Hop til indhold

Lydighedsfeldt.


Trine
 Share

Recommended Posts

Gæst T_Martinsen
Eddermame hurtigere end lynet, er hun!

 

Jeg mener også at have set dem hos Hund og træning - faktisk..

scared.gif Du skræmmer mig nu, for det er godt nok pææææææænt hurtigt, hvis du spørger mig. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskylder på forhånd - men ville lige udvide min horisont :oops::engel:

 

Kan man for 200 kr. ikke tøffe i tømmerhandlen og købe en tyk gul snor og 4 teltpløkker :confused:

 

Nej for så er det jo ikke.. med.. reflekser.. og.. du ved..

 

JO man kan sgu så - men de her felter er lavet af sådan noget sjovt bredt nylon snor-ish.. Det skal jo være så man kan se det..

Kan du finde det, så ville jeg også lave det selv :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Jeps man kan lave det selv

 

Nu træner jeg selv med et usynligt felt og 4 kegler, men har tidligere brugt et "felt" lavet af 3 cm. bred hvidt hestehegn ... og hunden var sgu ligeglad :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Se nu kan vi jo lige så godt udvide tråden, og få forklaret hvad man bruger et lydighedsfeldt til:?::mrgreen:

 

Et lydighedsfelt bruges til fremadsendelse i LP = DKKs lydigheds prøver :-)

Fra 10 eller 20 meters afstand (alt efter klasse) sender man hunden ud i feltet hvor den skal stå/sidde/dække -igen alt efter klassen, og siden kaldes ind igen :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
Nej for så er det jo ikke.. med.. reflekser.. og.. du ved..

 

JO man kan sgu så - men de her felter er lavet af sådan noget sjovt bredt nylon snor-ish.. Det skal jo være så man kan se det..

Kan du finde det, så ville jeg også lave det selv :-D

 

Der findes da bredt plastbånd i gult (og nok med lidt sort også ;-)) sådan noget som man bruger til at mærke op med (det samme som politiet bruger i blåt og hvidt)

 

Ellers kunne man købe de der båndbindere som man bruger til at fæstne godset på lastbiler med. De kan nogle gange fås på tilbud og findes i mange farver :mrgreen:

 

Eller kunne man nok finde noget i en sejlerbiks - måske.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Der findes da bredt plastbånd i gult (og nok med lidt sort også ;-)) sådan noget som man bruger til at mærke op med (det samme som politiet bruger i blåt og hvidt)

Gad vide om det er sådan noget bånd, som er rødt og hvidt her på øen. :hmm::blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
Gad vide om det er sådan noget bånd, som er rødt og hvidt her på øen. :hmm::blink:

 

Sikkert :blink: men her på jydeland og da vist også ovre på det skønne Fyn er det blåt og hvidt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har egentlig aldrig fattet pointen med den øvelse. Hvad er det fantastiske ved, at hunden sidder i et felt? :hmm:

 

Fra LP II programmet:

 

6. Fremsending m. stå / sid /eller dæk og indkald. (Koeff. 3 - max. 30 p.)

Fra et afmærket sted, med hunden på plads sender føreren på tegn fra dommeren hunden 10 m frem i lige linie mod et afmærket felt, med kommandoen "fremad". Hjørnerne i feltet, der er 3 x 3 m, er markeret med kegler eller lignende. Mellem keglerne skal siderne være markeret med bånd eller lignende, således at føreren ikke er i tvivl om, at hunden er inde i

feltet. De valgte genstande bør ikke give anledning til misforståelser for førerne. Når hunden er nået ind i feltet, kommanderer føreren hunden til at stå, sidde eller dække. Når hunden har indtaget den af føreren valgte position og efter at hunden har været i ro i 3 sekunder, kaldes hunden ind på tegn fra dommeren, og sætter sig i plads hos føreren.

Hvis øvelsesudførelsen i øvrigt er til det, opnås der kun maksimumpoint såfremt:

1. Hunden på en (1) "fremad" kommando løber lige frem og står/sidder/dækker i feltet.

2. På en (1) kommando indtager den korrekte position i feltet. (Det er tilladt føreren at afgive en stå/stop kommando før hunden kommanderes i den af føreren valgte position).

3. Hunden hurtigt og uden svinkeærinder, efter kun en (1) kommando, løber direkte ind til sin fører og sætter sig reglementeret på plads.

4. En pote inden for feltet giver 10 point, hvis alt andet er i orden

Har fremsendelsen karakter af rundering e.l., standses øvelsen og der gives 0 point.

Får hunden i alt mere en fem (5) fremadkommandoer standses øvelsen og der gives 0 point. Alle 5 fremadkommandoer må bruges, selv om hunden indtager den valgte eller anden position før 10 m linien.

Føreren skal stå stille ved startstedet, dog er det tilladt føreren at bruge armen.

Det er ikke tilladt føreren at ”vise” hunden feltet, når føreren er kommet hen til startstedet.

Hunden mister øvelsen, hvis en person uden for ringen "lokker" hunden til feltet.

Føreren skal inden øvelsesstart meddele dommeren, hvilken position hunden skal indtage i feltet. Indtager hunden en anden position end den af føreren valgte, medfører dette karaktersænkning.

• For at øvelsen kan godkendes kræves det, at hunden indtager position bag 10m. linien.

Så det specielle er, at der er tale om en fremadsendelse, hvor hunden skal stoppe / bliver stoppet i feltet - altså em præcisionsøvelse ............ :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
Det er det danske flag også eller.... :lol: :blink:

 

Altså - der står ligefrem POLITI på det............. :-D

 

men skal da gerne indrømme at du kan få mig til at blive helt i tvivl, men det er nu blåt og hvidt det der er sat fast på lygtepæle, træer osv. som bilerne er kørt ind i - måske det er nogle bilopsamlerdimser der bruger det :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...