Hop til indhold

Ny sele


guanomo
 Share

Recommended Posts

Nå vi har besluttet at få en ny sele til cujo af forskellige grunde. Han er meget hoppe agtig ved møde med hunde og dyr, så får nogle ryk og vrid i krop og sele, så den "kører" rundt om maven, og der er metal ringe der holder den sammen, lige ved bryst kassen.

Og den er måske ikke så god til ham pga. det.

Overvejer stortst kun h seler fordi han har en tendens til at vende sig rundt med ansigt imod en og prøve at trække sig fri/ud af sin sele.

 

Og den eneste vi syne virker fornuftig er denne her

http://www.porcani.dk/product.asp?product=1554

 

Men vi spekulerede på om man skulle "nøjes" med den gamle model til 100 kr mindre?

 

Eller om der er andre bud?

 

og bud på en ikke H sele som ville kunne opfylde vores behov er også velkommen :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes den ser rigtig god ud. Dem vi har er k9 power-seler også fra porcani :5up: Jeg er rigtig glad for "håndtaget" for når der kommer et eller andet de "spadsser ud over" - tager jeg fat i håndtaget og så falder de meget bedre til ro.

Den tænkte vi også på, dog fravalgte jeg den pga. jeg tror han vil kunne trække sig ud af den ved at lave bakke tricket :-)

 

Har kigget lidt på denne også nu, eneste minus er manglende håndtag, dog er den mindre "synlig"/skrummel agtig.

http://dogcity.dk/seler-52/hurtta-pro-y-sele-211/hurtta-pro-y-sele-3021.html

Jeg er også ret forelsket i den sele :oops:

 

som i øvrigt fås en hund billigere hos Hundens Netbutik ;-)

der er dog 2 ting, det er den gamle model og de har den ikke i Cujo's størrelse (medium) den størrelse har jeg kun fundet i den butik jeg linker til i start indlægget :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi bruger denne sele til Baldur:

 

http://www.kenjan.dk/default.asp?ID=5&show=vare&vareid=7102&varenr=02-1300-180&varegrp=1300&page=2&name=vareliste

 

Og den er vi rigtig glade for.

 

Under brystpladen er der et for, således at der ikke er nogen kanter der generer hunden, og den kan indstilles i alle leder og kanter.

 

Og den har det omtalte håndtag, som vi også er rigtig glade for :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Den tænkte vi også på, dog fravalgte jeg den pga. jeg tror han vil kunne trække sig ud af den ved at lave bakke tricket :-)

Har kigget lidt på denne også nu, eneste minus er manglende håndtag, dog er den mindre "synlig"/skrummel agtig.

http://dogcity.dk/seler-52/hurtta-pro-y-sele-211/hurtta-pro-y-sele-3021.html

 

der er dog 2 ting, det er den gamle model og de har den ikke i Cujo's størrelse (medium) den størrelse har jeg kun fundet i den butik jeg linker til i start indlægget :)

 

Jeg er 99% sikker på at han ikke kan trække sig ud af K9 selen........Hero har prøvet ihærdigt, og han kunne ikke ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er 99% sikker på at han ikke kan trække sig ud af K9 selen........Hero har prøvet ihærdigt, og han kunne ikke ;-)

 

svært at sige, han stiller sig jo med fronten imod en og bakke og hiver, første træning i efteråret havde jeg ikek fået købt sele, så mødte op med en halti "grime" og halsbånd, det trak ha nsig ud af 3 gange :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

svært at sige, han stiller sig jo med fronten imod en og bakke og hiver, første træning i efteråret havde jeg ikek fået købt sele, så mødte op med en halti "grime" og halsbånd, det trak ha nsig ud af 3 gange :roll:

Det var på samme måde Hero prøvede det, og selen kunne han ikke trække sig ud af :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er 99% sikker på at han ikke kan trække sig ud af K9 selen........Hero har prøvet ihærdigt, og han kunne ikke ;-)

 

 

pu så har jeg nogle meget slemme hunde :oops: selvom jeg sværger til k9-selen så har både Alto og Sookie en gang hver bakket ud af den. Men det skal så også lige siges, at hvis jeg tager fat i håndtaget kommer der straks ro på og så sker det ikke :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå vi har besluttet at få en ny sele til cujo af forskellige grunde. Han er meget hoppe agtig ved møde med hunde og dyr, så får nogle ryk og vrid i krop og sele, så den "kører" rundt om maven, og der er metal ringe der holder den sammen, lige ved bryst kassen.

