Hop til indhold

Indkald


Aslan
 Share

Recommended Posts

Jeg vil hermed gerne lige dele at Aslans indkald er blevet møj bedre.

 

Her til morgen slap jeg ham........

 

Og kastede bolden, og han kom med den da jeg kaldte :klap2:

Da vi så nærmede os "kogle stedet" begyndte han at løbe der hen ad

 

Jeg kaldte

 

"Aslan her"

 

han stoppede, lignede en der tænkte, "uuuuuuuuh skal skal ikke, kogle mor, veje veje"

 

Så lavede jeg en ASLAN HER, og selv om det jo er negativt at jeg skulle lave så dyb en stemme, så var det en succe at han kom.

 

Aslan valgte altså at lystre frem for et ønske om de kogler, som vi jo egentlig øver han ikke må tage! (dette begyndte vi på igår)

 

 

 

Jeg var så stolt at jeg fik helt blanke øjne, der er virkelig lys for enden af tunnellen (trods det var en meget lang tunnel)

 

Hurra for min hund :klap2: :klovn:

Redigeret af Aslan
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg vil hermed gerne lige dele at Aslans indkald er blevet møj bedre.

 

Her til morgen slap jeg ham........

 

Og kastede bolden, og han kom med den da jeg kaldte :klap2:

Da vi så nærmede os "kogle stedet" begyndte han at løbe der hen ad

 

Jeg kaldte

 

"Aslan her"

 

han stoppede, lignede en der tænkte, "uuuuuuuuh skal skal ikke, kogle mor, veje veje"

 

Så lavede jeg en ASLAN HER, og selv om det jo er negativt at jeg skulle lave så dyb en stemme, så var det en succe at han kom.

 

Aslan valgte altså at lystre frem for et ønske om de kogler, som vi jo egentlig øver han ikke må tage!

 

 

 

Jeg var så stolt at jeg fik helt blanke øjne, der er virkelig lys for enden af tunnellen (trods det var en meget lang tunnel)

 

Hurra for min hund :klap2: :klovn:

 

Dejligt.

 

Jeg kan anbefale, at du istedet for at gøre kaldeordene til noget negativt ved brug af dyb stemme i stedet for bruger et andet/andre ord f.eks. "øj øj!" med bassen, hvis han ikke reagerer på første indkald, og derefter ved den ønskede reaktion (kontakt/tøven) kalde med den glade lovende stemme "Aslan her!"

 

Så undgår du den negative tone i selve indkaldet, men får aligevel fortalt din mening om at han nøler.

 

Nu kender jeg ikke koglehistorikken, men du har mulighed for at bruge koglerne som en meget virkningsfuld naturlig forstærkning af at han kommer ved straks at give ham fri til "kogleriet", når han kommer til dig på første indkald.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt.

 

Jeg kan anbefale, at du istedet for at gøre kaldeordene til noget negativt ved brug af dyb stemme i stedet for bruger et andet/andre ord f.eks. "øj øj!" med bassen, hvis han ikke reagerer på første indkald, og derefter ved den ønskede reaktion (kontakt/tøven) kalde med den glade lovende stemme "Aslan her!"

 

Så undgår du den negative tone i selve indkaldet, men får aligevel fortalt din mening om at han nøler.

 

 

Super ide, det skal afprøves :5up:

 

 

Nu kender jeg ikke koglehistorikken, men du har mulighed for at bruge koglerne som en meget virkningsfuld naturlig forstærkning af at han kommer ved straks at give ham fri til "kogleriet", når han kommer til dig på første indkald.

 

Koglehistorien er at han knuser dem imens han løber og begynder at hoste og lave bræk-fornemmelser, det brøds jeg mig ikke om :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Koglehistorien er at han knuser dem imens han løber og begynder at hoste og lave bræk-fornemmelser, det brøds jeg mig ikke om :(

 

Ihh altzå hund!!! Bræk er duumt...

 

Hvis du ville kunne du øve "ro på koglerne" (hmm.. giver associationer til noget helt andet :-D) i stedet, det er god selvkontrolstræning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25

Iihhh hvor er han Dygtig! :-D:-D Jeg synes også det virker godt for mig og lave "skøre" lyde som indkaldslyd i "nødsituation" - Jeg lyder som en crazy lady! :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

Jeg brugte det meget ved en husky førhen, da den tit blev forstyret af naturlige drifter - og jeg VILLE have hende fri bestemte steder. Så der lød jeg som en ulv der var på drugs :klovn:....Men det var virksomt :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Hvad tænker du på?

 

At han ikke må knase dem, men gerne bære dem?

 

Ja for eksempel.

Som man lærer sin hund at pille godbidderne ud af en "dims" uden at ødelægge "dimsen".

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja for eksempel.

Som man lærer sin hund at pille godbidderne ud af en "dims" uden at ødelægge "dimsen".

 

 

 

Jamen man kber en dims som ikke kan gå i stykker jo :blink:

 

 

Ja, men jeg må jo prøve mig frem :hmm: se om aslan og jeg ikke kunne finde på en god løsning :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...