Hop til indhold

Politiet-hvor er det ringe


Gæst The dogfather
 Share

Recommended Posts

Gæst The dogfather

Dette skal ikke være en diskussionom kamphund kontra andre hunde, men mere politiet og andres reaktioner når det er en kamphund kontra en anden hund...

 

Det der er sket:

http://www.koldingugeavis.dk/article/20090520/kolding/nyheder/705200166/

 

Politiets reaktion:

http://www.koldingugeavis.dk/article/20090520/KOLDING01/705200169

 

En lidt bedre reaktion

http://www.koldingugeavis.dk/article/20090520/KOLDING01/705200167

 

Jeg skriver ikke det her for at forherlige kamphunde osv..men er det ikke lidt slapt af politiet? Hvis manden dingler stiv rundt med hunden, udgør han så ikke fortsat en sikkerhedsrisiko for andre mennesker?

 

Nu går jeg heldigvis aldrig deroppe...men jeg var blevet tosset hvis jeg havde klaget over et angreb og politiet ikke tog mig alvorligt....havde det været en af mine der havde gjort det havde de jo stået der med det samme...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu tror jeg ikke man kan kalde fuldskab for en sikkerhedsrisiko. Det er jo ikke det at manden er fuld elelr alkoholiker, der udgør et problem.

Det er dét at han ikke har kontrol over hans hund.

 

Og hunden angreb andre hunde, ikke andre mennesker, så en sikkerhedsrisiko for andre mennesker, kan jeg ikke helt følge.

 

Og jo. Det er røv og nøgler at politiet ikke rykker ud efter flere klager. Men det gør de nu altså heller ikke ret ofte når det er "den anden vej rundt".

 

Vil man have at politiet skal tage klager og anmeldelser alvorligt, så er man nødt til at gøre flere ting.

 

For det første oversvømmes politiet af klager og anmeldelser der er helt hen i hegnet. Ting som voksne menensker for bare et par år siden ville have løst selv, skal nu klares af politiet.

Det være sig en nabo der spiller højt musik. Istedet for at snakke med naboen, klager man til polisen.

Det være sig en mand der dumper affald på ens grund. IStedet for at samle skidtet op, og stille det på ejermandens dørtrin, så klager man til polisen.

Det være sig nogen der låner ting og efterfølgende afbryder enhver kontakt, endsige undlader at levere det lånte tilbage, så er polisen igen nødt til at klare ærterne.

 

Politiet pålægges at skulle klare opgaver idag, som voksne mennesker burde kunne klare af sig selv.

 

Hertil kommer at politiet jo ikke har fået flere ressourcer til at klare den større arbejdsbyrde. Hvordan skulle det kunne hænge sammen så?

 

Og så er jeg godt nok ved at få lange løg af at se alle de tråde der åbenbart ikke drejer sig om kamphunde, men så alligevel gør det.... ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Nu tror jeg ikke man kan kalde fuldskab for en sikkerhedsrisiko. Det er jo ikke det at manden er fuld elelr alkoholiker, der udgør et problem.

Det er dét at han ikke har kontrol over hans hund.

 

Og hunden angreb andre hunde, ikke andre mennesker, så en sikkerhedsrisiko for andre mennesker, kan jeg ikke helt følge.

 

Og jo. Det er røv og nøgler at politiet ikke rykker ud efter flere klager. Men det gør de nu altså heller ikke ret ofte når det er "den anden vej rundt".

 

Vil man have at politiet skal tage klager og anmeldelser alvorligt, så er man nødt til at gøre flere ting.

 

For det første oversvømmes politiet af klager og anmeldelser der er helt hen i hegnet. Ting som voksne menensker for bare et par år siden ville have løst selv, skal nu klares af politiet.

Det være sig en nabo der spiller højt musik. Istedet for at snakke med naboen, klager man til polisen.

Det være sig en mand der dumper affald på ens grund. IStedet for at samle skidtet op, og stille det på ejermandens dørtrin, så klager man til polisen.

Det være sig nogen der låner ting og efterfølgende afbryder enhver kontakt, endsige undlader at levere det lånte tilbage, så er polisen igen nødt til at klare ærterne.

 

Politiet pålægges at skulle klare opgaver idag, som voksne mennesker burde kunne klare af sig selv.

 

Hertil kommer at politiet jo ikke har fået flere ressourcer til at klare den større arbejdsbyrde. Hvordan skulle det kunne hænge sammen så?

 

Og så er jeg godt nok ved at få lange løg af at se alle de tråde der åbenbart ikke drejer sig om kamphunde, men så alligevel gør det.... ;-)

 

 

Jeg kan godt se din pointe...tag nu f.eks. der hvor jeg parkerer når min bror skal til football...der bor et par gamle nisser...de har meldt mig og andre til politiet fordi vi holder der...Havde de gamle nisser nu kommet ud og sagt pænt "vi bryder os ikke om at du holder her, for vi får gæster af og til" eller lign. så havde jeg da flyttet min bil og fundet et andet sted at parkere...:-)

 

Men hvis flere har været udsat for problemet, og vedkommende fortsat lufter sin hund løs, så har det jo netop været umuligt at løse problemet på en voksen måde...

 

Det drejer sig kun om kamphunde i det omfang at var det sådan en stod politiet der med det samme...:-)

 

Det er ikke en af de sædvanlige "piv piv, andre hunde er ligeså farlige"...hehe..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det drejer sig kun om kamphunde i det omfang at var det sådan en stod politiet der med det samme...:-)

Dét passer jo ikke. :blink:

 

 

Det er ikke en af de sædvanlige "piv piv, andre hunde er ligeså farlige"...hehe..

Njaaee.. Det er jeg så ikke helt så sikker på. :lol:

 

 

Men hvis flere har været udsat for problemet, og vedkommende fortsat lufter sin hund løs, så har det jo netop været umuligt at løse problemet på en voksen måde...

 

Problemet bliver da netop løst på en voksen måde.

Citat fra avisen:

Den hund, som bed Heidi Grevsens hund, er nu kommet i snor. Det fortæller den sociale vicevært for hyttebyen, Kay Hedegaard. Hunden bor i hyttebyen tæt på Tvedvej, sammen med sin ejer, der er alkoholiker. Og han har nu fået besked på, at hunden skal i snor, fortæller viceværten.

 

- Den går ikke løs mere, nu står den bundet, når han ikke selv har fat i snoren på den. Den får ikke lov til at gå rundt mere, for den har ikke flere liv tilbage, og det ved han godt. Jeg har sagt til ham, at hvis der er mere ballade med den, hvis den bider mig eller andre, så er det væk med den, siger Kay Hedegaard.

 

Så jeg kan ærligt talt ikke helt se hvorfor man skal placere skyld på politiet hér.

 

:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror nu heller ikke at der er forskel på om det er den ene eller den andens slags hund der kommer anmeldelser om, politiet har simpelthen bare ikke de ressourcer de har behov for, så de kan løse deres opgaver til alles tilfredsstillelse :cry:

 

Man hører om det gang på gang, desværre...

 

En af vores bekendte blev hevet ud af sin bil og banket fordi at nogen mente at han havde generet dem med hans kørsel. Derefter havde de smidt hans bilnøgler ind på en mark og havde efterladt ham med truslen om at det blev værre hvis han meldte det til politiet.

Da han så alligevel forsøgte at melde det til politiet, så syntes politiet desværre ikke at sagen var alvorlig nok til at de ville tage sig af den, så de mente at det kunne han ordne selv.

 

Så igen, jeg tror ikke at det har noget at gøre med hvilken slags hund det er, men derimod har det noget at gøre med politiets manglende ressourcer at gøre...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...