Hop til indhold

Opkast x 6


FrkSmilla
 Share

Recommended Posts

Smilla har kastet op 5-6 gange idag. Hun var med på café og havde fået lidt rejer. Kan hunde ikke tåle det? (Hun har før smagt lidt af dem herhjemme uden problemer).

 

De første 2 opkastninger kom der en masse mad med op (ser ud som om hun slet ikke tygger sine foderpiller eller kyllingestykker..) og de resterende gange var det bare slim og lidt skum. Hun havde det virkelig skidt med sørgelige øjne. Meget mat.

 

Efter at have ligget og puttet et par timer i arm blev hun meget frisk og var rigtig sulten. Så nu er det ovre.

 

Men er det normalt en hund knækker sig så mange gange, selv efter der ikke er mere mad i maven længere. Synes det virker voldsomt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bichon Charlie

Lyder som om hun har fået en rigtig omgang Gastroenteritis........ :blink:

Det kan både mennesker og dyr få af bakterier der producerer et toxin der inducerer opkast i mavesækken og mavesmerter. Øv øv.

Tror ikke det er allergi........ men ville være firsigtig med rejer i fremtiden alligevel.

 

Det gode ved gastroenteritis er at det er hurtig overstået, som regel indenfor et par timer....:mrgreen::mrgreen:

 

Ved ikke rigtig hvad eg skal sige til det med det ikke tyggede mad?? Charlie ligner nu altså også en der mest sluger de små tørfodder-piller.... haps haps........:blink::blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Smilla har kastet op 5-6 gange idag. Hun var med på café og havde fået lidt rejer. Kan hunde ikke tåle det? (Hun har før smagt lidt af dem herhjemme uden problemer).

 

De første 2 opkastninger kom der en masse mad med op (ser ud som om hun slet ikke tygger sine foderpiller eller kyllingestykker..) og de resterende gange var det bare slim og lidt skum. Hun havde det virkelig skidt med sørgelige øjne. Meget mat.

 

Efter at have ligget og puttet et par timer i arm blev hun meget frisk og var rigtig sulten. Så nu er det ovre.

 

Men er det normalt en hund knækker sig så mange gange, selv efter der ikke er mere mad i maven længere. Synes det virker voldsomt.

Hunde kan godt tåle rejer.. Jeg giver mine både de almindelige og skalrejer (incl skaller) og også rå rejer får de.. Hvis det er rejer som I selv har spist og ikke er belevt syge af, tror jeg ikke på det er rejerne. Menneskemaven reagerer meget hurtigere på bakterier end hundemaven gør.. Tænk bare på hvor syge vi kan blive af at spise noget som har en "tanke", mens hunde kan æde rådne ådsler uden der sker noget.

Mht til tygningen så er det helt normalt.. Hunde tygger ikke deres mad som vi gør. Hvis du giver hende en luns kød vil hun rive/skære stykker af med tænderne i mundrette bider som bliver slugt hele. Hvis tørsfoderet er stort tygger hun måske engang i det og sluger det. Ellers ryger det bare ned og så gør tarmene arbejdet :mrgreen:

Hvis hun har haft kvalme er det helt normalt at hun bliver ved med at brække sig, også efter maven er tømt. Det gør vi jo også :engel:

Jeg tror bare du skal tage det stille og roligt når hun allerede efter få timer er frisk igen. Og ellers drikker som hun skal.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Tak begge to. :kys:Det var da underligt, hvad det så har kunnet være. For så er det formentlig noget hun har fået tidligere på dagen og der sov hun egentlig meget.... hmm

 

Nå, men godt det er ovre. Blev lidt chokeret over det massive brækkeri og det virkede ikke som, om hun umiddelbart fik det bedre af at kaste op, som vi mennesker nogle gange gør...Stakkels pus.

 

Idag er hun glad og i hopla, heldigvis. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Hunde kan godt tåle rejer.. Jeg giver mine både de almindelige og skalrejer (incl skaller)

Har læst fra en hunde-ejer at de faktisk ikke må få skalrejer, idet der er modhagere på især antennerne, hvilket kan rive hunden op indvendigt. De skulle vist have mistet hunde som havde spist det. Godt nok temmelig mange af dem.

 

Kan ikke huske hvor jeg læste det dog :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har læst fra en hunde-ejer at de faktisk ikke må få skalrejer, idet der er modhagere på især antennerne, hvilket kan rive hunden op indvendigt. De skulle vist have mistet hunde som havde spist det. Godt nok temmelig mange af dem.

 

Kan ikke huske hvor jeg læste det dog :confused:

Hm det lyder som en skrøne,, Jeg har altid givet mine skalrejer og skallerne fra når vi har spist vores del.. Ingen af dem er døde endnu. Hvalpene får dem også, men det kan være de tygger mere på dem end store hunde :mrgreen:
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...