Hop til indhold

Livmoderbet. / sukkersyge / dårlig nyre


Gæst beagle-lover
 Share

Recommended Posts

Gæst beagle-lover

Alice skal til dyrlæge i morgen og undersøges for livmoderbet. / sukkersyge / dårlige nyere.

Hun skal bl.a. have taget blodprøver, men det har han desværre ikke tid til i morgen. Så imorgen skal hendes urin tjekkes, samt han vil undersøge hende.

Hvis han vurdere det er akut vil han sende os videre til Kbh. dyrehospital.

 

Så giv mig alle jeres råd og erfaringer om disse sygdomme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover

Hejsa stjerne :-) Det er vel nok længe siden :-)

 

Hendes løbetid stoppede for 14 dg. siden og siden der har hun haft øget drikkelyst, øget tissetrang (det er store tåre hun tisser og kan ikke holde sig) og så ryster hun.

Dyrlægens første tanke var: Livmoderbet. da der er øget risiko for det lige efter en løbetid og hendes symptomer tyder på det, men det kan også være de andre ting.

Samtidig sagde han også, at det er for tidligt for falsk drægtighed.

Han kunne selvf. ikke udelukke det 100%, men vil tjekke de andre ting først, da de er kritiske.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa stjerne :-) Det er vel nok længe siden :-)

 

Hendes løbetid stoppede for 14 dg. siden og siden der har hun haft øget drikkelyst, øget tissetrang (det er store tåre hun tisser og kan ikke holde sig) og så ryster hun.

Dyrlægens første tanke var: Livmoderbet. da der er øget risiko for det lige efter en løbetid og hendes symptomer tyder på det, men det kan også være de andre ting.

Samtidig sagde han også, at det er for tidligt for falsk drægtighed.

Han kunne selvf. ikke udelukke det 100%, men vil tjekke de andre ting først, da de er kritiske.

 

Hejsa :)

 

Ja det er godt nok længe siden. Håber I har det godt :)

 

Ja jeg ville også umiddelbart tænke livemoderbetændelse... Eller en urinvejsinfektion...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover
Hejsa :)

 

Ja det er godt nok længe siden. Håber I har det godt :)

 

Ja jeg ville også umiddelbart tænke livemoderbetændelse... Eller en urinvejsinfektion...

 

Tror ikke det er blærebet. for virker ikke som om hun har smerter og sidst hun havde blærebet. havde hun voldsomme smerter.

Det er efterhånden nogle år siden nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover
Okay. Svea virkede ikke til at have smerter da hun havde blærebetændelse... Eller jo den dag vi tog til dyrlæge var hun lidt ynkelig, men ikke meget...

 

Desuden laver hun ikke små tåre, men kæmpe store søer. Det er som om hun ikke kan holde sig.

 

......og nu drikker hun vand igen. Hun har drukket ½ liter siden kl. 16:30 og ½ liter mellem kl. 05:45 (stå op tid) og 16:30. Vandskålen var fuldstændig tom, da jeg kom hjem fra arb.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten

Jeg har kendt en hund der havde nyrerproblemer.

 

Det bestod hovedsageligt af en kostændring - og kun special-godbidder i meget begrænset mængde.

 

Held og lykke med det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover

JUBIIII - Det var ikke livmoderbet. :klap2::klap::bigsmile::banan:

 

Hun reagerede da han mærkede på hendes blære, så det tyder på begyndende blærebet. selvom der ikke var noget at se på urinprøven.

Så nu har hun fået pencilin som hun skal have i 5 dage og samtidig skal hun også have tranebær-juice :mums: da det giver dårligt miljø i blæren for betændelser.

 

Allerede her i weekenden bør vi kunne se en ændring hvis det er blærebet. og bliver det ikke bedre indenfor de 5 dg. skal vi op og have taget blodprøver.

Link til indlæg
Del på andre sites

JUBIIII - Det var ikke livmoderbet. :klap2::klap::bigsmile::banan:

 

Hun reagerede da han mærkede på hendes blære, så det tyder på begyndende blærebet. selvom der ikke var noget at se på urinprøven.

Så nu har hun fået pencilin som hun skal have i 5 dage og samtidig skal hun også have tranebær-juice :mums: da det giver dårligt miljø i blæren for betændelser.

 

Allerede her i weekenden bør vi kunne se en ændring hvis det er blærebet. og bliver det ikke bedre indenfor de 5 dg. skal vi op og have taget blodprøver.

 

 

YAY, så nu skal vi bare krydse fingre for at det går over i løbet af 4 dage :blink:

Dejligt at I ikke skal til at gennemgå operationer :-D:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover
YAY, så nu skal vi bare krydse fingre for at det går over i løbet af 4 dage :blink:

Dejligt at I ikke skal til at gennemgå operationer :-D:5up:

 

Ja, det er bare skønt og mor her er mega lettet :-D

 

Forresten, Hendes RYSTELSER er PAKINSON-Rystelser. Ikke noget der generer eller gør ondt på hende, men noget der enten vil være der fra nu og til evig tid eller noget der vil komme og gå med mellemrum og noget vi bare skal lære at leve med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover
Har hun Parkinson??? Det har jeg aldrig hørt om ved hunde...

 

Dejligt at det "bare" var blærebetændelse :5up:

 

Ikke Parkinson-SYGE, men Parkinson-RYSTELSER, som åbenbart ikke er noget slemt :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover

Parkinson-rystelser:

 

Alice kom op på bordet hos dr. dyr og efter lidt tid begyndte hun at ryste / sitre.

Dr. dyr: Er det de rystelser du mener?

Mig: Ja

Dr. dyr: Det er ikke noget. Det er det vi kalder Parkinson-rystelser :-)

Det er ikke noget hunden bemærker og det genere ikke og gør ikke ondt.

Det kan komme i perioder med stort mellemrum eller også er det nu kommet for at blive.

Det er bare noget I skal lære at leve med.

 

Mig: Ok. Det må vi jo så. Så længe det ikke er noget der genere hende.

Dr. dyr: Det gør det ikke. Det er noget nogen hunde får og ikke noget man kan gøre noget ved.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...