Hop til indhold

Skyder SQ snart kræet #¤##¤


Gæst Jørgen Larsen
 Share

Recommended Posts

Gæst Jørgen Larsen

Har et lidt alvorligt problem,

Laika plejer at kunne være alene hjemme uden at lave ulykker, men nu er hun begyndt at gnave i møblerne

hun har lige gnasket 2 armlæn i stykker på en af mine nye lænestole til 5000

er rigtig sur på hende lige nu,

hvad går der af kræet, det har aldrig været et problem før,

hun har alt det hun leger med og tyggeben og alverdens ting hun kan gumle på

men det skal så adsolut være møbler som hun har kastet sin kærlighed på lige for tiden

og det er nu en ret dyr hobbies hun har fået,

hvad kan der være galt, skal jeg ofre 2,50 og et jagtgevær på hende ( nå det sidste er nu ikke tilfældet )

elsker satdig min hund men mangler lige lidt hjælp

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen
Uhh, den er godt nok svær den der :cry: Er der sket nogen forandringer i hendes liv det sidste stykke tid?

Nej slet ikke det kom lige fra den ene dag til den anden

dagen før var hun alene hjemme medens vi handlede og sagde farvel som vi plejer og der var intet i vejen

dagen efter skulle vi lige afsted i ca. 2 timer og da vi kom hjem var det ene armlæn gnasket i stykker

i går var hun alene hjemme i 1 time og det andet var ødelagt så ved ikke lige hvad der går af møgøret for tiden

der er ikke sket ændringer i hjemmet som skulle give anledning til adfærden

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan der være sket noget udenfor eller ved døren som hun har reageret på??

Jeg skyder lidt i blinde her... :cry:

 

Hvad jeg sådan lige kan komme på af muligheder så er det noget med ændringer i hverdagen, noget hun er blevet bange for/frustreret over udendørs, smerter eller andet fysisk ubehag eller at hun måske hele tiden har været bange for at være alene, men det først kommer frem nu. Men jeg er overhovedet ikke ekspert på området :cry: Hvor gammel er det hun er?

Link til indlæg
Del på andre sites

Cujo gjorde det samme for 1½ måned siden plus han lavede stort ind imellem, det viste sig det var pga. larm ude fra, de er i gang med at i standsætte en masse huse tværs over vejen.

Nå men løsning blev et børnegitter så han kun er i køkkenet, en del hunde har det jo bedre jo mindre område de skal "beskytte" når de er alene, han virker mere afslappet nu når vi kommer hjem, han gider dårligt rejse sig fra sin kurv og tager sig god tid før han "gider" hilse.

han er 1½ nu. kan hellere ikke huske hvor gammel laika er :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen

Laika har været alene hjemme i dag i ca 2 timer, og hun har ikke lave ulykker i dag :klap2:

Jeg gik hend til hende som jeg plejer og sagde at nu skulle hun passe på det her hjemme for far og ikke lave ulykker

og da jeg kom hjem var alt roligt og i orden ingen ting ødelagt, blev rigtig glad og roste hende

samt gik en dejlig tur med hende hvor vi bare slappede af og havde det sjovt sammen et par timer

hvor vi begge nød det gode vejr og solen

 

men det kan godt være at jeg bare har haft en heldig dag i dag

 

til jeres oplysning:

Laika er 1 1/2 år gammel og har lige overstået sin løbetid nr 2 som sluttede for 14 dage siden

det kan måske være derfor og hun stadig har nogle symptomer endnu

hun har måske haft lidt depresion under løbetiden men ikke så meget at jeg har bemærket det

måske har jeg haft lidt for meget om ørene de sidste dage og ikke givet hende den opmærksomhed jeg plejer at give hende

 

Takke jer alle for jeres gode råd men vil gerne hører mere om jeres oplevelser på området

da jeg stadig ikke er helt sikker på Laika endnu

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt at høre at det er gået godt i dag :5up: Der KAN jo godt have været noget udenfor som har udløst det og det kan selvfølgelig også have andre årsager, men skal vi ikke satse på at det er overstået nu? Måske hun bare lige har villet gøre dig opmærksom på hvor heldig du er fordi hun ellers er så nem? :blink: Nej, spøg til side, jeg krydser fingre for at det var en enlig svale og problemet løser sig selv :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen
Dejligt at høre at det er gået godt i dag :5up: Der KAN jo godt have været noget udenfor som har udløst det og det kan selvfølgelig også have andre årsager, men skal vi ikke satse på at det er overstået nu? Måske hun bare lige har villet gøre dig opmærksom på hvor heldig du er fordi hun ellers er så nem? :blink: Nej, spøg til side, jeg krydser fingre for at det var en enlig svale og problemet løser sig selv :-D

tror jeg vil give dig ret på dette område, hun har været helt fantastisk hele dage i dag,

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen
Ejiii hvor er hun dejlig - hun har bare helt fantastiske øjne :5up:

Ja når hun kigger på mig bliver jeg helt blød om hjertet, hun ser altid på mig med så kærlige øjne at jeg smelter hver gang

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes du skal være glad for at det er den samme stol det er gået ud over begge gange :-D Hun kunne have valgt at tage et armlæn på hver stol :mrgreen:

 

Men bortset fra det så havde Tacco også sådan en periode da han var omkring 16 måneder, der åd han bla. en hynde til sofaen ( Så fik vi nye sofaer og det havde jeg ønsket mig længe :-D )

Så jeg kender godt det med at tage en dyb vejrtrækning inden man går ind til hunden og krydsen fingrer for at alt er som det skal være :-D:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen
Jeg syntes du skal være glad for at det er den samme stol det er gået ud over begge gange :-D Hun kunne have valgt at tage et armlæn på hver stol :mrgreen:

 

Men bortset fra det så havde Tacco også sådan en periode da han var omkring 16 måneder, der åd han bla. en hynde til sofaen ( Så fik vi nye sofaer og det havde jeg ønsket mig længe :-D )

Så jeg kender godt det med at tage en dyb vejrtrækning inden man går ind til hunden og krydsen fingrer for at alt er som det skal være :-D:lol:

 

Jo jeg er da glad over det kun var den ene :cool: har vist den dyreste lænestol af denne model ber blev lige lagt 1500 kr.

oven i ny prisen så nuværende pris 6500 kr. :evil: så er helt sikker på jeg er glad for det kun blev ved den ene

 

det er nok lige en sygdom de skal over i den alder af 1 1/2 år, men glæder mig så over det først er nu

de hvalpesyndromer viser sig og ikke hele hvalpe perioden igennem, så jeg er nok sluppet billigt

nå ja du ville have ny fifa og det fik du, og tillykke med fifaen,

jeg ville have nye møbler og det fik jeg både med og uden tandmærker :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Da Futte var ung (han var jo genbrug, jeg fik ham da han var 14 mdr.) havde han lidt svært ved at være alene i starten. Han ødelagde ting, men banale ting, bl.a. måtte en vandkande og et håndtag på en paraply lade livet i den periode :lol: Men en dag jeg kom hjem havde han gnasket i det ene armlæn på en stol (ikke den store katastrofe, stolen skulle skiftes ud under alle omstændigheder) men jeg blev selvfølgelig lidt bekymret for, om han nu var gået over til de lidt større ting :shock: Et par dage efter havde han gnasket i det modsatte armlæn (måske fordi han så mente at det ville udligne sig når det nu var i begge sider? :blink:) og siden da rørte han aldrig noget i den stil, så forhåbentlig laver Lajka samme nummer. Det skal prøves af og så er den ikke længere ;-) :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen
Da Futte var ung (han var jo genbrug, jeg fik ham da han var 14 mdr.) havde han lidt svært ved at være alene i starten. Han ødelagde ting, men banale ting, bl.a. måtte en vandkande og et håndtag på en paraply lade livet i den periode :lol: Men en dag jeg kom hjem havde han gnasket i det ene armlæn på en stol (ikke den store katastrofe, stolen skulle skiftes ud under alle omstændigheder) men jeg blev selvfølgelig lidt bekymret for, om han nu var gået over til de lidt større ting :shock: Et par dage efter havde han gnasket i det modsatte armlæn (måske fordi han så mente at det ville udligne sig når det nu var i begge sider? :blink:) og siden da rørte han aldrig noget i den stil, så forhåbentlig laver Lajka samme nummer. Det skal prøves af og så er den ikke længere ;-) :ae:

Jeg er ved at tro du er inde på det rigtige der

Laika har været alene hjemme i hele 4 timer i aften, hun har fået lov at benytte alle rummene i huset

lige for at se om der skulle komme gentagelser af gnavestymptomerne men nej hun har opført sig eksemplarisk

ingen nedgnavede borde, stole, sofa eller armlæn :5up:

så hun har nok set det lige som Futte at det så bedst ud hvis armlænene var ens

 

:confused::confused: måske har Futte og Laika haft en tråd her inde om hvad der iritere hundeejere og Futte så har givet hende det gode råd med armlænene eller hun syntes hun lige ville sætte sit præg på hjemmet

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ved at tro du er inde på det rigtige der

Laika har været alene hjemme i hele 4 timer i aften, hun har fået lov at benytte alle rummene i huset

lige for at se om der skulle komme gentagelser af gnavestymptomerne men nej hun har opført sig eksemplarisk

ingen nedgnavede borde, stole, sofa eller armlæn :5up:

så hun har nok set det lige som Futte at det så bedst ud hvis armlænene var ens

 

:confused::confused: måske har Futte og Laika haft en tråd her inde om hvad der iritere hundeejere og Futte så har givet hende det gode råd med armlænene eller hun syntes hun lige ville sætte sit præg på hjemmet

 

I så fald har Laika alternative evner, for Futte gik til Regnbuebroen for 2 år siden :blink: Men ok, hvis de evner at lave en tråd har det vel heller ingen betydning om han er fysisk til stede eller ej :mrgreen::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...