Lonny Skrevet April 11, 2009 Rapporter Share Skrevet April 11, 2009 I går aftes begyndte Baldur at blive lidt irriteret på sin bagpart og sin hale, han forsøgte at tygge lidt i halen, men det så ikke ud til at have den store effekt. Men lige siden i går aftes har hans hale så hængt lodret ned, og Baldurs normale haleføring er jo ellers meget høj. Jeg kan godt trygge på hans hale uden at han protestere, men jeg kan ikke få lov at bevæge den. Han har tydeligvis lidt problemer med at sætte sig lige, så han sætter sig sådan lidt skævt for at undgå at sidde på halen. Han kan dog godt logre med den, altså side til side bevægelse, men åbenbart helst ikke op og ned bevægelse. Han løber også rundt og driller kattene, så han har ikke problemer med at bevæge sig som sådan. Men han er tilgengæld mere morsyg end han plejer (og det siger altså ikke så lidt :blink:), han render lige rundt i hælene på mig konstant. Skal jeg være bekymret, eller skal jeg bare afvente og se? Jeg hælder selv mest til at han nok bare har slået halen, og at det går over af sig selv. Men hvad siger I andre? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret April 11, 2009 Rapporter Share Besvaret April 11, 2009 Uhh, det lyder da som om der er noget galt, om det går over af sig selv skal jeg ikke kunne sige. Men i hvert fald god bedring med ham og halen :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret April 11, 2009 Rapporter Share Besvaret April 11, 2009 Umiddelbart kunne det lyde som en watertail... Det går som regel over i løbet af en lille uges tid afh af hvor slemt det er. Du kan give ham lidt smertestillende, hvis han er meget generet af det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret April 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 11, 2009 Umiddelbart kunne det lyde som en watertail... Det går som regel over i løbet af en lille uges tid afh af hvor slemt det er. Du kan give ham lidt smertestillende, hvis han er meget generet af det. Watertail, det lyder som om det har noget med vand at gøre, men han har altså ikke været ude og svømme Men hvis det er watertail, hvad er det så? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret April 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 11, 2009 Nu har jeg læst lidt om watertail, og jeg er stadig lidt forvirret Beskrivelsen passer glimrende på Baldur, men det eneste han har været udsat for er, at han faldt i et lille bitte vandhul, hvorefter vi forsatte gåturen. Han har ikke ligget i træk eller på et koldt gulv (ikke mere end han plejer), så vidt jeg ved? Kan han virkelig være så sart at der ikke skal mere til Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret April 11, 2009 Rapporter Share Besvaret April 11, 2009 Det kan komme af overanstrengelse, og ses ofte(?) hos hunde der sv¢mmer længe og/eller i koldt vand. Men det kan også komme af slag eller andre uheld. Akita havde det engang, hvor hun havde leget voldsomt med Indy i min mors meget lille stue, og nok havde ramt ind i stuebordet eller lignende... Akitas hale, der normalt kr¢ller, hang slapt ned, og hun havde ingen f¢lelse i den. Der gik nok et par måneder f¢r den var helt i orden, men hun havde ingen smerter af det på noget tidspunt? Tror en tur til dr Dyr må til for Baldur :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret April 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 11, 2009 Det kan komme af overanstrengelse, og ses ofte(?) hos hunde der sv¢mmer længe og/eller i koldt vand. Men det kan også komme af slag eller andre uheld. Akita havde det engang, hvor hun havde leget voldsomt med Indy i min mors meget lille stue, og nok havde ramt ind i stuebordet eller lignende... Akitas hale, der normalt kr¢ller, hang slapt ned, og hun havde ingen f¢lelse i den. Der gik nok et par måneder f¢r den var helt i orden, men hun havde ingen smerter af det på noget tidspunt? Tror en tur til dr Dyr må til for Baldur :ae: Jeg har også kunne læse mig frem til at der er ved overanstrengelse eller underafkøling at dette opstår, men jeg syntes altså ikke at Baldur har været udsat for noget af det. Så jeg syntes altså også at det lyder mere rigtig at et slag kan gøre det. Jeg var ude og mødes med Fox i går, og der hoppede vi op og ned af træstammer og lignende, så mon ikke at han har slået