Hop til indhold

Profdog


Gæst Anne-Sofie
 Share

Recommended Posts

Gæst Anne-Sofie

Er der nogle der kender til det foder der hedder Profdog? Vi havde bestemt os for at bruge Sportsmans pride til Smilla, men det havde forhandleren ik på lager pt, men han havde noget profdog i stedet som han mente var ligeså godt.

 

Men det er ik et foder jeg kender, så vil lige høre jeres mening.

Kan søges på google, da jeg ik kan linke til andre steder endnu;-)

 

Jeg kan ik rigtig li at korn står som det første, men hvad mener i?

Link til indlæg
Del på andre sites

Min mening efter at have læst ingredienslisten:

 

Ville aldrig købe det :oops:

 

Grunden: Korn er hovedprodukt, det som der er mest af. Det er ikke en naturlig foderkilde for hunde. Ydermere defineres ikke hvilke kornsorter, det gælder. Majs og hvede er allergener (øger risikoen for allergi) og du kan ikke se, om de er der.

 

Derudover: Kød og animalske biprodukter. At der er kød i, er ganske godt, men mængden er højst sandsynligt utilstrækkelig, da det ikke er tørret (det vil sige, at mængden der står deklareret, svarer til 70% vand og 30% kød). Animalske biprodukter = negativt. Ydermere defineres kødkilden ikke.

 

Der er sukker i. Fuldstændig overflødigt for hunde og egentlig kun er negativ smagsforstærker i det, at hunden får mere (uhensigtmæssig) energi.

 

Derudover er der også ganske meget calcium i.

 

Men det er så kun min ikke ekstremt store viden, men det er de basisting jeg går ud fra, når jeg skal finde foder. Har hørt at fosfor og calcium skal være på omkring 1g pr. 100 gram. - altså ideelt set omkring 1 gram calcium og 1 gram fosfor.

 

Link: http://www.wolf-hunter.dk/product.asp?product=5

Redigeret af bernerazuro
noget om calcium/fosfor + link
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Anne-Sofie

Tak :-) Jeg synes heller ik det lød optimalt, men forhandleren talte jo godt om det :roll:

 

Hader at finde foder, sys det er uoverskueligt at finde rundt i, og forhandleren taler jo altid kun godt om deres eget mærke, så dem kan man jo ik spørge.

 

er der så nogle der kender til Sportsmans pride, er det godt nok til en samojede hvalp?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...