Hop til indhold

Lure coursing


Buju
 Share

Recommended Posts

  • Svar 52
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
Gæst Whippets

Jeg havde tilmeldt til LC sidst www.lurecoursing.dk holdt træning. Det var forste gang vi skulle der ud.. men selvfølgelig blev den ene hund dårlig om natten og var rigtig dårlig på vej der ud så vi måtte opgive. Jeg kan desværre ikke komme næste gang..

 

Men jeg tænkte på om der er nogle der ved ca hvor lang banen er ? Jeg kan bedste lide at mine hunde løber på de temmelig lange baner..

 

Har lige været til træning her i Sverige i dag.. Træner både i Sverige og Danmark. Og så ofte vi kan..

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Jeg havde tilmeldt til LC sidst www.lurecoursing.dk holdt træning. Det var forste gang vi skulle der ud.. men selvfølgelig blev den ene hund dårlig om natten og var rigtig dårlig på vej der ud så vi måtte opgive. Jeg kan desværre ikke komme næste gang..

 

Men jeg tænkte på om der er nogle der ved ca hvor lang banen er ? Jeg kan bedste lide at mine hunde løber på de temmelig lange baner..

 

Har lige været til træning her i Sverige i dag.. Træner både i Sverige og Danmark. Og så ofte vi kan..

 

Jeg har ingen anelse - jeg ved heller ikke om den er lang eller kort i forhold til andre. Men jeg tror ikke umiddelbart den er megalang. Skriv til ham der har sitet, han hedder Benny, han er supersød til at svare.

 

Vi skal afsted igen søndag, det bliver helt sikkert en fest:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

iiihhh hvor ser det fantastisk ud!

 

Overvejer stadig om speedy Gonzalas alias Lyssa skal prøve det, nu når hyrdning er droppet.

 

Det synes jeg da bestemt du skal - skriv evt. til ham Benny der har www.lurecoursing.dk, han kan nok svare dig på eventuelle spm. Det kunne da være hyggeligt at se dig derude, næste gang er på søndag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Hun stresser helt enormt over det - kan være stresset i flere dage bagefter.

Derudover skal der enormt meget press til for at hun holder sig på afstand af fårene - og jeg må indrømme at det ikke ligger til min psyke at true og/eller banke min hund ud på afstand :(

 

Der er kommet meget mere ro på hende efter at det er droppet - og efter at jeg har sunket den pille at jeg ikke kan (eller retter vil) bruge hende til det hun var købt til, så er der også kommet mere tillid mellem os.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 8 months later...
Gæst PPP-Pero

Vi var til lure coursing i weekenden - desværre gik maskinen i stykker af flere omgange, så det blev kun til en kort tur for Pero. - Men han nåede dog at løbe i modsætning til nogle af de andre hunde..

 

Her kommer to videoer - den første er fra lige inden vores løb (Pero er helt tosset når han ved at han er til lure coursing :mrgreen: ) og den anden er fra løbet (videoen kom sent igang og så gik maskinen i stykker, så der er desværre ikke så meget).

 

[media]

[/media]

 

[media]

[/media]
Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var til lure coursing i weekenden - desværre gik maskinen i stykker af flere omgange, så det blev kun til en kort tur for Pero. - Men han nåede dog at løbe i modsætning til nogle af de andre hunde..

 

Her kommer to videoer - den første er fra lige inden vores løb (Pero er helt tosset når han ved at han er til lure coursing :mrgreen: ) og den anden er fra løbet (videoen kom sent igang og så gik maskinen i stykker, så der er desværre ikke så meget).

 

[media]

[/media]

[media]

[/media]

 

Hvor er han sød og ivrig. :lun::klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var til lure coursing i weekenden - desværre gik maskinen i stykker af flere omgange, så det blev kun til en kort tur for Pero. - Men han nåede dog at løbe i modsætning til nogle af de andre hunde..

 

Her kommer to videoer - den første er fra lige inden vores løb (Pero er helt tosset når han ved at han er til lure coursing :mrgreen: ) og den anden er fra løbet (videoen kom sent igang og så gik maskinen i stykker, så der er desværre ikke så meget).

 

[media]

[/media]

[media]

[/media]

 

:klap: Han fangede plastikken! Tror du lige de andre hunde var misundelige? Men snyder Pero ikke lidt :hmm: Må man gerne spæne tværs igennem banen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
:klap: Han fangede plastikken! Tror du lige de andre hunde var misundelige? Men snyder Pero ikke lidt :hmm: Må man gerne spæne tværs igennem banen?

 

De må løbe helt som de vil, så der er ingen snyd :blink: Man kan faktisk se på de rutinerede hunde, at de har luret hvor de skal skære hjørner af allerede inden "kaninen" har ændret retning :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

De må løbe helt som de vil, så der er ingen snyd :blink: Man kan faktisk se på de rutinerede hunde, at de har luret hvor de skal skære hjørner af allerede inden "kaninen" har ændret retning :mrgreen:

 

Nååehh ok, men så er han da også ret snu!

Han ser glad ud :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Gæst Buddha

Fedt mand, hvor er han da bare for kær i starten :lun:

 

Er klimaks for hunden at den får lov at fange plastikken til sidst? Sad og tænkte over hvordan man mon fik stoppet hunden igen ellers?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Verawang
Fedt mand, hvor er han da bare for kær i starten :lun:

 

Er klimaks for hunden at den får lov at fange plastikken til sidst? Sad og tænkte over hvordan man mon fik stoppet hunden igen ellers?

 

Nu ved jeg ikke om alle hunde har det som min, men for hende er det at løbe klimaks. Når plastikken ligger stille er hun totalt uinteresseret i den. når maskinen stoper, stopper hun også og kommer daskende hen til mig :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Nu ved jeg ikke om alle hunde har det som min, men for hende er det at løbe klimaks. Når plastikken ligger stille er hun totalt uinteresseret i den. når maskinen stoper, stopper hun også og kommer daskende hen til mig :lol:

 

Du har sikkert ret, ser jo også ud som om at Pero bare lige snuser og så er det det.. Er vist for hvalpe vant - alt skal spises, især plastik :mums:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Fedt mand, hvor er han da bare for kær i starten :lun:

 

Er klimaks for hunden at den får lov at fange plastikken til sidst? Sad og tænkte over hvordan man mon fik stoppet hunden igen ellers?

 

Han er meget ivrig for at komme igang i starten af filmen - og da jeg sætter ham klar ligger han nærmest ned klar til at spurte :-D

 

Hele løbet er jo nærmest klimaks :-D Men for Pero er det virkelig über-klimaks at fange plastikken :mrgreen: Han rusker den altid og løber rundt med den hvis han kan komme til det - og han vil meget nødig af med den igen :5up:

 

Nu ved jeg ikke om alle hunde har det som min, men for hende er det at løbe klimaks. Når plastikken ligger stille er hun totalt uinteresseret i den. når maskinen stoper, stopper hun også og kommer daskende hen til mig :lol:

 

Men i bedømmelsen af løbet (hvis der er dommere på - ved ikke lige hvordan det foregår) betyder det da noget hvordan hunden reagerer når den fanger "byttet"? Jeg har i hvert fald forstået det sådan, at hunden optimalt set skal gøre hvad den er avlet til - i Pero's tilfælde f.eks. at knække nakken på kaninen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Du har sikkert ret, ser jo også ud som om at Pero bare lige snuser og så er det det.. Er vist for hvalpe vant - alt skal spises, især plastik :mums:

 

Det er fordi videoen slutter lidt for hurtigt :mrgreen: Men han rusker den altså hver gang og vil ikke engang bytte den væk for lune pølsestykker :fornaermet: :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Verawang

Jeg ved ikke om det betyder noget for bedømmelsen hvad hunden gør med "haren" og jeg er også ligeglad :blink:

 

Jeg har en whippet og den har muligvis en brist på det punkt. Den fanger nogle gange mus, men når en mus er fanget, sættes den hel fri igen, hun ved ikke hvordan man slår dem ihjel :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Jeg ved ikke om det betyder noget for bedømmelsen hvad hunden gør med "haren" og jeg er også ligeglad :blink:

 

Jeg har en whippet og den har muligvis en brist på det punkt. Den fanger nogle gange mus, men når en mus er fanget, sættes den hel fri igen, hun ved ikke hvordan man slår dem ihjel :-D

 

Nåårh :hjerte:

 

Jeg er egentlig også ligeglad med om Pero gør det "rigtigt" - bare han har det sjovt :-D Men overhørte bare nogle snakke om, at man vist kunne frembringe lidt mere dræber-instinkt ved at bruge kaninskind :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Verawang
Nåårh :hjerte:

 

Jeg er egentlig også ligeglad med om Pero gør det "rigtigt" - bare han har det sjovt :-D Men overhørte bare nogle snakke om, at man vist kunne frembringe lidt mere dræber-instinkt ved at bruge kaninskind :hmm:

 

 

Tja, men vi klarer os fint uden dræber-instinkt her. Tænker at hvis hun en dag får fat i et kæledyr (hun er MEGET interesseret i levende kaniner) kan det være vi er heldige at dyret overlever mødet med den farlige jagthund :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåårh :hjerte:

 

Jeg er egentlig også ligeglad med om Pero gør det "rigtigt" - bare han har det sjovt :-D Men overhørte bare nogle snakke om, at man vist kunne frembringe lidt mere dræber-instinkt ved at bruge kaninskind :hmm:

 

Jeg tror sgu heller ikke vi har brug for mere dræberinstinkt - plasticstrimlerne dør en pinefuld død når Samson får fat i dem:blink:

 

Dejligt at i er kommet afsted igen, og godt at se Pero så begejstret. Kommer i afsted regelmæssigt nu?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Jeg tror sgu heller ikke vi har brug for mere dræberinstinkt - plasticstrimlerne dør en pinefuld død når Samson får fat i dem:blink:

 

Præcis som når Pero får fat i dem :klap: Er ved at uploade en anden video hvor man kan se lidt rusk :-D

 

 

Dejligt at i er kommet afsted igen, og godt at se Pero så begejstret. Kommer i afsted regelmæssigt nu?

 

Altså der er lige pludselig rigtig meget i Jylland, og denne gang var vi så heldige at det blev holdt lige uden for Århus. Kun 20 minutters kørsel fra os :5up: Det er et godt areal, så håber det bliver holdt der oftere... Vi har jo kun været til det tre gange i alt, men tror vi begynder at komme der rimelig regelmæssigt hen over sommeren, hvis ikke det kolliderer med andre planer. Efter vi har fået bil er det jo også blevet nemmere at tage af sted til det.

 

Går I stadig til det regelmæssigt med Samson?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...