Hop til indhold

Energi boost, UDEN at få dårlig mave


Aslan
 Share

Recommended Posts

Aslan har dårlig mave, hvilket vi jo ihærdigt prøver at få styr på med udkogte hvide ris (nu har jeg købt en 10 l gryde, så har ikke helt så ondt af mig selv over at skulle kåge 1 kg ris om dagen længere), hvilket vi forventer skulle begynde at hjælpe blandet med noget stads til at stoppe dårlig mave med.

 

Men da det tager 4 dage at komme over på fuld tørfodder igen (det er vores egen teori som virkede sidst), kan dette ikke nåes inden mandag hvor det er træning.

Hvad putter vi i hans ris sådan at han kan få lidt energi på mandag?

Tun, kogte æg, kogt kylling?????

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Kogt kylling er fint - super er hvid kogt fisk ... og koger du frisken sammen med risen (dvs. i samme vand) så skal du bare se vovse stå på hænder for at få det!

 

... også et andet godt råd: smut omkring apoteket og køb nogle parahurt tabletter og kyl en håndfuld (eller lidt mindre) i gabet på kræet 3 gange om dagen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

De gange jeg har brugt udkogte ris mod tynd mave/som skånekost har jeg suppleret primært med kogt kylling-/kalkunfars (suppen kan også bruges til at hælde på) eller sekundært med torskerogn/tun i vand.

 

Er det et tilbagevendende problem, at Aslan får dårlig mave :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

... også et andet godt råd: smut omkring apoteket og køb nogle parahurt tabletter og kyl en håndfuld (eller lidt mindre) i gabet på kræet 3 gange om dagen :mrgreen:

 

 

Kan en hund tåle det?

 

Hvordan beregner man egentlig hvor meget en hund skal have?

for en håndfuld ville da give hård mave :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Kan en hund tåle det?

 

Hvordan beregner man egentlig hvor meget en hund skal have?

for en håndfuld ville da give hård mave :(

Det kan de sagtens, det er bare mælkesyrebakterier. Det var et råd min dyrlæge oprindelig gav mig.

 

En håndfuld var sådan lidt for sjov, men nej de kan ikke overdoseres. De overskudende bliver bare sk.. ud ;-)

 

Jeg plejer at give voksenmængde til hundene hvis de har akut dårlig mave.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...