Hop til indhold

BUTTERFLYPAPILLON?????


Gæst jasoe
 Share

Recommended Posts

Gæst jasoe

Hej.

 

Er der nogen som kender denne opdrætter af Papillon.

 

Hun hedder Jette og hendes stueopdræt hedder "Butterfly Papillon"

 

Ville gerne vide om nogle har erfaringer med hende

Link til indlæg
Del på andre sites

Har dårlige erfaringer med et par opdrættere af papillioner - kender dog ikke denne kennel.

 

Har hun en hjemmeside? Google hjalp mig ikke ;-)

 

øjenlyser hun? Hvor mange voksne hunde har hun? hvor mange hvalpe? har du talt med hende? spurgte hun kritisk til DIG eller ville hun bare sælge en hvalp?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...
Gæst jasoe

Hej Allesammen.

 

Vi har nu købt en skøn Papillonhvalp hos Butterflyspapilloner. Jeg er 100% sikker på, at det er en super dygtig og meget seriøs opdrætter. Vi har ikke fået ham endnu, han er først klar til at flyyte hjemmefra den 8/6-09.:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

http://www.butterflyspapilloner.dk/

 

Det er en DRU-kennel. Så du har IKKE den sikkerhed, som det giver at købe en DKK-hund.

 

Hvis racen har arvelige sygdomme, så skal du være opmærksom på, om BEGGE forældre er chekket -og frikendt- for dem.

 

Alle hvalpe er uimodståeligt smukke og kønne, så jeg vil næppe være i stand til at få dig til at lade være med at købe hvalpen.

 

Og det går da også godt nogle gange.

 

Det er bare, hvis det går skidt, så skal du ikke regne med at få pengene retur.....

Jeg aner ikke, om der er større risiko for at få en syg hvalp fra DRU end fra DKK. For DRU har jo ingen åben registrering af antallet af hunde med skavanker.

 

--I DKK kan man se om den hund man vil købe ligger over eller under gennemsnittet for racen, hvad angår f.eks. HD eller AA..

 

I DRU må man bare stole på, hvad opdrætter siger...

Og når man så brændende ønsker en hvalp, så KAN man kun tro blindt på opdrætterens ord.. Det er ligesom en forelskelse..

 

--Selv om købeloven gælder, så vil det være SÅ dyrt at anlægge sag for at få penge retur hvis der opstår problemer, så det ikke vil kunne betale sig.

I Dansk Kennelklub vil opdrætter blive ekskluderet, hvis hun sælger en hvalp der viser sig at fejle noget, og hun ikke vil lade handlen gå tilbage eller refundere en del af salgsprisen.

 

--Måske kan du på hjemmesiden "opspore" ejere af hvalpe fra tidligere kuld? Så du kunne høre om DERES mening?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jasoe

Jeg får en kontrakt hvor der også fremgår, at der er 2 års garanti på hunden. Hun har været opdrætter i over 15 år. Der er alle papir på hvalpen inkl. sundhedsattest ligeledes er det bevist at forældrene til hvalpen ingen arvelige skavanker har. Men tak for svarene og jeg vil ligge billeder ud når han kommer hjem til os

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...