Hop til indhold

Succes - Baldur og Luna har trænes sammen


Lonny
 Share

Recommended Posts

Jeg har jo haft store problemer med at finde ud hvordan jeg kunne træne både Baldur og Luna, da Luna jo hele tiden blander sig når jeg træner Baldur, og Luna ikke kan være alene imens jeg træner Baldur....

 

Men i dag lykkedes det mig at få lært Luna, at hvis hun bare bliver siddende på sin røv, så får hun en godbid hver gang Baldur fik en :5up:

 

Så i dag lykkedes det at træne dem begge, når Baldur fik ros/godbid for veldført øvelse, så fik Luna ros/godbid for at blive siddende. Og efter 3 øvelser, så skiftede vi, så Baldur skulle blive siddende imens Luna blev trænet.

 

Og det lykkedes over al forventning, så nu kan jeg langt om længe træne dem begge :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg tror rent faktisk at det er en god ide at de også lærer at det kan betale sig at forholde sig roligt :-)

 

Men jeg er spændt på hvordan det kommer til at gå når øvelserne bliver nogle med lidt mere gang i, her til at starte med har jeg for nemhedens skyld valgt øvelser der ikke kræver så meget bevægelse, da hundene jo vil blive fristet af at den anden bevæger sig hurtigt...

 

Men jeg tror rent faktisk at denne øvelse kan bruges i mange andre situationer, så tak til dem herinde der kom med forslaget :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25

Ja, det var da godt nok SMART :mrgreen::5up:

 

Men du har sikkert ret i, at når øvelserne bliver lidt mere omfattende og "vilde", så kan det være svært for den anden hund og sidde stille :-D

 

Men så må du ty til andre midler om nødvendigt - måske en hel knogle! - haha - spøg til side :mrgreen:, for så ender det pludselig med at det er den der bliver trænet der ikke kan holde koncentrationen.

 

Fortsat go træning

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det var da godt nok SMART :mrgreen::5up:

 

Men du har sikkert ret i, at når øvelserne bliver lidt mere omfattende og "vilde", så kan det være svært for den anden hund og sidde stille :-D

 

 

Jeg håber, at hvis jeg sørger for at øge sværhedsgraden med en lille smule hver gang, at det så alligevel kan lade sig gøre.

Og ud over at jeg nu kan træne dem begge, så vil dette jo give en ret stabil sit, ligegyldig hvad der sker. Selvfølgelig kun hvis det kan lade sig gøre at øge sværhedsgraden :blink:

F.eks. sidder de kun ½ meter fra hinanden nu, så et af de første trin skal nok være at øge afstanden i mellem dem, da det er begrænset hvor mange øvelser man kan lave med så lidt plads.

Men jeg har høje forventninger (forhåbninger) :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...