sig der? Jeg har ringet til dyrlægen, som ikke mente at det var nødvendigt at køre derop, men han syntes at jeg skulle købe nogle børnemagnyl til ham, så nu er manden sendt en tur på apoteket Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret April 11, 2009 Rapporter Share Besvaret April 11, 2009 God bedring med "barnet" :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret April 12, 2009 Rapporter Share Besvaret April 12, 2009 Jeg har også kunne læse mig frem til at der er ved overanstrengelse eller underafkøling at dette opstår, men jeg syntes altså ikke at Baldur har været udsat for noget af det. Så jeg syntes altså også at det lyder mere rigtig at et slag kan gøre det.Jeg var ude og mødes med Fox i går, og der hoppede vi op og ned af træstammer og lignende, så mon ikke at han har slået sig der? Jeg har ringet til dyrlægen, som ikke mente at det var nødvendigt at køre derop, men han syntes at jeg skulle købe nogle børnemagnyl til ham, så nu er manden sendt en tur på apoteket Hvordan går det med ham? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst tanita Besvaret April 12, 2009 Rapporter Share Besvaret April 12, 2009 god bedring til nusse manden:ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Jannee Besvaret April 12, 2009 Rapporter Share Besvaret April 12, 2009 Jah prøv og give det nogle få dage, inden du bliver alt for bekymret. Hvis det ikke er gået over, eller i det mindste blevet bedre, så er det måske da på tide at kontakte dyrlægen. Men mon ikke det går over af sig selv. God bedring! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret April 12, 2009 Rapporter Share Besvaret April 12, 2009 Der skal desværre ikke særligt meget til før end hunden kan få water tail. Min ældste fik det en gang, da jeg havde badet hende dagen før end udstilling i Herning. Stoppede ca. 50 km. før Herning for at lufte hende af i en skov, da jeg opdagede det. Virkelig surt at være kørt fra København med en hund, der ikke kan vises... Men ja, der skal nogle gange ikke særlig meget til. Og det kan være blandingen af slag og kulde/træk. Så hvis du syntes hans symptomer passer på watertail, så er det sandsynligvis det han har raget til sig. Gårsdagens aktiviteter kan i hvert fald sagtens lede til det. Det er ømt og dumt for dem, men absolut ikke farligt. Og går som tidligere nævnt ganske hurtigt over. De tre gange min gamle har haft det, er der bedring at se allerede dagen efter. Hun har i øvrigt ikke været på smertestillende de gange. Men det kunne da godt være hun skulle have været det... Hun var dog kun hæmmet i haleaktiviteten, resten fejlede intet. Heller ikke humøret. God bedring. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret April 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 13, 2009 Til jer der har haft hunde med watertail, kan I genkende noget fra de nedenstående billeder? Ligner det watertail? Hvis han ikke er blevet bedre i morgen, så tror jeg lige at jeg tager ham en tur til dyrlægen. Han ser dog ud til at have fået det lidt bedre, da spidsen af halen nu er begyndt at pege lidt op ad, men dette kan jo skyldes at han får smertestillende. Baldurs normale haleføring: Og sådan har hans hale set ud siden fredag aften: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret April 13, 2009 Rapporter Share Besvaret April 13, 2009 Som jeg skrev tidligere, gik der meget lang tid f¢r Akitas hale kom op igen, og den hang også bare ned som Baldurs g¢r på billedet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Unknown99 Besvaret April 13, 2009 Rapporter Share Besvaret April 13, 2009 nej hvor er det synd.. håber da aldrig vores hund får det.. håber han får det meget bedre.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret April 13, 2009 Rapporter Share Besvaret April 13, 2009 Ja! Det ligner helt bestemt watertail. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret April 14, 2009 Rapporter Share Besvaret April 14, 2009 Ja, det mener jeg også stadig det er. Alt efter hvor slemt det har været, kan flere dele af bagdelen være "involveret". Når det er en let omgang kan det bare være, at hunden ikke logrer så meget. Men min gamle tøs havde en gang, hvor det påvirkede hele bagdelen, der helst ikke blev bevæget for meget. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts