Hop til indhold

Betændte sår


Aslan
 Share

Recommended Posts

Hvis jeg havde et sår da jeg var lille , betændt eller ej, så ville begge mine forældres hunde gerne slikke (de har ikke levet på samme tid).

 

Jeg har lagt mærke til at er der almindeligt sår, så snuser Aslan til det, men han går ikke helt i selvsving ligeosm mine forældres gjorde.

 

Er det betændt, så snuser han til det, og smaske imens han laver en "adder badder" næse og ryster på hovedet.

 

 

Men hvorfor gør de/gør det ikke?

Link til indlæg
Del på andre sites

De slikker jo nok fordi de har et behov for soignering når de ser sådan et sår. :blink:

 

Men da du skrev om den episode kom jeg til at tænke på mine katte. Jeg har 2 (og har haft 3 på et tidspunkt) og der er det den, der bestemmer, der må slikke/ vaske de andre. Dem under slikker også den der bestemmer nogle gange, men ikke i så høj grad. Og de kan i hvert fald slet ikke finde på at ''holde den nede'', mens de slikker/ vasker den (som den store gør ved de andre).

 

Så jeg tænkte på, om det har noget med hieraki at gøre. At den der slikker afmærker de andre. Og at dine forældres hunde har set dig længere nede i hierakiet... ;-):confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...