Hop til indhold

Søger han til parring:-)


Gæst didderosa
 Share

Recommended Posts

Gæst didderosa

Hej allesammen..

Min hund hedder Rosa, og hun er 2 år gammel og hun søger en dansk-svensk gårdhund-han til parring:-) Det er snart tid til løbetid og så ville vi gerne have nogle hvalpe men vi jo lige have en han først:-D

Hannen skal helst have en stamtavle og være sød, men den må gerne være lidt legesyg (hvis dette ikke kan undgås)..

Du/hunden skal helst bo tæt på Fakse eller Karise:-)

Jeg håber at der er nogle friske derude!!:-D

P.S han skal være helt dsg:-D Men vis i er intreserede kan i jo lige smutte forbi Rosa's hjemmeside: den kan først ses når 15 har skrevet komentare

:-D

Redigeret af didderosa
hun er faktisk 2 år men jeg troede først at hun var halv-andet-år
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Det ser ud som om det er dejlig hund i har og det er skøn - om end meget anstrengende og dyr - fornøjelse at få hvalpe.

 

Jeg er ikke den der anbefalder avl uden stamtavle eller bevidst blandings avl - men det skal jeg nok forskåne dig for :blink:.

 

Derimod vil jeg kraftigt anbefalde dig at I venter mindst et halvt år - og meget gerne et år - med at parre Jeres tæve; 1½ år alt for tidligt at parre den - det svare jo til at din teenage datter på 14 får børn (hvis du har en). Undskuld jeg siger det direkte: det er synd for den.

 

For Jeres hunds skuld: vent med Jeres planer

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst didderosa
Det ser ud som om det er dejlig hund i har og det er skøn - om end meget anstrengende og dyr - fornøjelse at få hvalpe.

 

Jeg er ikke den der anbefalder avl uden stamtavle eller bevidst blandings avl - men det skal jeg nok forskåne dig for :blink:.

 

Derimod vil jeg kraftigt anbefalde dig at I venter mindst et halvt år - og meget gerne et år - med at parre Jeres tæve; 1½ år alt for tidligt at parre den - det svare jo til at din teenage datter på 14 får børn (hvis du har en). Undskuld jeg siger det direkte: det er synd for den.

 

For Jeres hunds skuld: vent med Jeres planer

 

 

 

Okay, men tak for komentaren:blink: Men hvad mener du med udenfor stamtavle? :-) Men så forstår jeg heller ikke hvorfor det er syndt for hende for jeg har kendt en der har avlet med deres tæve for første gang da den var et år gammel:-) Og den var en RIGTIG god mor:-D Ups nu harjeg lavet lidt fejl i det når jeg spørger min mormor, og hun siger at hun faktisk er to år og den fejl beklager jeg meget!!:roll: Men tror du stadig ikke at hun er parat? Hun fyldte nemlig to den 7. februar:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Men hvad mener du med udenfor stamtavle?

Man opdrættere hunde som selv har stamtavle, men fravælger - af den eller anden grund - at give hvalpene det.

 

Men så forstår jeg heller ikke hvorfor det er syndt for hende for jeg har kendt en der har avlet med deres tæve for første gang da den var et år gammel:-) Og den var en RIGTIG god mor:-D

Se det grænser til dyreplagereri efter min mening. Hunden er slet ikke udviklet - hverken fysisk eller mentalt. Det er ikke andet end en stor hvalp! Dybt uansvarligt i mine øjne.

Man avler ikke på en hund før den er fysisk og mentalt udviklet - vi opmuntre jo heller ikke vores 12-14 år gamle teenage tøser at de skal have børn vel?

 

Men tror du stadig ikke at hun er parat? Hun fyldte nemlig to den 7. februar:-)

Jamen så er hun jo heller ikke 1½ som du skrev i dit første indlæg :blink:

 

Men må jeg spørge om hvor gammel du er - og det er ikke nedsættende ment?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst didderosa
Man opdrættere hunde som selv har stamtavle, men fravælger - af den eller anden grund - at give hvalpene det.

 

 

Se det grænser til dyreplagereri efter min mening. Hunden er slet ikke udviklet - hverken fysisk eller mentalt. Det er ikke andet end en stor hvalp! Dybt uansvarligt i mine øjne.

Man avler ikke på en hund før den er fysisk og mentalt udviklet - vi opmuntre jo heller ikke vores 12-14 år gamle teenage tøser at de skal have børn vel?

 

 

Jamen så er hun jo heller ikke 1½ som du skrev i dit første indlæg :blink:

 

Men må jeg spørge om hvor gammel du er - og det er ikke nedsættende ment?

 

 

jeg er 9 år men fylder 10 den 9.april, jeg ved godt at jeg er lidt lidt lille, men jeg ved godt det lyder mærkeligt..:blink: Men ja jeg ved godt at jeg først skrev at hun var 1½ år, men det er fordi at det er ikke lige det jeg holder mest styr på, men da jeg så spurgte min mormor så sagde hun at hun var 2 år og så var jeg jo på den, den fejl be´klager jeg MEGET!!:roll::-) Jeg giver dig faktisk lidt ret med den der 1 årige hund..

Det er derfor at jeg nok spørger dig lidt til råds, men synes du så at vi skal vente et ½ til et helt år eller længere?:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...