Hop til indhold

ARGH!! Den svære beslutning igen igen igen - Kastrering


Gæst n1nna
 Share

Recommended Posts

Smækre lækre lystige damer har en tendens til at påvirke den mandlige psyke :slem: :mrgreen:

 

I den grad, og nu er tæven på den anden side af vejen i løb, så Dumle laver ikke andet end at hænge i vindueskarmen og når vi så lukker af med gardiner bliver han da helt pivet :roll: Vi skal vist holde et ekstra øje med ham når vi er i haven de næste par dage :???::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

I den grad, og nu er tæven på den anden side af vejen i løb, så Dumle laver ikke andet end at hænge i vindueskarmen og når vi så lukker af med gardiner bliver han da helt pivet :roll: Vi skal vist holde et ekstra øje med ham når vi er i haven de næste par dage :???::lol:

 

Ja det skal du helt sikkert! Lille, 2,7 kg tunge, Dolph præsterede enten at PRESSE sig under et løbegårdshegn (der var ingen frihøjde, så det var ikke nemt) - eller at kravle over det, på trods af det er over dobbelt så højt som ham.. Udelukkende for at spunse om til fordøren, sætte sig måsen og så ellers hyyyyle fordi Tweety var i løb..

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det skal du helt sikkert! Lille, 2,7 kg tunge, Dolph præsterede enten at PRESSE sig under et løbegårdshegn (der var ingen frihøjde, så det var ikke nemt) - eller at kravle over det, på trods af det er over dobbelt så højt som ham.. Udelukkende for at spunse om til fordøren, sætte sig måsen og så ellers hyyyyle fordi Tweety var i løb..

:shock: avs... Jeg må vist hellere holde rigtig godt øje :shock::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ikke uenig med dig om duftens betydning i hundenes kommunikation. Jeg er uenig med dig i at kastrerede hunde ikke lugter af noget ;-)

Hvad DKKs eksperter har udtalt af absurde ting i tidens løb, kan der laves en lang liste om, men det kan vel ikke lægges mig til last?

 

Nu er det heller ikke hverken normalt eller anbefalelsesværdigt at kastrere i den alder, så jeg tror ikke du kan konkludere noget som helst udfra så udsædvanligt et eksempel.

 

Han er nu ikke det eneste eksempel. Jeg har gået til træning og på anden måde oplevede kastrater der enten var møgkedelige eller var nødt til at forsvare sig hele tiden.

Hunde ser på lugt meget anderledes end vi gør, jeg ved ikke om et menneske kan lugte forskel på en hanhund der er kastreret eller ikke, men hunde kan skelne langt flere lugtnuancer end vi kan, og den ændrede adfærd overfor kastrater tyder på at det er det de gør.

 

 

 

Ikke forstået, er jeg bange for :hmm: Hanhunde i løbetid :confused:

Det var tæven der blev behandlet af hanhunde som var hun i løbetid. Det kunne hun af gode grunde ikke være, men alligevel måtte hun forsvare fæstningen hele tide, og det gik ud over det sociale liv hundene imellem.

 

Det forstår jeg godt, men det er helt klart alderen, der har gjort det. Ved tidlig kastrering sker den slags ikke.

Og her er det at jeg er bange for at den tidligt kastrerede hund (der nu engang lugter anderledes) i en tidlig alder af sit liv lærer at være den der skal bøje af hele tiden. Det synes jeg er noget unfair.

Fysisk har store hunde en større risiko for knoglekræft ved tidlig kastration, og der kan opstå problemer med skelettet samt urinsten. Dertil kommer at de bliver disponeret for overvægt (men her har dyrlægen naturligvis noget Hills lige ved hånden!)

 

Der tror jeg nu alligevel nok de fleste hundeejere står af. Godt nok elsker vi vores hunde, men der må være grænser :lol:

 

Hvis du nogensinde har opevet en langhåret hund efter diarré så er det her absolut intet i sammenligning. Nej, du må ikke tro det du tror, lad mig forsikre at jeg er påklædt normalt, og kun med gummihandsker :vinken:

 

Generelt synes jeg det er en dårlig ide at skære dele af dyr som man "ikke har brug for" Hvis nogen bliver overrasket over at en hund ikke er en kønsløs Walt Disney figur, og derefter lader dyrlægen svinge kniven, så hunden ender med at blive det, så synes jeg det svarer til at klippe halen af hunde for at undgå muligheden for haleskader, eller spidse ørerne fordi et-eller-andet og så står det også sådan i standarden. Amerikanerne skærer stadig vildtkløerne af deres hunde, bare fordi så er det gjort, det gør vi jo heller ikke her.

 

Hilsen Kim

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...