Hop til indhold

Hvordan "forlader" du din hund?


Gæst Loke
 Share

Recommended Posts

Nu blev jeg lige inspireret af PPP-Peros tråd, hvor I kommer ind på hvordan man forlader hunden. - Men laver lige en ny tråd :D

 

Hvad er bedst for hunden når den skal være alene?? At den ser at man går, eller at den ikke opdager det?

 

Når min mor skal passe Loke har jeg svært ved at finde ud af hvad jeg skal - for jeg tænker at hvis han ser jeg går ud af døren og lukker den, så vil han bare vente på at jeg kommer tilbage, og måske blive ked af at jeg er gået? Og omvendt, så skal han jo heller ikke lige pludselig undre sig over hvor jeg er og begynde at lede efter mig? - Nu har han min mors gamle tæve Amanda at hygge sig med, og der har ingen problemer været uanset hvordan jeg er gået, men alligevel tænker jeg det godt kan stresse ham lidt alligevel...

 

Da han var lille og skulle lære at være alene afledte vi hans opmærksomhed og smuttede - heldigt at det virkede, for det ville jeg ikke gøre i dag!

 

Hvad virker for jer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har altid ladet mine hunde se når jeg gik - har sagt "farveeel" til dem og lukket døren.. Desuden griner jeg aldrig med folk ned ad trppen, for så bliver de triste over de ikke kom med - og begynder at hyle..

 

Ellers har de altid været ok med denne måde at gå fra dem på, for de ved jeg er gået og så går de i seng :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Mine ser mig gå :)

 

Vi har et ritual, hvor de får deres daglige tørfisk samt gode godbidder (hjemmetilberedte kødgodbidder) i hver deres område, og de elsker det, så siger jeg farvel vi ses snart, og er gået :)

 

Jeg har 2 små skåle som jeg putter fisk og godbidder i, og de kan godt finde på at skynde på mig, se nu at komme afsted mor banan3.gifbanan3.gif

Så vi kan få vores godbidder :lol:

 

De får tørfisk hver dag (enten grønlandske tørfisk eller olivers fishbites fra island, det eneste jeg køber hos olivers er disse samt deres tørrede oksekødsstrimler).

Og hvis jeg ikke skal afsted fra dem så får de dem efter morgenmaden, ellers når jeg går :)

 

I hvert fald Susi ved at denne fisk efter morgenmaden betyder at jeg ikke går fra dem den dag :)

 

Det enste de foretager sig når jeg er væk er at ligge og sove :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine er nogle gange i tvivl om de skal med mig, når jeg pakker ting inden jeg skal på arbejde eller andet, de er nemlig tit med og, også med på job indimellem. Men så siger jeg : I skal blive hjemme, og så ved de , de ikke skal med.

 

Når jeg går ser de det altid, de får et lille kæl hver, og jeg siger : vi ses senere. De får lidt guf, og er helt afslappet når jeg går, tror også de bare sover, dejligt...... :D Nogle gange ligger de i bryggerset i deres kurve når jeg går, nogle gange bliver de i stuen, og "gider" ikke følge mig ud. Det er godt for så ved jeg de slapper af.

 

Hilsen Susanne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fortæller Tulle at hun skal gå ud i køkkenet - så ved hun godt at hun skal være alene - og så går hun ud i køkkenet og så får hun nogle ekstragode godbider - og så siger jeg til hende at jeg går nu, men jeg kommer tilbage igen - og at hun skal passe godt på huset ... og hun har ingen problemer overhovedet med at være alene hjemme ...

 

Jeg har luret at når vi er andre steder, hvor jeg går og hun ikke skal med - så siger jeg også, at hun skal gå i køkkenet (selvom hun ikke skal gå ud i køkkenet) så ved hun, at hun ikke skal med ... det er egentlig ret smart ..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

Hvis jeg skal være væk i længere tid eks. arbejde, så får han en kasse, fyldt med legetøj, hvor jeg har smidt guffer og andet godt ned i. Når han får den, siger jeg "kommer snart igen" og så går jeg, mens han er fuldt optaget af kassen, men stadig er bevidst om at jeg går.

 

Skal jeg bare være væk i kort tid, så smider jeg som regel nogle guffer på gulvet, andre gange får han ikke noget, samtidig med at jeg siger "kommer snart igen".

 

Det er vigtigt for mig, at min hund er klar over at jeg går, for ellers kan han nærmest gå i panik, når han opdager jeg lige pludselig er væk, det lærte jeg ved en fejl, en dag da jeg skulle ud med skraldet.

Normalt siger jeg "kommer snart igen" bare jeg skal ud med det også, men den her dag glemte jeg det i farten, for han var jo stille, rolig og optaget af noget andet, og jeg skulle jo baaare lige, men inden jeg nåede ind, begyndte han at stå og hyle, hvilket han normalt aldrig gør, så jeg går aldrig fra ham igen, uden at sige det, om jeg så bare lige skal ud i to sekunder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi bruger ordet "farvel", når hun forlades. Et ord som ellers ikke bruges.

Og så rigger vi til forinden, med et par bide-og legeting, lukkede døre visse steder (kat og hun ikke i samme rum). Og så har vi indkøbt tørrede fisk så hun kan forbinde duften med at hun skal være alene.

Men det er yderst sjældent hun er alene.

 

Det sker oftere at jeg bliver sat af et sted, og hun og min mand stadig er i bilen. Da bruger jeg også "farvel", og hvis hun sover, hvilket hun ofte gør i bil, vækker jeg hende så hun er klar over at jeg går.

Ellers tror jeg at vi fik en hund som aldrig turde lægge sig til at hvile i en bil.

 

Det var lidt svært da hun var med inde og aflevere mig i lufthavnen, og vi kørte op ad rulletrapperne. Det fattede hun nada af, så jeg fik sagt til min mand at han skulle gå væk med hende, så det var hende der forlod os.

Der er jo noget med at det er bedre hvis hunden selv forlader hjemmet i stedet for af blive sat af f.eks hos hundepassere, og ejerne således forlader hunden et fremmed sted.

Men ved ikke rigtig om det også gælder f.eks. i en fremmed lufthavn. Der er det måske hip som hap. Men Toffi undrede sig i hvert fald meget over at min datter og jeg forsvandt, det var tydeligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Til start, så gjorde jeg sådan at de skulle være alene i et rum, og tvet kørte i et andet, så det virkede som om jeg var hjemme. Det kan godt være, at de ikke har troet på den. Men det var det eneste som virkede, for farvel-scenen virkede absolut ikke, den hylede Nanna ved :shock:

I dag er vi dog så langt, at jeg bare går, uden at sige eller gøre noget. De er ligeglade. Nogle gange får de noget at gnave i, men det har de ikke fået hele perioden med Nannas løbetid/drægtighed/hvalp, for de sloges bare om det....og der har ikke været nogen alene hjemme props af den grund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...