Hop til indhold

Kan næsten ikke tro det.........


Gæst Bichon Charlie
 Share

Recommended Posts

Gæst Bichon Charlie

Det er så vildt.......:blink: Charlie har været hos os siden onsdag og har kun haft 2 uheld indenfor.......:mrgreen:

 

Om natten sover han indtil klokken halv 5, hvor vi går i haven og han lige tisser en tår og laver en lille pølle......:oops:, herefter sover vi videre.

Vi har hængt en lille klokke ved døren, og hver gang vi tager ham ud, ringer vi med den. Det er meningen at han så med tiden selv lærer at ringe med klokken når han skal tisse eller vil i haven (det gør hans familie på den kennel hvor vi købte ham) og han er allerede ved at lære at når klokken ringer så skal vi ud.......:klap2:

Han har hverken pevet eller grædt, har ikke insisteret på at komme op i sengen (Til min mands store glæde....... jeg var bukket under for presset med det samme.....:blink:)

 

 

Ved ikke om jeg skal knibe mig selv i armen, om det er begynderheld eller han bare er en prima-hvaps :confused::confused:

 

Nu skal vi i gang med den store udfordring; alene hjemmetræning :roll:. Han skal være alene 3 timer på onsdag........ vildt! Vores plan er som føølger; jeg har både onsdag og i går gået på toilettet, og lige gået i haven uden ham. De fleste gange er det som om han ikke har lagt mærke til det, men flere gange har han set mig gå uden problemer. I dag vil vi så gå fra ham i 5 minutter bare :vinken:. i morgen 10 minutter og søndag en ½ time... og så må vi se hvordan det går.

Mandag regner jeg med det skal være 3 kvarter......

 

Lyder det fornuftigt, eller går jeg ALT for hurtig frem? er det noget jeg mangler?? :confused::confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er han bare dygtig!!

 

Mht. alenehjemme træningen, er du da godt stillet at det lyder til at være en stærk lille hvalp :-)

Det kan ihvertfald ikke skade..

 

Men prøv at følge din plan og se hvad der sker - man kan jo ikke vide hvordan han reagerer før end det er prøvet :-)

Ellers bare forsøg at gå ind og ud af døren (både i huset og hoveddøren) oooooofte.. Altid godt at få ham lært at det er ok :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu skal vi i gang med den store udfordring; alene hjemmetræning :roll:. Han skal være alene 3 timer på onsdag........ vildt! Vores plan er som føølger; jeg har både onsdag og i går gået på toilettet, og lige gået i haven uden ham. De fleste gange er det som om han ikke har lagt mærke til det, men flere gange har han set mig gå uden problemer. I dag vil vi så gå fra ham i 5 minutter bare :vinken:. i morgen 10 minutter og søndag en ½ time... og så må vi se hvordan det går.

Mandag regner jeg med det skal være 3 kvarter......

 

Lyder det fornuftigt, eller går jeg ALT for hurtig frem? er det noget jeg mangler?? :confused::confused:

 

Jeg synes, at det lyder som MEGET hurtigt, han skal nå at lære at være alene tre timer. Men måske kan han lære det, du kan være heldig. :-) Dog ville jeg nok have en backup-plan i ærmet for onsdag i tilfælde af, at han ikke kan lære det så hurtigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25

Jeg synes det lyder rigtig positivt! :-D Og som jeg har skrevet før tror jeg også det er muligt. Nogle hunde har det nemt med og være i eget selskab. Derfor skal det jo ikke udnyttes men det synes jeg bestemt heller ikke i gør! Måske kommer der tilbagefald og måske ikke - men jeg synes i skal se optimistisk på det - der er ingen grund til og gøre et større problem ud af noget der ikke er :-D

 

Jeg håber det bedste!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...