Hop til indhold

Svejstrup Vestergaard Hundepension


Gæst Sofus123
 Share

Recommended Posts

Gæst Sofus123

Hej...

 

Er der nogen der kender til Svejstrup Vestergaard Hundepension? Den ligger tæt ved Randers.

 

Vi skal nemlig have Sofus passet i en weekend, og han har aldrig været i pension før. Jeg læste inde på hundegalleriet at nogen var tilfredse med det og andre ville langt fra anbefale det. Men begge uden forklaringer:(

 

Så jeg håber lidt på, at der er nogen herinde der kan hjælpe mig?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sofus123

Det er helt okay:mrgreen:

 

Vi er i mellemtiden vist også gået videre til et andet sted, Østjysk Hundecenter ved Silkeborg. Det lyder rigtig godt og kan læse godt om det flere steder.

 

Nogen der har erfaringer derfra?:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

Jeg har brugt hundepensionen i svejstrup til vores gamle hund, og har ikke noget dårligt at sige om det. Ved jo ikke om der er ændret noget, da det er 5-6 år siden. Dengang var de rigtig flinke og vores hund ville nærmest ikke med hjem igen, så han havde haft det godt der.

 

En anden jeg er faldet over ved at surfe lidt rundt i tilfælde af at vi selv skulle få brug for det er borgmosegaard. Den ligger på djursland og ser umiddelbart ok ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sofus123
Hej

Jeg har brugt hundepensionen i svejstrup til vores gamle hund, og har ikke noget dårligt at sige om det. Ved jo ikke om der er ændret noget, da det er 5-6 år siden. Dengang var de rigtig flinke og vores hund ville nærmest ikke med hjem igen, så han havde haft det godt der.

 

En anden jeg er faldet over ved at surfe lidt rundt i tilfælde af at vi selv skulle få brug for det er borgmosegaard. Den ligger på djursland og ser umiddelbart ok ud.

 

Okay, jeg synes også det ser godt ud hos Svejstrup, så det kan da være han kommer derhen til sommer, når vi skal på ferie. Men her til vores weekenden vil vi nok bruge den i Silkeborg, da det er der vi skal på weekendophold. Så må vi se om han kan lide det:mrgreen:

 

Tak for svarene...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

hej

Jeg kan bestemt ikke anbefale stedet, da de har så mange hunde i juli måned at de lader dem gå i hesteboksene i stalden. Der er larm uafbrudt af hunde der står og gøer. Kender flere der har haft Deres hunde passet der og som heller aldrig kommer der igen. Så find et andet sted, det har vi gjort.

Link til indlæg
Del på andre sites

Afprøv det i en weekend, hvis det ikke ser ok ud når i kommer, så drop det, hvis din hund ikke er glad efter weekenden så drop det - men ellers så gør dine egne erfaringer, der er forskel på pensioner, men der er også forskel på hunde og deres måde at reagere på.

 

Uanset hvilken luksus-pension jeg afleverede min Petrine i, ville hun være dybt ulykkelig bagefter, og jeg ville kunne svine pensionen til - men det er fordi hun er meget nært knyttet til få udvalgte mennesker ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sofus123
hej

Jeg kan bestemt ikke anbefale stedet, da de har så mange hunde i juli måned at de lader dem gå i hesteboksene i stalden. Der er larm uafbrudt af hunde der står og gøer. Kender flere der har haft Deres hunde passet der og som heller aldrig kommer der igen. Så find et andet sted, det har vi gjort.

 

Hej:-D

 

Det var netop også det jeg havde læst på nettet andre steder, så ville bare høre, om I vidste om der var noget om det. Jeg takker for svaret:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sofus123
Afprøv det i en weekend, hvis det ikke ser ok ud når i kommer, så drop det, hvis din hund ikke er glad efter weekenden så drop det - men ellers så gør dine egne erfaringer, der er forskel på pensioner, men der er også forskel på hunde og deres måde at reagere på.

 

Uanset hvilken luksus-pension jeg afleverede min Petrine i, ville hun være dybt ulykkelig bagefter, og jeg ville kunne svine pensionen til - men det er fordi hun er meget nært knyttet til få udvalgte mennesker ;-)

 

Jamen hvor har du dog ret!:5up: Jeg vidste også godt at man nok er nødt til at gøre sine egne erfaringer, men havde bare læst nogle ikke ret flaterende ting om Svejstrup, så ville bare høre om i andre også havde disse erfaringer.

 

Men ja, Sofus kommer på weekend i næste weekend på Østjysk Hundecenter i Silkeborg, hvor han skal ud og svømme i deres bassin en enkelt gang - en golden er jo en rigtig vandhund:mrgreen:

 

Men jeg er godt nok også spændt på, hvordan han tager det. Han er lidt nervøst anlagt og kan nemt blive stresset, hvis der er for mange hunde omkring ham, har jeg erfaret, når vi er til træning.

 

Vi kunne også sagtens have fået ham passet hos nogle venner her i weekenden, men jeg syns alligevel, han skulle have lov at prøve det i et par dage, inden han skulle være der i en hel uge. For hvis han ikke kan klare det, så må vi finde på noget andet til sommer - vapsen er vigtigst!:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Jeg vil også fraråde dig stedet, for som der blev nævnt tidliger så går hundene i hestebokse. Ikke nok med det, så bliver en alm hesteboks på 3X3 m delt op i to med et skillerum. Det vil sige, at hunden kun har 1.5 x 1.5 m at være på en hel dag.

For deres reklame med daglig gåture er også lidt misvisende, med mindre man kan kalde en tur om morgen på 3 min for en daglig gå tur, så joo.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen hvor har du dog ret!:5up: Jeg vidste også godt at man nok er nødt til at gøre sine egne erfaringer, men havde bare læst nogle ikke ret flaterende ting om Svejstrup, så ville bare høre om i andre også havde disse erfaringer.

 

Men ja, Sofus kommer på weekend i næste weekend på Østjysk Hundecenter i Silkeborg, hvor han skal ud og svømme i deres bassin en enkelt gang - en golden er jo en rigtig vandhund:mrgreen:

 

Men jeg er godt nok også spændt på, hvordan han tager det. Han er lidt nervøst anlagt og kan nemt blive stresset, hvis der er for mange hunde omkring ham, har jeg erfaret, når vi er til træning.

 

Vi kunne også sagtens have fået ham passet hos nogle venner her i weekenden, men jeg syns alligevel, han skulle have lov at prøve det i et par dage, inden han skulle være der i en hel uge. For hvis han ikke kan klare det, så må vi finde på noget andet til sommer - vapsen er vigtigst!:lun:

 

Østjysk Hundecenter er et rigtigt godt sted :5up: Har ikke selv brugt pensionen, men flere jeg kender kan slet ikke få armene ned :blink: De har tilsyneladne noget de kalder "pensionist" afdelingen, som ligger for sig selv, og hvor der ikke er så megen "larm" fra de andre logrende ;-) Bare til en anden gang .....................

 

Jacki er lige begyndt at svømme hos dem :-D Hun er ikke nogen vandhund, men synes faktisk, at det er sjovt :shock::engel: Det er hård motion, men god motion :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Elsang
Jeg vil også fraråde dig stedet, for som der blev nævnt tidliger så går hundene i hestebokse. Ikke nok med det, så bliver en alm hesteboks på 3X3 m delt op i to med et skillerum. Det vil sige, at hunden kun har 1.5 x 1.5 m at være på en hel dag.

For deres reklame med daglig gåture er også lidt misvisende, med mindre man kan kalde en tur om morgen på 3 min for en daglig gå tur, så joo.

 

Hvis hundene kun har 1,5x1,5 m2 er det et brud på loven!!!

