Hop til indhold

kan ikke falde til ro


Gæst Kawida
 Share

Recommended Posts

Gæst Kawida

min Ballou er blevet kastreret idag, det hele er gået perfekt og han har det ok, selvfølgelig er man vel lidt øm :blink:

 

nårh men - han har fået en...øh lampe på hovedet :oops: kan ikke huske hvad det hedder, problemet er at han ikke kan falde til ro....de gange jeg lige har taget den af ham hvor han lå foran an mig, faldt han i søvn....men når han har den på sidder han bare i sit stilling og halv sover....som om han ikke ved han kan ligge med den??

jeg har prøvet at ligge mig på gulvet ved siden af ham og fået ham til at ligge kort tid, men ja...han rejser sig igen.

problemet er jeg kan jo ikke holde øje med ham i nat hvis han ikke har den på...jeg er så frustreret :cry: for har ondt af ham....jeg ved ikke hvad jeg skal gøre...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussie Aslan

Hvor er det bare synd for ham...

 

Min veninde har været ude for at hendes hund fjernede stingene om natten.. det kostede en omsyning på dyrehospitalet, så pas på med at fjerne den. Men det er virkelig også synd at han ikke kan finde hvile med den krave på.. :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mk101

De gange det har været nødvendigt at have skærm på mine hunde, har jeg nægtet at give dem den på. Men kun fordi, jeg har haft mulighed for at kunne holde øje med dem. Jeg syntes det er synd de skal have den på, men kan selvfølgelig blive nødt til at acceptere nødvendigheden af den, eftersom de nødigt skulle pille i såret.

 

Skærmen gives netop for at hunden ikke skal kunne komme til såret, men hvis du kan sørge for, at det ikke sker, så tag den da endelig af hunden. Tror nok jeg de første nætter efter den stores sterilisation sov sammen med hende på sofaen - alternativt med hende lige nedenfor sengen - sådan at jeg kunne følge med i hvad der foregik. Normalt sover jeg dybt, men hvis jeg ved der er noget jeg skal holde øje med, vågner jeg af den mindste bevægelse. Måske det samme kunne være en løsning for jer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er nok ligeså meget eftervirkningerne af bed¢velsen der g¢r ha lidt urolig, han tænker nik ikke helt klart endnu, og så f¢les det lidt underligt med den krave. Lad ham beholde den på! En urolig nattes¢vn er bedre end at han river stingene ud og må til dyrlæge igen med det samme.

Man kan ved nogle dyrlæger få en bl¢d krave der minder mere om en kraftig bred pude der sidder tæt om nakken så hunden ikke kan b¢je halsen, prøv at ringe til din dyrlæge i morgen og h¢r om de har sådan en?

 

 

Lidt som denne, men ikke oppustelig.. I skumgummilignende materiale i stedet

http://www.vetuk.co.uk/index.php?main_page=product_info&products_id=2535

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kawida

jeg er godt nok ikke vild med at have den af om natten, fordi jeg ved han er en piller :neutral: bare han har det mindste, så bliver der vasket og renset til den helt store medalje - jeg er så bange for at vågne op og han så har fjernet stingene, jeg ved jeg slet ikke vil kunne sove overhovedet så...

men det må jo så bare være løsningen at holde mig vågen, så han kan få sovet....:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mk101

Ingen grund til at tage chancer - og hvis han er typen til at pille i det, så er der jo ingen grund til at udfordre heldet.

 

Enten kan du tage den hårde tjans, eller måske det kan lade sig gøre at få ham til at falde til ro i sofaen eller andet. En af barndommens hunde var meget febrilsk, da hun blev udstyret med sådan en skærm, fordi hun ikke kunne ramme døråbningerne korrekt og gik ind i væggene. Da vi først havde fået vist hende til rette (naturligvis oppe i min seng, hvor jeg ellers aldrig fik lov at have hunde), faldt hun til ro og kunne sove.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kawida

tager bestemt ingen chancer, ville slet ikke kunne klare hvis der skete noget....

jeg prøver at tage ham op i sengen med skærm på, så må han slå mig med den lidt i nat :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske du kunne give ham en sparkedragt (eller en body) på istedet?

 

Det brugte jeg til Svea da hun blev opereret. Klippede et hul til halen og knappede den til når hun var inde. Det fungerede super...

 

Det var sådan en Svea havde:

5700341015767-COMB1?wid=318&hei=305&fmt=jpeg&qlt=77&op_sharpen=0&resMode=sharp2&op_usm=1.0,0.8,1,0&iccEmbed=0

 

Hvor smart tænkt:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maria Hjort

Der er mange hunde der ikke trives med at få skærm på. Derfor er der også blevet lavet en ny slags skærm der ligner en lille badering man hænger om halsen.

 

Er hunden syet indvendigt eller skal han ned og have fjernet sting?

 

Hvis han er meget påvirket ville jeg tage den af når du har ham under opsyn - på gå ture etc.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor smart tænkt:5up:

 

Det kom sig af at Oscar var bange for den skærm lille Svea havde på, og det synes jeg ikke han kunne være tjent med. Ja heller ikke hende, hun kunne jo ikke snuse ordentligt - træls når man nu er en støver... Så søgte jeg lidt efter alternativer. Og fandt selvfølgelig baderingen, men også nogle der nævnte denne løsning. Så jeg kørte fluks i føtex og købte tre forskellige - worked like a charm!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mk101
:lol: Ja, men det virkede... hehe

 

Og dét er det vigtigste!

 

Er skam heller ikke bleg for at udstyre mine hunde med skåneærmer om hovedet, når de skal spise lækker mad, der ellers sætter sig i ørene og som de bruger resten af aftenen på at tygge fri... De skåneærmer er bare knap så fine som dit udstyr. Bortset fra den i guld jeg kreerede til Show of Winners...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kawida

Så fik jeg sådan en badering, meeen min hund kan altså stadig nå derned og vaske og pille :roll: Sagde dyrelæge også han havde gjort der, men jeg kunne jo prøve igen, og det gik så ikke - han har skærmen på igen....men han virker lidt bedre til at styre den idag, så nu må jeg se tiden an...

prøvede også at give ham "underbukser" på - det kunne han bestemt ikke lide, og fik dem halvt af...

 

tak for jeres råd :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kawida
Måske du kunne give ham en sparkedragt (eller en body) på istedet?

 

Det brugte jeg til Svea da hun blev opereret. Klippede et hul til halen og knappede den til når hun var inde. Det fungerede super...

 

Det var sådan en Svea havde:

5700341015767-COMB1?wid=318&hei=305&fmt=jpeg&qlt=77&op_sharpen=0&resMode=sharp2&op_usm=1.0,0.8,1,0&iccEmbed=0

 

smaaart - skal se om jeg kan finde nogen der har en :blink: ellers må jeg kunne finde en at købe et sted...

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske du kunne give ham en sparkedragt (eller en body) på istedet?

 

Det brugte jeg til Svea da hun blev opereret. Klippede et hul til halen og knappede den til når hun var inde. Det fungerede super...

 

Det var sådan en Svea havde:

5700341015767-COMB1?wid=318&hei=305&fmt=jpeg&qlt=77&op_sharpen=0&resMode=sharp2&op_usm=1.0,0.8,1,0&iccEmbed=0

 

Det er bare sådan en ide man ville have ønsket man selv havde udtænkt i sin tid da vaps #1 skulle have krave på og bare heller ikke synes det var for fedt. Den her ide er intet mindre en genial !!! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...