Hop til indhold

Tisse problem


Gæst Heinz Kjestrup
 Share

Recommended Posts

Gæst Heinz Kjestrup

Hej Vi har brug for et rigtig godt råd... Vi har lige fået en Labradore ved navn Aslan. problemet er at hvergang han roses eller bare snakkes med så tisser han på gulvet (også bare ved at spise) selvom han lige har været på meget lang gå tur... Det er specielt slemt når jeg som familiens mand snakker med ham, er der nogen der kender til dette og har et godt tip...?

 

2_Aslan_1.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Ja, overvej om du er meget overvældende for ham, altså manden i familien bla:)

 

Det kunne godt lyde som om han er en utryg, en hvalp tisser når den vil ''dæmpe'' en adfærd :)

 

Hvordan opdrager i ham ?

 

Lang tur? hvor lang?

 

Hvordan reagere i når han tisser ?

 

Velkommen iøvrigt :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Heinz Kjestrup

Opdragelsen foregår med en ytrolig stor entusiasme med masser af ros når vi laver øvelser... han er kun 13 uger. men selvfølgelig får han et stort FY når han tisser indenfor. men han er meget underdanig overfor mig...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Heinz Kjestrup

Det med at rose bliver han skam også... og ja som du selv siger grænsen til det pinlige man lyder næsten som en mand der for klemt noget :D vi har haft hund før og der tog det kun et par dage før den begyndte at søge døren fordi den godt vidste der var ros og godbidder i vente

Link til indlæg
Del på andre sites

Det med at rose bliver han skam også... og ja som du selv siger grænsen til det pinlige man lyder næsten som en mand der for klemt noget :D vi har haft hund før og der tog det kun et par dage før den begyndte at søge døren fordi den godt vidste der var ros og godbidder i vente

 

Jeg tror ikke man kan sammenligne - nogle hunde bruger bare længere tid på at lære det end andre ... Men altså - umiddelbart handler det jo ikke så meget om, at han ikke er blevet renlig - men noget andet - måske tisser han fordi han er bange eller opkørt og overivrig - der kan være mange grunde ... jeg tror du må prøve at kigge indad for at se, hvad du gør som de andre i familien ikke gør ... taler du generelt højere - eller "gladere" ... et eller andet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Heinz Kjestrup

Det med at kigge indad med om jeg roser for meget eller andet, ja en mulighed, men hvad så når problemet er der med når kæresten snakker eller vores børn( 7 og 9 år) for der er jo også et problem og hvis der er nogen der "gejler" en hund op er det jo børn. problemet er heller ikke at han er alene for kæresten går hjemme ved ham og vores lille datter

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er rigtigt at børn er gode til at piske en stemning op - og hundede vil det som regel gerne - men det er ikke altid at det er godt for dem ...

 

Hvis det var min hund - så tror jeg, at jeg ville starte ved Dr. Dyr - for at sikre mig, at der ikke lå noget fysisk til grund for tisseriet ... og når det var udelukket - så ville jeg nok forsøge at skabe så meget ro omkring vapsen som overhovedet muligt ... børn og hunde - det er det samme de har brug for: Ro Renlighed og Regelmæssighed ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Jeg har svaret på den pm jeg fik :)

 

Heri bla boganbefalinger :)

 

Jeg er enig med Freudika, jeg tror også at i skal arbejde på tryghed og tryghed og .....

 

Nåja og tålmodighed, jo mindre man skynder sig jo bedre :D

 

Har i baby, så kan i sammenligne i langt det meste, for hundehvalpen er også baby og uskyldig, skæld ud til babyer nytter ikke, men afledning, ros, lækkert mad, det virker :)

 

Nåja, og ro og kærlighed a044.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Det med at kigge indad med om jeg roser for meget eller andet, ja en mulighed, men hvad så når problemet er der med når kæresten snakker eller vores børn( 7 og 9 år) for der er jo også et problem og hvis der er nogen der "gejler" en hund op er det jo børn. problemet er heller ikke at han er alene for kæresten går hjemme ved ham og vores lille datter

 

Har I TRE børn? Altså dem på 7 og 9 +en lille datter?

 

Det er jo meget samtidig med en lille hvalp. Det er omtrent lige så meget som hvis I havde fået tvillinger..

 

For så lille en hvalp ER en baby. Og I kunne da ikke drømme om at skælde jeres baby ud hvis hun tissede på gulvet, vel?

At skælde jeres lille en hvalp ud er næsten endnu værre. For han kommer jo til jer og skal først lære jer at kende... Og så skælder I helt uforståeligt ud på ham?? Og han har lige mistet hele sin familie, -sin mor og sine søskende? Han har SÅ meget brug for jeres omsorg og forståelse...

 

Hvor kommer Aslan fra? Har han været vant til børn fra opdrætteren af?

Hvis opdrætteren ikke havde nogen børn i 5-10 års alderen, så er det jo en kæmpestor omvæltning for den bette Aslan at mennesker kan være så urolige og uberegnelige... DET alene er da nok til at gøre ham nervøs.

Det samme med at være tryg ved mænd. Det er heller ikke medfødt, men kan læres i de allerførste uger. Hvis ikke han har haft daglig kontakt med en mand i kennelen, så er det OGSÅ en grund til at være utryg..

Det er SÅ vigtigt at kende sin lille nye hvalps baggrund.....

 

Nå, men nu har I ham. Og selvfølgelig kan han lære at være tryg både ved mænd og ved urolige børn. Men i første omgang er det nok vigtigt, at mor tager sig mest af hans opdragelse, og I andre bare er der og lader HAM kontakte jer. Det er MOR, der skal tage sig af hans renlighed også. Men det er altså meget normalt, at en hvalp, man får i efteråret eller vinteren først er helt renlig sommeren efter..... Jo mere hvalpen er udendørs, jo mindre er problemet jo.

 

Og børnene er altså store nok til at kunne lære at være stille og rolige når de er sammen med Aslan. Det var noget vanskeligere hvis det var børn på 3 og 5 år f.eks.

 

---------------d030.gifd098.gife014.gifd098.gifd046.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...