Hop til indhold

hvad skal det optimale foder til en cavalierer indeholde??


Gæst MetteRHansen
 Share

Recommended Posts

Gæst MetteRHansen

hej

 

jeg går og forbereder mig til at få min egen lille cavalierer... og har prøvet at undersøge hvilket foder der er best til denne race og hvad det skal og ikke skal indeholde...

er der nogen der har nogle gode råd???

 

mvh mette snart en glad hunde ejer

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa
Jeg kender ikke til om cavalieren skal have foder med bestemte ingredienser. Men Royal Canin har lavet racespecifikt foder til cavalieren: http://www.breednutrition-rc.com/dk/cavalier-king-charles/my_dogspace_demo.php?PHPSESSID=b92c796408c2e279291d3a5327590a1d

 

royal_canin_cavalier-king-charles.jpg

Det fik min som hvalp (dog det som er beregnet til hvalpe) inden jeg gik over til hjemmelavet mad. Grunden til at jeg skiftede var fordi hun ikke gad at spise det samme hver gang - derfor fik (får) hun hjemmelavet mad og foderet brugte/ bruger jeg som godbidder når vi er ude og gå tur.

 

Det var min dyrlæge som anbefalede mærket, og efter min erfaring er det da også et udemærket produkt at give hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

Jeg havde god erfaring med Eaglepack til min cavalier, men det er jo individuelt, hvilket foder der er godt til ens hund. :-)

 

Og velkommen herind og tillykke med den lille størrelse. Husk billeder. :banan::blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

hej

 

jeg går og forbereder mig til at få min egen lille cavalierer... og har prøvet at undersøge hvilket foder der er best til denne race og hvad det skal og ikke skal indeholde...

er der nogen der har nogle gode råd???

 

mvh mette snart en glad hunde ejer

 

Uuuh... det er næsten ikke til at holde ud at vente:oops:....

 

I allerførste omgang skal sådan en lille baby på 8 uger helst have fuldstændig det samme, som den er vant til hjemme hos opdrætteren. Nogle gange får man en sæk mad med, når man henter hvalpen.

---Hvis du derefter ønsker at skifte foder, så kommer det an på årsagen til, at du vil skifte. Måske synes du ikke pelsen er så fin, -eller måske er der noget ved foderet, du ikke rigtig bryder dig om..

--Så kan du lede efter noget, der er bedre for pels. Eller du kan lede efter noget med et andet indhold eller hvad det nu er du ikke kan lide ved foderet.

---Det er nemmere at SKIFTE foder end at skulle vælge mellem de rigtig mange forskellige produkter -og produkttyper-- der findes på markedet.

 

--Så få en snak med opdrætter om, hvad babyen får at spise. Og om du kan købe en sæk hos opdrætter.

Så er du mest sikker på, at din lille hvalp ikke starter med at få dårlig mavse i den første tid, du har den.

 

Hvornår skal det være?? :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MetteRHansen

hey

tak for de mange gode råd... vil også starte ud med at fodre med det som den får hos opdrætteren.... men har selv ikke så meget forstand på foder og der er så mange produkter der ude så ville gerne høre lidt om hvad andre fodre deres med pga racens problemer med hjertet og sådan...

og jeg kan heller ikke vente får først min hvalp når den er 10 uger så i uge 30 da jeg skal på ferie og vil have dette overstået så jeg er der 100% for min lille guld klumb.... så er det heldigt at opdrætteren gerne vil passe på hende i 2 ekstra uger....

 

mvh mette

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...