Hop til indhold

Kraft ben

Gæst nina-c
 Share

Recommended Posts

Gæst nina-c

he weekenden kogte jeg suppe så havde en del kratben som er kommet i fryseren..

så vil jeg lige høre hvornår må man give en hvalp sådan nogen

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Nej, ikke hvis de har været kogt (stegt eller på anden måde tilberedt).

Ben gives altid rå.

Tilberedte ben bliver hårde og laver derfor nogle væmmelig hårde og skarpe splinter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, ikke hvis de har været kogt (stegt eller på anden måde tilberedt).

Ben gives altid rå.

Tilberedte ben bliver hårde og laver derfor nogle væmmelig hårde og skarpe splinter.

det viste jeg enlig godt er jo slagte men tænket ikke på det, ups men tak for respons:mrgreen:

hvornår må de så få rå ben

Link til indlæg
Del på andre sites

Og før modedillenmed rå mad, så fik mange hunde kogte kraftben.

Kraftben splintre jo netop ikke;-) Min kan ikke med dem rå, så skal de have ben, så er et kogt kraftben, hvor marven er fjernet ok. Om ikke andet, så synes jeg du skal bruge dem til at putte fyld i, det er de geniale til. Vi har et helt benlager:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

• 3 weeks later...
Gæst freya3010

Freya plejer at få et råt kraftben én gang om ugen.

Hvis det er et lille ben Så undlader jeg i den forbindelse at give hende aftensmad, men hvis det er stort får hun ikke andet den dag.

Hun fik også rå ben hos sin opdrætter, og vi fortsatte så med at give hende det også... Nøj sådan et ben gør altså lykke.:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Og før modedillenmed rå mad, så fik mange hunde kogte kraftben.

Kraftben splintre jo netop ikke;-) Min kan ikke med dem rå, så skal de have ben, så er et kogt kraftben, hvor marven er fjernet ok. Om ikke andet, så synes jeg du skal bruge dem til at putte fyld i, det er de geniale til. Vi har et helt benlager:lol:

Buddy får også kogte kraftben. De rå går heller ikke herhjemme. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Det passer altså ikke.. Alle tilberedte ben kan splintre

Jeg giver kun kogte kraftben, fordi Buddy ikke kan tåle dem rå, og jeg har endnu ikke set nogen af de ben splintre, og der bliver godt nok gnavet igennem. :mrgreen:

Min første hund fik også kun kogte ben, det var før råfodringstiderne trådte i kraft, og der har jeg heller aldrig set nogen splintre.

Det er muligt de kan splintre, det skal jeg ikke udelukke, men jeg tror der skal rigtig rigtig meget til, før at de gør det.

Skal lige siges, at det kun er kraftben, som jeg har givet kogt, fordi de er så robuste. Andet ville jeg aldrig give kogt, netop fordi det kan splintre. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg giver kun kogte kraftben, fordi Buddy ikke kan tåle dem rå, og jeg har endnu ikke set nogen af de ben splintre, og der bliver godt nok gnavet igennem. :mrgreen:

Min første hund fik også kun kogte ben, det var før råfodringstiderne trådte i kraft, og der har jeg heller aldrig set nogen splintre.

Det er muligt de kan splintre, det skal jeg ikke udelukke, men jeg tror der skal rigtig rigtig meget til, før at de gør det.

Skal lige siges, at det kun er kraftben, som jeg har givet kogt, fordi de er så robuste. Andet ville jeg aldrig give kogt, netop fordi det kan splintre. :-D

Okay, det kan godt være jeg tænker på andre slags ben. Jeg er ikke sikker på, hvordan kraftben præcist ser ud:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Okay, det kan godt være jeg tænker på andre slags ben. Jeg er ikke sikker på, hvordan kraftben præcist ser ud:oops:

Hihi marvben tror jeg også man kalder dem, og i nogle butikker man man få dem som vov vov ben. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

• 2 weeks later...
Gæst mulline
vi har godt nok ikke prøvet i nu... men har fundet ud af de sagtens kan tåle kogte ben at de ikke splintes fra okse

Ben fra okse og kalv er ikke noget problem, selvom de er kogte:-)

Svin og lam splintrer hvis de er varmebehandlet:-)

Link til indlæg
Del på andre sites