 

Hunde op til 40 kg skal have 6m2 som min. Så hvis jeg var dig ville jeg da se at få dem meldt til politiet og det kan kun gå for langsomt:evil:

 

Det var jo netop for at komme alle de kummerlige forhold hundene stod i, i nogle pensioner at den nye lov blev lavet. Så hvis der stadig er steder der ikke lever op til det, efter de har haft et år til det, skal der strammes op lige med det samme!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod

Elsang & Musty:

 

Hvem har lært jer at regne? :lol::lol::lol:

 

3x3 meter der deles bliver da aldrig til 1,5x1,5 - Det blir til 1,5x3 meter, dvs. 4,5 m2... :idea:

 

Iøvrigt er det fuldt lovligt, medmindre de aldrig kommer ud derfra! Ikke at jeg mener det er optimalt, men at melde dem til politiet vil være lidt dumt.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sofus123
Jeg vil også fraråde dig stedet, for som der blev nævnt tidliger så går hundene i hestebokse. Ikke nok med det, så bliver en alm hesteboks på 3X3 m delt op i to med et skillerum. Det vil sige, at hunden kun har 1.5 x 1.5 m at være på en hel dag.

For deres reklame med daglig gåture er også lidt misvisende, med mindre man kan kalde en tur om morgen på 3 min for en daglig gå tur, så joo.

 

Hej Musty - og velkommen herinde:vinken:

 

Jeg syns heller ikke, det lyder ret rart med de små bokse, så det bliver i hvert fald ikke der, han kommer hen til sommer.

 

Vi har tilgengæld fundet et lille sted, for det fandt vi ud af, at det skulle være, som kun ligger 3 km fra, hvor vi bor. Det ser rigtig rart ud, og de er nogle rare mennesker. Så kunne det da ikke blive nemmere:mrgreen:

 

Så jeg tror problemet er løst:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sofus123
Hundehuset i Hadsten :5up:

 

Fantastisk søde mennesker, lille sted med gode forhold og altid fred og ro! Har ikke selv haft hunde der, da jeg ikke har haft brug for det, men træner agility hos Helle og Lars, der har det.

 

http://www.hadstenhundehotel.dk/

 

Hej:-)

 

Ja det ser også rigtig godt ud - men det er godt nok lidt langt væk:( Men jeg vil da helt sikkert have det i tankerne, hvis vi skulle stå og mangle et sted engang:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sofus123
Østjysk Hundecenter er et rigtigt godt sted :5up: Har ikke selv brugt pensionen, men flere jeg kender kan slet ikke få armene ned :blink: De har tilsyneladne noget de kalder "pensionist" afdelingen, som ligger for sig selv, og hvor der ikke er så megen "larm" fra de andre logrende ;-) Bare til en anden gang .....................

 

Jacki er lige begyndt at svømme hos dem :-D Hun er ikke nogen vandhund, men synes faktisk, at det er sjovt :shock::engel: Det er hård motion, men god motion :5up:

 

Ja, nu har Sofus jo også lige tilbragt en weekend der, og jo vi har bestemt også været fuldt ud tilfreds!

 

Dog sagde hun, at han havde været lidt trist og nedtrykt de to første dage, og han er jo en meget usikker hund, så vi har besluttet, at han skal et mindre sted hen næste gang.

 

Men han var også ude og svømme dernede. Vi så det desværre ikke:cry:, men hun sagde, at han sprang lige i og var ikke til at få op igen:5up: Men han er jo også en vandhund med stort v, så det vidste vi godt, at han ville. Enhver lille vandpyt skal jokkes igennem:mrgreen:

 

Så hvis ikke det var fordi der var så langt derned for os, så skulle han også have en svømmetur engang imellem:mums:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Hej. Vi havde i vinterferien vores hund i pension på Østjysk Hundecenter ved Silkeborg. Da vi afleverede betalte vi samtidigt for et ti-turs kort til svømning og bad om, at hunden skulle svømme mindst hver anden dag. Ved afhentning spurgte vi til svømningen og fik at vide, at hunden IKKE havde svømmet for det var der ikke betalt for. Da jeg gjorde opmærksom på, at vi rent faktisk havde betalt for et ti-turs kort havde hun så pludselig svømmet alligevel. Ja jeg undrede mig jo lidt og skrev efterfølgende en høflig mail hvor jeg bad om at få afklaret om vi egentlig havde fået hvad vi betalte for. Svaret jeg fik tilbage var meget uhøfligt og jeg fik besked på, at de aldrig ville passe vores hund igen (fair nok) og at de ville tilbagebetale pengene for svømmekortet. Dette er nu over 2 måneder siden og jeg har stadig ikke fået mine penge retur. Så jeg kan bestemt ikke anbefale pensionen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...