Gæst Mette1107 Skrevet April 12, 2009 Rapporter Share Skrevet April 12, 2009 Hej med jer Jeg er ny her på siden og fandt frem til jeres Forum, da vi om en mdr skal have vores sorte labrador tæve. Vi glæder os selvsagt vildt! Det er min første hund som voksen, har dog også haft labrador som barn... Ville høre om der er nogen som har ansvars og sygeforsikring gennem Fair forsikring? Der har vi de fleste andre forsikringer og ud fra hvad jeg kan læse dækker de det samme som de fleste andre. Bla. hele hundens levetid og 100 % af regningen efter selvrisiko som dog er på 1000 kr. Skal betale 1234 kr. om året for udvidet ansvar og sygeforsikring. Og, hvornår begyndte I at gå til hvalpetræning? Er det ved 4 mdr? Og kender I nogen hundeskove i nærheden af Haslev? Kan kunne finde syd for Køge og i Næstved. Og da jeg kun har en meget lille bil, næsten uden bagagerum hvor sidder hunden så bedst når vi kører? Undskyld de mange spørgsmål på én gang ! kh Mette Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Unknown99 Besvaret April 12, 2009 Rapporter Share Besvaret April 12, 2009 Hej mette først og fremmest tillykke med dine hundehvalp... kan ikke besvare alle spørgsmålene... men 1) vi har forsikring på anders igennem topdanmark og vi skal give det samme, tror ikke der er meget at spare ved andre forsikrings selvskaber.. det er prisen går jeg ud fra.. 2) jeg vil mene, at man skal gå til hvalpetræning omkring 4-6 måneders alderen.. 3) jeg ville nok se efter en transportkasse, som kan stå på bagsædet.. hvis i kører galt, og hunden ikke er fast spændt, så kan det gå grueligt galt.. så vil enten købe en sele til ham eller en box.. held og lykke.. Mvh U99 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tanten Besvaret April 12, 2009 Rapporter Share Besvaret April 12, 2009 Mht. forsikring så har jeg selv Alm. Brand det koster nogenlunde det samme som din (er med udvidet ansvar også og sygeforsikring) Dog har jeg en selvrisiko på 300, kr. Derfetre dækker de 80% dog ikke medicin, en selvrisiko på 1000,00 syntes jeg lyder af meget, idet der så er en del regninger man ikke kan sende ind - men i sidste ende kommer det sikkert ud på et....... Mht. til træning kan du starte så snart din hund er blevet tryg ved jer og tryg ved det nye hjem (hvor længe det varer afhænger af hunden) - jo før I får startet jo bedre. Hundeskove på Sjælland kender jeg intet til da jeg bor i Jydeland. Mht. biltransporten vil jeg nok støtte mig op af det der allerede er foreslået - eller du kan købe en ny bil hvor der er bedre plads til et mere sikkert bur :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Mette1107 Besvaret April 13, 2009 Rapporter Share Besvaret April 13, 2009 Tak skal I have for svar ! Ville ønske at vi havde finanser til en stationcar ja, det ville have været optimalt. Men desværre må vi klare os med vores lille bil. Tror efter hvad jeg har læst mig frem til at jeg vil købe en sikkerhedssele. Skal bare have fundet den bedste slags... Jeg står og hælder mellem Fair forsikring og Alm Brand.... Håber at høre fra nogen der har sygeforsikring (kæledyrsforsikring kalder de den) hos Fair Forsikring... Håber at kunne starte træning i Herfølge gennem Dansk Retriever Klub hvis de starter nye hold i maj/juni. Har jeg fået anbefalet fra kennelen, hvor vi skal have hvalpen fra. Mvh Mette Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Jannee Besvaret April 13, 2009 Rapporter Share Besvaret April 13, 2009 Hejsa. Velkommen til forumet, og stort tillykke med din hvalp (når du nu engang får den med hjem!). Angående hvalpetræning, er det meget forskelligt fra hvalp til hvalp. Også hvilken slags træning det skal være - og med hvilken forening. Nogle steder kræver de at hvalpen er 16 uger og op. Andre steder må man starte helt fra 8 ugers alderen! Personligt, syntes jeg dog at du burde give din hvalp lidt tid til at vænne sig til sin nye familie og de nye omgivelser. Så... hvis den begynder sin træning nogle uger efter du har fået den hjem, ville nok ikke være helt dårligt. Det er vigtigt at hvalpen ikke bliver efterladt alene i bilen mens I køre hjem med den. Så hvis det er muligt, er det bedste nok at have en person til at sidde ved siden af den gennem hele turen. En transportbox eller kasse med tæpper ville nok være den bedste at bruge. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMette09 Besvaret April 13, 2009 Rapporter Share Besvaret April 13, 2009 Hejsa. Velkommen til forumet, og stort tillykke med din hvalp (når du nu engang får den med hjem!). Angående hvalpetræning, er det meget forskelligt fra hvalp til hvalp. Også hvilken slags træning det skal være - og med hvilken forening. Nogle steder kræver de at hvalpen er 16 uger og op. Andre steder må man starte helt fra 8 ugers alderen! Personligt, syntes jeg dog at du burde give din hvalp lidt tid til at vænne sig til sin nye familie og de nye omgivelser. Så... hvis den begynder sin træning nogle uger efter du har fået den hjem, ville nok ikke være helt dårligt. Det er vigtigt at hvalpen ikke bliver efterladt alene i bilen mens I køre hjem med den. Så hvis det er muligt, er det bedste nok at have en person til at sidde ved siden af den gennem hele turen. En transportbox eller kasse med tæpper ville nok være den bedste at bruge. Når du føler dig klar? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Bichon Charlie Besvaret April 13, 2009 Rapporter Share Besvaret April 13, 2009 Velkommen her til siden Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Mette1107 Besvaret April 13, 2009 Rapporter Share Besvaret April 13, 2009 Tak for jeres varme velkomst! D. 8. maj bliver en stor dag for os når vi bliver en "familie på 4" som min datter på 5 år siger ! Når vi kører hjem med hende der, vil både min mand og datter være med og mens jeg kører, sidder min mand med hende.... Det er mere transporten i hverdagen jeg tænker. Hvor jeg kører og min datter sidder på bagsædet i autostol. Så havde jeg tænkt på at den skulle sidde på bagsædet ved siden af hende, i en hundesikkerhedssele. Men ved ikke om det er den bedste løsning for hvalpen? kh Mette Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMette09 Besvaret April 13, 2009 Rapporter Share Besvaret April 13, 2009 Tak for jeres varme velkomst! D. 8. maj bliver en stor dag for os når vi bliver en "familie på 4" som min datter på 5 år siger ! Når vi kører hjem med hende der, vil både min mand og datter være med og mens jeg kører, sidder min mand med hende.... Det er mere transporten i hverdagen jeg tænker. Hvor jeg kører og min datter sidder på bagsædet i autostol. Så havde jeg tænkt på at den skulle sidde på bagsædet ved siden af hende, i en hundesikkerhedssele. Men ved ikke om det er den bedste løsning for hvalpen? kh Mette Kan i ikke skiftes? Måske kan din mand starte lidt med at sidde med din lille vaps.. Så når den føler sig mere tryg, kan i jo lige holde ind til siden, og prøve at skifte. Men pas på. Lajka brækkede sig, da vi hentede hende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Unknown99 Besvaret April 13, 2009 Rapporter Share Besvaret April 13, 2009 Kan i ikke skiftes? Måske kan din mand starte lidt med at sidde med din lille vaps.. Så når den føler sig mere tryg, kan i jo lige holde ind til siden, og prøve at skifte. Men pas på. Lajka brækkede sig, da vi hentede hende. hehe det gjorde anders også.. men det var først efter vi var kommet hjem hehe.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret April 14, 2009 Rapporter Share Besvaret April 14, 2009 Velkommen til og tillykke med den snarlige familieforøgelse... Det er en stor ting at få et firbenet familiemedlem ind i huset Vi har vores sygeforsikring hos alm. brand. med lovpligtigt ansvar, udvidet ansvar samt sygeforsikring betaler vi 1400 om året, der er selvrisiko på 300 kr. Vi er i den heldige situation at vi har 2 biler, en "stor" gulpladebil, hvor hun har et bur bagi, og en lille Polo, hvor hun sidder på enten for eller bagsæde, alt afhængig af hvor mange andre passagerer der er med. Her sidder hun i sikkerhedssele. Hun er vænnet til dette fra ganske lille og har ingen problemer med det... Vi fik Karla hjem som 8 ugers og startede i hvalpelegestue da hun var 10 uger og på "rigtig" hvalpetræning da hun var 13-14 uger... Hvornår man starter handler mest om hvornår der starter hold op i nærheden af jer, samt hvornår hvalpen er tryg ved dets nye omgivelser og familie... Men vær opmærksom på, at holdene hurtigt bliver fyldte, så det er som oftest en god ide at melde sig til allerede inden i får vapper hjem... Jeg bor i jylland, så kender ikke til hundeskove på sjælland, men kig på http://www.hundeskovene.dk der skulle de næsten alle være med, om den er 100% opdateret ved jeg ikke... vær dog opmærksom på, at en hundeskov med mange løse hunde kan være en meget voldsom oplevelse for en lille hvalpe, og nok ikke er den bedste ide liiiiige med det samme.... Vi glæder os til at høre mere om den lille ny, og se billeder når den kommer hjem Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts