Hop til indhold

Hunde frisør!


Gæst Frank
 Share

Recommended Posts

Gæst Frank

Hejsa!

Har en langhåret Chihuahua han på 4 mdr. Vi kom til at snakke lidt om, hvornår man plejer at "sende" sådan en fætter til frisøren?

Hvor ofte bør man gå til frisøren med hunden?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mk101
Der står at han er langhåret ;-)

 

Åh, flot. Note to self: læs ordentligt og lad være med at poste efter midnat!

 

Tror dog jeg stadig er enig med mig selv og dig, der er vist ikke den store grund til at sende ham til hundefrisør. Han skal jævnligt børstet igennem, og så kan han få et bad når han trænger. Og få renset ører når de trænger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mk101

Tror ikke rigtigt at der bliver noget at klippe af. Har ikke fornemmelsen af, at det er en race, hvor pelsen vokser vildt og ukontrolleret. Ej heller at der er behov for, som eksempelvis hos spaniels, at holde ører og poter nede. Gætter mere på, at de har pels som en cavalier; den når en vis længde, og så sker der ikke mere - den skal ikke klippes eller trimmes.

 

Du kan da altid spørge hos en hundefrisør, men gætter på, at de fortæller dig, at der er et behov. Hvad siger de du har købt hvalpen hos?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Broholmer Bertha
Hejsa!

Har en langhåret Chihuahua han på 4 mdr. Vi kom til at snakke lidt om, hvornår man plejer at "sende" sådan en fætter til frisøren?

Hvor ofte bør man gå til frisøren med hunden?

 

Er han korthåret? I så fald ville jeg sige aldrig.

 

 

Dagens griner :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tvivler nu også på at det er nødvendigt at sende en Chi. til hundefrisør for at blive klippet, sådan en skal vel ikke have klippet andet end den værste pels under poterne og de kan i sagtens selv gøre :-)

 

Det er laaangt fra alle langhårs hunde der skal til hundefrisør -der er jo ikke meget pointe i at de er langhåret fra naturens side, hvis det alligevel bliver klippet af :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...