Hop til indhold

Mille og Tex under obs. for kennelhoste!!!!!!


Gæst mulline
 Share

Recommended Posts

Gæst mulline

Mille og tex er begyndt at hoste en smule, og er under obs. for kennelhoste, dr. dyr siger der ikke skal gøres noget ved det, med mindre der støder lungebetændelse til, ellers er det som når vi andre har en forkølelse.

 

Grunden til at jeg skriver det her inde er at eneste mulige smittekilde er hundetræffet bededag i vestskoven, så de af jer der var med der, vær lige obs hvis jeres hunde skulle begynde at hoste.

 

Indlægget også postet i hundetræf tråden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline
God bedring til Mille og Tex :ae:

 

 

Håber det bare er en kort forkølelse :blink:

 

Takker:5up:

 

De virker ikke syge overhovedet, men de har hostet et par gange, som om de har fået noget galt i halsen.

 

Priceman mente så de skulle have kamillete, med honning, men de var ikke helt enige, heller ikke selvom han puttede bouillon i, de snusede til det og skred så, møgfornærmede over den ringe service:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline
Tak for informationen og rigtig god bedring til dem alle :ae:

 

Jeg skal nok være opmærksom på Luna, er det eneste jeg skal være opmærksom på hoste?

 

Ja det skulle det være:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Takker:5up:

 

De virker ikke syge overhovedet, men de har hostet et par gange, som om de har fået noget galt i halsen.

 

Priceman mente så de skulle have kamillete, med honning, men de var ikke helt enige, heller ikke selvom han puttede bouillon i, de snusede til det og skred så, møgfornærmede over den ringe service:mrgreen:

 

 

Pfffffffffff PM stinker :-P

 

Eller også er hunde bare total egoister, som nogen siger de er :mrgreen:

 

 

(spøg til side, jeg syntes det var en sød tanke med te og honning, virker det på hunde?)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline

 

 

(spøg til side, jeg syntes det var en sød tanke med te og honning, virker det på hunde?)

 

Aner det ikke, men synes også tanken var sød, men derfor kan priceman nu godt blive mobbet lidt alligevel :mrgreen:

Redigeret af mulline
Link til indlæg
Del på andre sites

Aner det ikke, men synes også tanken var sød, men derfor kan priceman nu godt blive bobbet lidt alligevel :mrgreen:

 

:5up: Det er en synd at lade en lejlighed til at drille passere uudnyttet :engel: og når manden ligefrem serverer lejligheden på et sølvfad, så skal man da være et utaknemmelig skarn at lade den glide forbi i al ubemærkethed :engel::mrgreen: :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen
3-10 dage ifølge dr.dyr :-)

Min doketr Dyr sagde at Laika kunne bære smitten i 10 til 12 dage

men det kunne gå op til 3 uger inden jeg kunne være sikker på at hun ikke smittede mere

Laika har nu haft kennelhost i en lille uge og er bømt kun til haveluftning for ikke at smitte andre her i byen

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline
Min doketr Dyr sagde at Laika kunne bære smitten i 10 til 12 dage

men det kunne gå op til 3 uger inden jeg kunne være sikker på at hun ikke smittede mere

Laika har nu haft kennelhost i en lille uge og er bømt kun til haveluftning for ikke at smitte andre her i byen

 

Der er så åbenbart delte meninger om sygdommen:-)

 

http://www.netdyredoktor.dk/sw7219.asp

 

På netdyredoktor mener de at hunden kan smitte i helt op til 14 uger:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline
:shock:

 

Så håber jeg altså mere på mine 3 uger...

 

De 14 uger er efter hunden er holdt op med at hoste, og altså er blevet rask, men stadig kan smitte andre hunde:-D

 

Fra hunden bliver udsat for smitten, til den evt bliver syg, går der fra 3- 10 dage:-D......... det er bla. derfor at jeg med sikkerhed kan sige at Mille og Tex er blevet smittet med sygdommen på hundetræffet bededag, da priceman og jeg har brugt den sidste måned på at flytte sammen igen og ordne hus, så der har ikke været tid til andre hundeaktiviteter, eller hundemøder, så de kan kun være smittet ude i vestskoven:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline

Lige en hurtig update, selvom solen skinner og haven kalder:mrgreen:

 

Hosten er stoppet, så enten har de ikke haft kennelhoste, eller også virker noget der hedder Urtepensil mod kennelhoste:?: som jeg har haft givet dem i 2 dage nu, uanset hvad er hosten stoppet:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

De 14 uger er efter hunden er holdt op med at hoste, og altså er blevet rask, men stadig kan smitte andre hunde:-D

 

Fra hunden bliver udsat for smitten, til den evt bliver syg, går der fra 3- 10 dage:-D......... det er bla. derfor at jeg med sikkerhed kan sige at Mille og Tex er blevet smittet med sygdommen på hundetræffet bededag, da priceman og jeg har brugt den sidste måned på at flytte sammen igen og ordne hus, så der har ikke været tid til andre hundeaktiviteter, eller hundemøder, så de kan kun være smittet ude i vestskoven:-D

 

Det var da dejligt for jer :5up: Nogle gange skal man lige have en pause for at kunne se hvad det egentlig er man gerne vil. Tillykke med det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Broholmer Bertha
Lige en hurtig update, selvom solen skinner og haven kalder:mrgreen:

 

Hosten er stoppet, så enten har de ikke haft kennelhoste, eller også virker noget der hedder Urtepensil mod kennelhoste:?: som jeg har haft givet dem i 2 dage nu, uanset hvad er hosten stoppet:-D

 

Det var godt :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline
Det var da dejligt for jer :5up: Nogle gange skal man lige have en pause for at kunne se hvad det egentlig er man gerne vil. Tillykke med det :-D

 

Du har fuldstændig ret:-D Takker:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...