Hop til indhold

CACIB


Recommended Posts

Gæst Bichon Charlie
I februar fik fætter Gaius et cacib, hvornår kan man forvente at papiret fra FCI dukker op?

 

 

Et hva´for noget??? Suk.......:blink: Føler mig som en hund i et spil kegler, he he. Forklar lliiiiiggge hvad det er for noget for de lidt langsomme (som mig....:mrgreen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bichon Charlie
Et internationalt certifikat - som man skal bruge et par stykke af (3?) for at blive international champion. Det er et hvidt (eller orange) bånd på udstillingerne.

 

Gaius fik båndet, men selv papiret skulle komme med posten, synes bare der er gået ret lang tid nu :-D

 

 

Tillykke med det internationale certifikat :klap2::klap2:, håber han får dem alle (3?)hurtigt (det er vist noget med at de skal samles over en vis tid, og ikke bare slag i slag.....Ja, der overraskede jeg dig lige hvá?? :ivrig::ivrig:storgriner.)

Ellers ved jeg intet, men krydser fingre for det kommer snart.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Et internationalt certifikat - som man skal bruge et par stykke af (3?) for at blive international champion. Det er et hvidt (eller orange) bånd på udstillingerne.

 

Gaius fik båndet, men selv papiret skulle komme med posten, synes bare der er gået ret lang tid nu :-D

 

Jeg er faktisk MEGET itvivl om, om du får et brev hvor der står at du har modtaget et CACIB... men jeg ved at du får et brev når du har fået dine 5 CACIB'er og dermed er blevet INTCH...

 

De 5 CACIB'er skal opnåes i tre forskellige lande under 4 forskellige dommere.. og så skal der gå mindst et år og en dag mellem det første og det sidste CACIB...

 

Båndene er hvide... det er et RES.CACIB som er orange...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå for katten, 5 stk, herligt, har foreslået søster at vi skal tage til Israel så han kan blive israelsk champion, men mystisk nok gider hun ikke.

 

Hm, dvs måske kommer der slet ikke noget før hun har fået 4 mere, ævs, det er længe at vente (nogen af dem på udstillingen sagde der ville komme noget med posten fra FCI, troede det var sådan for hvert cert)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Nå for katten, 5 stk, herligt, har foreslået søster at vi skal tage til Israel så han kan blive israelsk champion, men mystisk nok gider hun ikke.

 

Hm, dvs måske kommer der slet ikke noget før hun har fået 4 mere, ævs, det er længe at vente (nogen af dem på udstillingen sagde der ville komme noget med posten fra FCI, troede det var sådan for hvert cert)

 

 

Jeg har ikke prøvet at få et cacib på min tøs endnu....:cry:.. så kan desværre ikke svare dig om du får et brev fra FCI med posten for hvert cacib... men kunne næsten ikke forstille mig at du gør det... hold op der skal sendes mange breve ud så...:blink:

 

Hihi.. jeg har også tit foreslået nogle at køre meeeeeeeeeeeget langt.. bla. ville jeg gerne have været til crufts i år da tøsen var kvalificeret..meeeeen det blev ikke til noget...:cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hihi.. jeg har også tit foreslået nogle at køre meeeeeeeeeeeget langt.. bla. ville jeg gerne have været til crufts i år da tøsen var kvalificeret..meeeeen det blev ikke til noget...:cry:

 

Har tilbudt min søster at tage hvorsom helst hen, bare hun betaler rejseudgifterne...du kan da få samme tilbud (forventer at du bliver lykkelig og siger iiiihhhh tak, og giver mig en liste over destinationer :lol:)

 

Bortset fra det - Cruft, gør det, prøv det, oplev det, det var bare stort ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Har tilbudt min søster at tage hvorsom helst hen, bare hun betaler rejseudgifterne...du kan da få samme tilbud (forventer at du bliver lykkelig og siger iiiihhhh tak, og giver mig en liste over destinationer :lol:)

 

Bortset fra det - Cruft, gør det, prøv det, oplev det, det var bare stort ;-)

 

Jeg vil godt tro at det er fantastisk at tage til crufts og opleve det.. jeg måtte nøjes med live tv derfra,:cry::cry::cry: og måtte side og hæppe med i vilden sky og komme med et stort udbrud når computeren/nettet lakede...:blink::lol::blink:

 

Men ja, hvor går turen hen...:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mk101

Kan kun erklære mig enig - altså at du får et kort på udstillingen (det gør man også i Tyskland, Luxembourg og Polen - så mon ikke man gør det i alle lande?).

