Hop til indhold

hvor ofte og hvad bruger du


Gæst milder batmusen
 Share

Recommended Posts

Gæst milder batmusen

jeg ser det er helt normalt at folk ikke render rundt og vasker deres hunde oftere troede bare at mange var begyndt og vaske hunden altfor ofte da jeg ikke tror det er nødvendigt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

hej alle sammen

 

hvor ofte vasker i jeres hunde:?::?:

 

jeg synes det er rigeligt og vaske dem 1-2 gange om året synes nogen overdriver ved og vaske dem meget oftere

 

hvad børster i jeres hunde med :?::?::?: (især til jer med langhårshunde)

 

Samson har vel været rigtigt i bad 3-4 gange (han er snart 2 år) - han synes det er helt forfærdeligt, så vi forsøger at holde det på et minimum.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Samson har vel været rigtigt i bad 3-4 gange (han er snart 2 år) - han synes det er helt forfærdeligt, så vi forsøger at holde det på et minimum.

 

 

ja de ser ofte ud som om man har hængt dem når de kommer i bad :cry::blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Her var i hvert fald en hvalp der ikke var særlig begejstret for situationen...

 

:ae: stakkels lille fyr, hvor kommer de bare til at se små og ynkelige ud når den store pels bliver våd.

 

Ca li'som at se zulo bare han er sort, begge hunde var i bad igår aftes, zulo har været i bad 5-6 gange og han er 1½ år, enzo fik sit andet bad og han er 5 mdr.

 

Vi bruger en shampoo der hedder Kw med aloe vera til Zulo, og en speciel hvalpe shampoo til Enzo.

 

Vi børster dem med en børste der har sådan en slags bløde pigge på den ene side og tætte nylonagtige hår på den anden side ( ved ikke hvad den hedder ) og så bruger vi en metalkam og en karte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Freya kommer i bad når vi skal på udstilling, hvilket ca. er 1-2 gange om måneden.. nogle gange mere, andre gange mindre. f.eks skal hun i bad 4 gange i denne måned, men i sidste måned var hun slet ikke i bad.

 

Hvis hun kommer i fæld op til en vigtig udstilling, så vasker jeg hende 1-3 gange om ugen for at få hende i pels hurtigere. Men nøøøøj det er et kæmpe arbejde.. så udstilingen skal VIRKELIG være vigtig!!!

 

Jeg har efterhånden prøvet lidt forskellige shampooer, Chris Christensen, Pet silk og Khara.. Iøjeblikket bruger jeg Khara, men jeg overvejer at gå tilbage til Pet Silk når min Gallon er brugt..:blink:... Derudover bruger jeg conditioner i samme mærke, blandet GODT op med vand i bukserne...

 

Af kamme og børster har jeg lidt forskelligt:

 

Min UUNDVÆRLIGE kam (Chris Christensen - Butter Comp 000):

CC-comb000.jpg

 

 

super kammen til hovedet (Chris Christensen - Butter Comp 008):

CC-Buttercomb008.jpg

 

 

Karten til bla. haserne (Chris Christensen - Mark 5VI)

cc-a5VI.gif

 

 

1. Børste ( Chris Christensen - Fusion børste pocket, tandlængde 27mm)

cc-A227F.gif

 

2. Børste (Chris Christensen - Ovel Gold Pin Brush, tandlængde 35mm)

CC-A035G.jpg

 

Potesaks (Jaguar potesaks 4)

JA-6840.jpg

 

Filér saks/udtyndersaks (Jaguar Satin 6)

JA-3360G.jpg

 

 

Det var vidst det...:blink::blink::blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger sæbe hver gang jeg bader mine... Så du kan da bare bade løs, hvis du synes det.. Nogle af mine bliver forresten badet 2 gange om ugen (dem der sover hos Natascha).. og altid med sæbe

 

Kan du anbefale en god mild sæbe eller skal man mere medtænke hundens race/ pels ? Jrg har en hundeshampoo jeg har haft i flere år (har brugt den til kattene). Kan det mon blive for gammelt..?:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Freya kommer i bad når vi skal på udstilling, hvilket ca. er 1-2 gange om måneden.. nogle gange mere, andre gange mindre. f.eks skal hun i bad 4 gange i denne måned, men i sidste måned var hun slet ikke i bad.

 

Hvis hun kommer i fæld op til en vigtig udstilling, så vasker jeg hende 1-3 gange om ugen for at få hende i pels hurtigere. Men nøøøøj det er et kæmpe arbejde.. så udstilingen skal VIRKELIG være vigtig!!!

 

Jeg har efterhånden prøvet lidt forskellige shampooer, Chris Christensen, Pet silk og Khara.. Iøjeblikket bruger jeg Khara, men jeg overvejer at gå tilbage til Pet Silk når min Gallon er brugt..:blink:... Derudover bruger jeg conditioner i samme mærke, blandet GODT op med vand i bukserne...

 

Af kamme og børster har jeg lidt forskelligt:

 

Min UUNDVÆRLIGE kam (Chris Christensen - Butter Comp 000):

CC-comb000.jpg

 

 

super kammen til hovedet (Chris Christensen - Butter Comp 008):

CC-Buttercomb008.jpg

 

 

Karten til bla. haserne (Chris Christensen - Mark 5VI)

cc-a5VI.gif

 

 

1. Børste ( Chris Christensen - Fusion børste pocket, tandlængde 27mm)

cc-A227F.gif

 

2. Børste (Chris Christensen - Ovel Gold Pin Brush, tandlængde 35mm)

CC-A035G.jpg

 

Potesaks (Jaguar potesaks 4)

JA-6840.jpg

 

Filér saks/udtyndersaks (Jaguar Satin 6)

JA-3360G.jpg

 

 

Det var vidst det...:blink::blink::blink:

 

godt og f¨det uddybrt hvad de forskellige børster ser ud :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
godt og f¨det uddybrt hvad de forskellige børster ser ud :blink:

 

Godt at du kunne bruge det...:blink:... synes faktisk at det så lidt overdrevet ud da jeg var færdig.. men så var det da besværet værd...hihi:lol::lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Godt at du kunne bruge det...:blink:... synes faktisk at det så lidt overdrevet ud da jeg var færdig.. men så var det da besværet værd...hihi:lol::lol::lol:

 

 

ja kanon det var ski meget brugbart:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, det er store fældetid her i huset, så i dag tog jeg Schæferstriglen frem, jeg bruger den ellers ikke ret meget da den får hårene til at stå i en sky om hovdet på mig og det syntes jeg er lidt træls :roll: Men den er genial til alle de løse hår, så nu var det altså tiden og finde den frem igen..

 

Det gik fint nok med de 3 aussies, men da turen kom til Flica fik jeg squ stød :( Når jeg holdt den ene hånd på hendes bryst og børstede med den anden på låret, fik jeg nogle ordentlige rap over fingerne på den hånd jeg holdt på brystet, så det opgav jeg hurtigt, så nas som jeg syntes at det gjorde i mine fingere vil jeg slet ikke tænke på hvor nas det må have gjort på Flica :megaked: - Selvom hun godt nok slet ikke reagerede på det ;-) Hun blev så børstet med karten i stedet for, uden problemer.

 

Men det ville jo være rart nok hvis hun også kunne børstes med Schæferstriglen (det mener jeg også bestemt at hun har kunnet før :confused: ). Jeg har noget Minkolie spray der skulle være anti static, ville det mon hjælpe at spraye hende med det først i den situration :?:

 

Håber det er ok at spørge i denne tråd :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...