Og den er måske ikke så god til ham pga. det.

Overvejer stortst kun h seler fordi han har en tendens til at vende sig rundt med ansigt imod en og prøve at trække sig fri/ud af sin sele.

 

Og den eneste vi syne virker fornuftig er denne her

http://www.porcani.dk/product.asp?product=1554

 

Men vi spekulerede på om man skulle "nøjes" med den gamle model til 100 kr mindre?

 

Eller om der er andre bud?

 

og bud på en ikke H sele som ville kunne opfylde vores behov er også velkommen :-)

 

Køb, køb, køb - du vil ikke fortryde det! Er i hvert fald helt pjattet med mine. Du bør dog købe hos Hundens Netbutik, da de er billigere. Den nye model har reflekser, det har den gamle ikke... om det er 100 kr. værd ved du bedst selv.

 

-Trine

Link til indlæg
Del på andre sites

Køb, køb, køb - du vil ikke fortryde det! Er i hvert fald helt pjattet med mine. Du bør dog købe hos Hundens Netbutik, da de er billigere. Den nye model har reflekser, det har den gamle ikke... om det er 100 kr. værd ved du bedst selv.

 

-Trine

igen, Cujo's størrelse har de kun i den butik jeg linker til, i den gamle model. Jeg endt med at bestille den nye model, var vi oppe i 400 kr kunne vi lige så godt smide en ekstra hund i :-D og så røg der vist en bog ned i indkøbskurven samtidig :oops: kæresten skulle lige have 10 min til at tygge på den i :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

Øj det er da heldigt, at den ikke er længere..... altså selen. :genert:

 

Jeg har lige bestilt sådan en sele, og den ligger på posthuset og venter på, at blive hentet i morgen. :banan:

 

Jeg er da godt nok lidt spændt på, om den kommer lige så tæt på Buddys udstyr. :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øj det er da heldigt, at den ikke er længere..... altså selen. :genert:

 

Jeg har lige bestilt sådan en sele, og den ligger på posthuset og venter på, at blive hentet i morgen. :banan:

 

Jeg er da godt nok lidt spændt på, om den kommer lige så tæt på Buddys udstyr. :shock:

håndtaget virker i hvert fald, det var rimeligt nemt at hive/løfte 35 kilo op i det, men han kiggede lidt på mig da hans krop lettede :lol:

 

ja jeg tror det er pga. cujo ikke er så lang plus hans brystkasse er så stor, snoren rundt om brystkassen blev i hvert fald udvidet meget, i forhold til de andre, dem ved krydset foran har jeg ikek rørt ved, kun 3-4 cm ved maven og så 15-20 på bryst kassen. skal lige se om den kan spændes længere frem uden at genere.

 

men den gamlr model ser også ud til at sidde tæt på

http://www.porcani.dk/picview.asp?pid=477&pictype=c

Redigeret af guanomo
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
håndtaget virker i hvert fald, det var rimeligt nemt at hive/løfte 35 kilo op i det, men han kiggede lidt på mig da hans krop lettede :lol:

Og det har du ikke engang billid af. Tanja er skuffet :blink:

ja jeg tror det er pga. cujo ikke er så lang plus hans brystkasse er så stor, snoren rundt om brystkassen blev i hvert fald udvidet meget, i forhold til de andre, dem ved krydset foran har jeg ikek rørt ved, kun 3-4 cm ved maven og så 15-20 på bryst kassen. skal lige se om den kan spændes længere frem uden at genere.

 

men den gamlr model ser også ud til at sidde tæt på

http://www.porcani.dk/picview.asp?pid=477&pictype=c

Buddy er heller ikke så lang, så det bliver da lidt spændene at se, men kan godt se, at den gamle model også sidder tæt på.

Jamen tiden vil jo så vise, om der nu også er plads til pjerrot, eller om selen skal tilbage igen. :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

Så har Buddy også fået den nye sele. Han tog den på, som det mest naturlige. Jeg tror ikke han tænkte videre over, at det var en ny sele. :-)

 

Jeg fik lige taget et par billeder af vores tur i eftermiddag. Den skal lige justeres en lille smule, men sådan er det jo med sådan noget nyt noget. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har Buddy også fået den nye sele. Han tog den på, som det mest naturlige. Jeg tror ikke han tænkte videre over, at det var en ny sele. :-)

 

Jeg fik lige taget et par billeder af vores tur i eftermiddag. Den skal lige justeres en lille smule, men sådan er det jo med sådan noget nyt noget. :blink:

tak for billeder :lun: kan se på det at vi nok har fået en for stor størrelse, buddy's sele sidder længere fremme end cujo's :( så må nok bide i det sure æble og få købt en mindre og sælge den der er for stor hvis der er en skal have en :hmm:

 

Hvad størrelse købte du til buddy? en small?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
tak for billeder :lun: kan se på det at vi nok har fået en for stor størrelse, buddy's sele sidder længere fremme end cujo's :( så må nok bide i det sure æble og få købt en mindre og sælge den der er for stor hvis der er en skal have en :hmm:

 

Hvad størrelse købte du til buddy? en small?

