Hop til indhold

DAPP halsbånd/spray mv.


Gæst Aussies for ever
 Share

Recommended Posts

Gæst Aussies for ever

Min lille er jo frygtelig kørersyg og det udløses af angst; hun begynder at savle blot hun ser bilen.

 

Jeg prøver at gører det til en positiv oplevelse for hende, men tiden er jo kort for "vinduet" lykker. Har derfor overvejet DAPP til hende.

 

Men skal det være halsbånd - som sidder permanent et stykke tid eller skal det være spray - spray det på og i bilen.

 

Nogle erfaringer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fik at vide at halsbåndet er til generel nervøsitet, flytning, ferie etc og at spray er til en enkelt ting, som fx bilkørsel.

 

Kunne måske forestille mig, at der også skal øves, som alene-hjemme-træningen: ud til bilen, ind igen, åbne bilen, lukke og ind igen etc etc

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Kunne måske forestille mig, at der også skal øves, som alene-hjemme-træningen: ud til bilen, ind igen, åbne bilen, lukke og ind igen etc etc

Jeg har fået blandet besked. Den første dyrlæge sagde at halsbåndet var bedst, den anden sagde spray :???:

 

Kunne måske forestille mig, at der også skal øves, som alene-hjemme-træningen: ud til bilen, ind igen, åbne bilen, lukke og ind igen etc etc

Jamen vi gør skam også noget ligende.

 

Jeg har prøvet DAP, og det havde ingen virkning på Baldur, så jeg forærede det til en anden herinde.

Har også før prøvet DAPP til en meget angst hvalp. Synes heller ikke jeg så nogen effekt. Men jeg vil forsøge mig igen sammen med træning. Måske kan det løsne lidt op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst topsytop
Min lille er jo frygtelig kørersyg og det udløses af angst; hun begynder at savle blot hun ser bilen.

 

Jeg prøver at gører det til en positiv oplevelse for hende, men tiden er jo kort for "vinduet" lykker.

 

Hvad mener du med at "vinduet" lukker ?

 

Min havde det ligesådan, og det valgt vi at ignorere, og blot sørge for at en køretur altid førte til noget positivt (træning, luftetur etc.) og så gik det gradvis over af sig selv, men var først helt væk i 6-7 mdrs. alderen.

Nu kan jeg ikke åbne bildøren før han stryger ind i bilen og nægter at komme ud igen !

Dengang måtte jeg bære ham derind, ham nægtede simpelthen at hoppe ind i bilen, og savlede så snart vi gik hen mod bilen.

 

Jeg tror det bedste er, ikke at gøre for stort nummer ud af det, men bare lade som ingenting, og sørge for at bilen ALTID medfører moget positivt. Så går det såmænd over af sig selv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst TigerBella

Vi har faktisk stået i en lignende situation, for Bella har aldrig været speciel glad for at køre i bil.

 

Det startede da hun blev hentet, hvor hun rystede hele vejen hjem samt ture til dr. dyr. De blev så slemt, at hun ikke ville i nærheden af bilen, og så snart vi nærmede os den flygtede hun og vi kunne ikke komme i kontakt med hende.

 

Vi forsøgte med positiv træning ved at rose hende når hun var tæt på bilen osv. men det gav ikke rigtig noget resultat.

 

Dr. dyr foreslog dap på spray, som vi sprayede på et lille halsbånd med charmeklud et stykke tid inden køreturen. Det havde en dæmpende effekt omend meget lille. Vi fandt også ud af, at hvis vi brugte for meget, så fik det den modsatte effekt på hende.

 

Vi brugte det i et stykke tid, indtil hun var vænnet til bilen og vi begyndte derefter med træning. Hun er idag ikke bange for bilen og vil faktisk selv hoppe op uden snor og lign.

 

Vi brugte utrolig lang tid med bare at sidde bag i bilen og hygge. Hunden med ben og mig med en bajer. Nogen gange sætter vi os ud i bilen bare for at hygge :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...