, men for at svare på dit spørgsmål om, hvorfor vi bruger sele, er svaret det samme, som det bernerazuro skriver, simpelthen for at beskytte hunden bedst muligt, HVIS han skulle finde på at fare fremad.

Link til indlæg
Del på andre sites

så er selen taget i brug, den sidder super på ham og han var en drøm og gå med:-D

ingen problem med at få den på, han sad pænt mens den blev påført ham, han fik så en godbid, inden jeg justerede den så den sad rigtig. ud af døren og en lang tur...

:5up: den klær ham :blink: han er en flot hund :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
så er selen taget i brug, den sidder super på ham og han var en drøm og gå med:-D

ingen problem med at få den på, han sad pænt mens den blev påført ham, han fik så en godbid, inden jeg justerede den så den sad rigtig. ud af døren og en lang tur...

:5up: Hvor skønt, og hvor er han dygtig. Håber du bliver lige så glad for jeres som jeg er for vores. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst n1nna

Vi var inde og prøve en RuffWear Sele på Mio igår, og han trissede totalt uberørt rundt inde i butikken, selvom der sad et stort pap-skilt på den! Jeg er overdrevet forelsket i den sele (hvis man kan være det i noget materialistisk altså :mrgreen:)!

 

Nu har I haft Jeres i nogen tid, er I stadigvæk glade for dem? :?::-D

 

Jeg vil super gerne købe den med tasker til, men den jeg havde kigget på til 500kr ca, kunne man åbenbart ikke tage tasken af! DOH! :roll::(

 

Den hvor man kunne tage tasken af koster - hold fast - 1000kr!!!! :shock:

 

Det er vildt dumt, at de ikke bare har gjort, så man kan tage tasken af "den billige" også, for det er totalt overkill med 1k, når han kun skal benytte den en gang imellem! Derudover så fås "den billige" i 2 lækre farver, mens den dyre kun fås i rød! :damn:

Så fandt jeg ud af, at de havde en tidligere model hos 4hotdogs.com til 600kr, men den havde de ikke flere af i Mios str! :megaked:

 

Nogen der ved om man kan få sele+taske billigt i udlandet et sted? (uden moms-smæk fra skatte-far) :?:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

Jeg er stadig ret glad for vores sele, og når den har været en tur i vaskemaskine, så kan man slet ikke se den har været brugt. Det er super kvalitet. :-)

 

Jeg kender ikke til selerne med tasker, så der kan jeg desværre ikke rigtig hjælpe dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er også super glade for vores sele, det er de bedste penge jeg har brugt på ham, jeg er specielt glad for den hank der er på, når jeg har ham med ude og bade:-D samt den er praktisk når han ikke har snor på og der pludselig kommer nogle, så holder jeg lige i hanken, så han ikke løber over til dem uden at få lov.:mrgreen:

 

jeg har så ikke prøvet en sele med tasker, så der har jeg ingen erfaring at give af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...