Buddy må være længere en Cujo, hvilket vil sige, at Cujo er mindre end jeg tror. :blink:

 

Det er en Medium jeg har.

Buddy er 73cm rundt om det bredeste, og fik set at en small kan gå op til 76cm. Hvis cujo er kortere end Buddy, så tror jeg ikke han er tykkere end de 76cm, så det kan da godt være, at en small ville passe bedre til ham.

 

Øv hvor irriterende sådan noget :(

 

Hvor stor er han rundt om brystkassen på det tykkeste sted?

Link til indlæg
Del på andre sites

Buddy må være længere en Cujo, hvilket vil sige, at Cujo er mindre end jeg tror. :blink:

 

Det er en Medium jeg har.

Buddy er 73cm rundt om det bredeste, og fik set at en small kan gå op til 76cm. Hvis cujo er kortere end Buddy, så tror jeg ikke han er tykkere end de 76cm, så det kan da godt være, at en small ville passe bedre til ham.

 

Øv hvor irriterende sådan noget :(

 

Hvor stor er han rundt om brystkassen på det tykkeste sted?

han er de der 73-75 cm. Men når jeg ser billeder af buddy og cujo ser cujo bedre ud der end buddy, det hedder vist porpotion mæssigt?) :hmm:

Men har selvfølgelig ikke målt ham i længden :damn: tænkte kun på hans brystkasse :roll: men selen sidder i hvert fald længere tilbage på kroppen på cujo end på buddy efter hva jeg kan se.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
han er de der 73-75 cm. Men når jeg ser billeder af buddy og cujo ser cujo bedre ud der end buddy, det hedder vist porpotion mæssigt?) :hmm:

Men har selvfølgelig ikke målt ham i længden :damn: tænkte kun på hans brystkasse :roll: men selen sidder i hvert fald længere tilbage på kroppen på cujo end på buddy efter hva jeg kan se.

Det kan jo være at han ser bredere ud end Buddy fordi han er det kortere. Det er vidst det man kalder synsbedrag. :-)

 

De er jo ca. lige brede, men Buddy er så det længere. Umiddelbart ville jeg mene, at hvis Cujo fik en størrelse small, så ville den nok sidde, som en medium sidder på Buddy.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...
Ja undskyld jeg spørger, men hvorfor bruger i seler, istedet for halsbånd??

 

Nu havde jeg lige skrevet et langt indlæg, hvorefter jeg kom til at lukke vinudet, i stedet for et andet :stupid:

 

Nå, men det korte af det lange er, at hunden jo har nogle nakkehvirvler, som er forholdsvis lette at skade. Jo smallere halsbåndet er, jo større risiko. Skaderne kommer ved træk og ryk i halsbåndet.

 

Mange vælger så en sele, for at undgå risikoen for skader (heribland mig selv), da presset så bliver fordelt over et større og mere robust område. Ikke fordi jeg har tænkt mig at rykke i halsbåndet, men 1 så tror jeg ganske enkelt ikke på, at min kommende hund aldrig vil finde på at trække og 2. så kan der opstå en situation, hvor hunden bare skal væk i en ruf.

 

Mange hunde (60% har en undersøgelse vist) går rundt med nakke og rygsmerter, en stor del af disse smerter, skyldes ryk og træk i halsbåndet :(

 

Hvis man vil gardere sig mod skader, men stadig bruge halsbånd, skal man have fat i ét, der dækker som absolut minimum 2 nakkehvirvler, helst 3. Og så er man stadig ikke 100% garderet - men rimelig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg haft mange hunde.

Har trænet ved hjemmeværnet med 2 af dem.

De har altid lært iløbet af et par uger, at man ikke trækker i snoren, så derfor forstår jeg ikke hvorfor man ikke træner det med det samme.

Jeg har set mange der går med deres hund i sele, og jeg vil sige at halvdelen ikke har kontrol over deres hunde.

Derfor har de sele på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...