 

Desuden er vi et par stykker, der altid er friske på at køre langt for at udstille. Er på vej til Gotland på fredag med hele 9 hunde tror jeg, at jeg nåede at tælle det til. Har været i Luxembourg, Polen, de fleste steder i Tyskland og er mere end klar på, at tage alle mulige andre steder hen. Ser ud til, at næste destination muligvis bliver Norge.

 

I øvrigt behøver man ikke længere tage til Israel for at kunne score sig et lettere dansk championat. I gamle dage var der 6 lande, tror jeg det var, der havde en "samhandels aftale", sådan at var du blevet champ i det ene land, krævede det blot et cert. i de andre, og så fik du det nationale championat.

 

Med de regler der blev indført i 2008 kan du komme med hvilket som helst FCI championat, tilkæmpe dig et enkelt dansk cert, og dermed blive DKCH. Tyskland er derfor et hit at opnå championat i først, da de giver cert i hver klasse...

 

Og er det ikke 4 CACIB der går til en INTCH?!?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mk101

Nå, for pokker. Jeg troede man selv skulle holde styr på de der spillekort man får udleveret, og så selv skulle sende af sted når man havde samlet de nødvendige...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, for pokker. Jeg troede man selv skulle holde styr på de der spillekort man får udleveret, og så selv skulle sende af sted når man havde samlet de nødvendige...
Næ.. Jeg troede man skulle sende de små sedler man får tilsendt ind. Men så ringede jeg til DKK og de sagde at det finder FCI selv ud af og sender det internationale championat til os. Om 1-2 år :roll:
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mk101

Så er de næsten lige så hurtige som polakkerne! Hører folk stadig mangler deres championater fra VHU06 i Poznan. Selv var jeg åbenbart så irriterende, at jeg efter et par rykkere modtog papirer på mit PLCH for en måneds tid siden. Opnåede det i starten af november 08. Så det gik hurtigt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Kan kun erklære mig enig - altså at du får et kort på udstillingen (det gør man også i Tyskland, Luxembourg og Polen - så mon ikke man gør det i alle lande?).

 

Desuden er vi et par stykker, der altid er friske på at køre langt for at udstille. Er på vej til Gotland på fredag med hele 9 hunde tror jeg, at jeg nåede at tælle det til. Har været i Luxembourg, Polen, de fleste steder i Tyskland og er mere end klar på, at tage alle mulige andre steder hen. Ser ud til, at næste destination muligvis bliver Norge.

 

I øvrigt behøver man ikke længere tage til Israel for at kunne score sig et lettere dansk championat. I gamle dage var der 6 lande, tror jeg det var, der havde en "samhandels aftale", sådan at var du blevet champ i det ene land, krævede det blot et cert. i de andre, og så fik du det nationale championat.

 

Med de regler der blev indført i 2008 kan du komme med hvilket som helst FCI championat, tilkæmpe dig et enkelt dansk cert, og dermed blive DKCH. Tyskland er derfor et hit at opnå championat i først, da de giver cert i hver klasse...

 

Og er det ikke 4 CACIB der går til en INTCH?!?

 

Hvordan og hvorledes er det så, hvis hunden har fået et dansk cert før den bliver to år???.. kan jeg så gøre min hund til tysk champ og så bliver hun automatisk DKCH også.... eller skal det danske cert være opnået efter hunden er fyldt 2 år???

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan og hvorledes er det så, hvis hunden har fået et dansk cert før den bliver to år???.. kan jeg så gøre min hund til tysk champ og så bliver hun automatisk DKCH også.... eller skal det danske cert være opnået efter hunden er fyldt 2 år???

 

 

Du kan ikke bruge et cert til noget før hunden er udenlandsk champ. Du skal have opnået sidste cert efter hunden er blevet 18 måneder (min race). Mener også det er sådan for de større racer.

 

I sverige kan du godt blive champ med tilbagevirkende kraft forudsat at certet er opnået efter 18 måneders grænsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Du kan ikke bruge et cert til noget før hunden er udenlandsk champ. Du skal have opnået sidste cert efter hunden er blevet 18 måneder (min race). Mener også det er sådan for de større racer.

 

I sverige kan du godt blive champ med tilbagevirkende kraft forudsat at certet er opnået efter 18 måneders grænsen.

 

Hmmm.. det var da hyggeligt...hihi

Link til indlæg
Del på andre sites

I øvrigt behøver man ikke længere tage til Israel for at kunne score sig et lettere dansk championat.

 

Gider du forklare? Har bare set mange der var israelsk champion og tænkte det kunne være fedt at tage derned, men der er måske en årsag til at der er israelske championer?

 

Men tak for alle info, jeg er både blevet meget klogere og lidt mere forvirret :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Min søsters race skal være 2 år, så der er nok lidt forskel (hvis ikke jeg har totalt misforstået noget)

 

Det skal samojederne også... de små hunde kan blive champ som 18 måneders.. men de store hunde skal vente til de er over 2 år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mk101

Min tur rundt på nettet (og jagten på "billige" championater) har afsløret, at der er STOR forskel på, hvad der skal til, for at opnå CH titel rundt omkring.

 

I Sverige kan du også blive champ, hvis du har et nationalt FCI championat. Ganske som herhjemme efter 2008 reglerne. I Tyskland skal man stadig have 5 certer, og kan ikke få rabat selvom man har et andet championat. Luxembourg kræver også kun et enkelt, hvis du har et andet.

 

Hvordan det ser ud med Israel ved jeg ikke, men før 2008 var Israel, sammen med Norge, Danmark, Sverige, Finland og en mere jeg ikke husker, sammen om en aftale, hvor man bytteder CH. Så hvis hunden var CH i et af landende, krævede det "blot" et enkelt cert, for at få CH i det andet land. Hvordan det ser ud nu, ved jeg ikke. Men mon ikke det stadig er det samme. Og misforstå mig endelig ikke: havde jeg en lille hund, der var let at flyve med (og kunne komme med i kabinen), ville min hund have mere mærkelige titler end hvad tilfældet er...!

 

 

Edit: fandt følgende: The IKC will award the title “Israel Champion" to all “Champion class winners” who lives permanently outside of Israel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan ikke bruge et cert til noget før hunden er udenlandsk champ. Du skal have opnået sidste cert efter hunden er blevet 18 måneder (min race). Mener også det er sådan for de større racer.

 

I sverige kan du godt blive champ med tilbagevirkende kraft forudsat at certet er opnået efter 18 måneders grænsen.

Det er der så åbenbart kommet nye regler om for lidt tid siden. Nu kan man ikke gemme sit danske cert til man bliver svensk ch (altså svenskere) og så være dansk ch.. Men man kan stadig blive danske ch tidligere end svensk og så få et svensk CERT
Link til indlæg
Del på andre sites

Min tur rundt på nettet (og jagten på "billige" championater) har afsløret, at der er STOR forskel på, hvad der skal til, for at opnå CH titel rundt omkring.

 

I Sverige kan du også blive champ, hvis du har et nationalt FCI championat. Ganske som herhjemme efter 2008 reglerne. I Tyskland skal man stadig have 5 certer, og kan ikke få rabat selvom man har et andet championat. Luxembourg kræver også kun et enkelt, hvis du har et andet.

 

Hvordan det ser ud med Israel ved jeg ikke, men før 2008 var Israel, sammen med Norge, Danmark, Sverige, Finland og en mere jeg ikke husker, sammen om en aftale, hvor man bytteder CH. Så hvis hunden var CH i et af landende, krævede det "blot" et enkelt cert, for at få CH i det andet land. Hvordan det ser ud nu, ved jeg ikke. Men mon ikke det stadig er det samme. Og misforstå mig endelig ikke: havde jeg en lille hund, der var let at flyve med (og kunne komme med i kabinen), ville min hund have mere mærkelige titler end hvad tilfældet er...!

 

 

Edit: fandt følgende: The IKC will award the title “Israel Champion" to all “Champion class winners” who lives permanently outside of Israel.

Der er rigtig mange lande hvor man kan nøjes med et.. Har en liste et eller andet sted. Skal lige finde den. Jeg skrev sidste år til alle de lande jeg kunne tænke mig at besøge :mrgreen:
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mk101
Der er rigtig mange lande hvor man kan nøjes med et.. Har en liste et eller andet sted. Skal lige finde den. Jeg skrev sidste år til alle de lande jeg kunne tænke mig at besøge :mrgreen:

 

Iiiiih! Dele, dele, dele! Tror snart det er tid for en udlandstur igen. Især nær mini-pesten bliver lidt ældre... Ellers må jeg sgu låne nogle hunde jeg kan udstille...

 

Godt jeg aldrig var i hundeverdenen, da jeg havde alderen til juniorhandling. Min mor skulle da have siddet bag rattet konstant for at køre mig rundt. Nu gør jeg det så selv, og render rundt og finder hunde jeg kan få lov at låne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...