Hop til indhold

Endnu en gang tak til alle jer figuranter


Lonny
 Share

Recommended Posts

Jeg havde Baldur med op til den lokale brugs i dag, så vi kunne miljøtræne lidt. Ja, det er ikke kun Luna der bliver det :blink:.

 

Og da vi parkerede og jeg tog Baldur ud af bilen, så begyndte manden i bilen ved siden af at snakke, og han blev ved... Så af ren høflighed blev jeg stående sammen med Baldur i ca. 10 minutter og snakkede med ham, og Baldur var lige henne og sige hej og blive kløet lidt :-D

 

Så kom der en mand med sin rottweiler og spurgte om de måtte hilse på Baldur, da hans var en tæve. Det måtte de selvfølgelig godt, og de 2 hunde virkede rigtig glade for hinanden, og Baldur fik næsten lov til at snuse lige så meget som han ville :blink:

 

Og nu kommer det bedste ved denne tur :mrgreen:

 

Da vi så går hen til vores bil igen, så sidder ham den snakkesagelige mand stadig i sin bil og venter på os... Høflig som jeg er (han virker nu også meget flink) så stopper jeg igen for at snakke med ham, og Baldur går hen og sætter sig imellem mandens ben, med ryggen til ham og forventer da helt klart at blive nusset af denne vildt fremmede mand :mrgreen: :banan:

 

Så alle de ture jeg og Baldur har været på sammen med jer dejlige mennesker herinde fra HF, har virkelig hjulpet :5up:¨

Det var så fedt at se Baldur gå stille og roligt hen til denne mand og sætte sig for at blive nusset, ikke noget med at hoppe op, ikke noget med at trække sig væk når manden rakte ud efter ham, bare stille og roligt og trygt :mrgreen:

 

Så endnu en gang:

 

Tak til jer alle sammen

Link til indlæg
Del på andre sites

hold da helt op :shock:

mange gange tillykke, kan godt forstå i er stolte :5up:

det er da super godt :klap: lige præcis sådan cujo burde reagere :mrgreen:

 

og jeg synes det er flot folk herinde fra har hjulpet...:5up::5up:

 

Jeg er også så stolt så jeg er lige ved at revne, min seje hund der nu syntes at mennesker er dejlige klappemaskiner/fodermaskiner i stedet for nogle skume typer, jeg er så glad og stolt :mrgreen:

 

Og jeg er så taknemmelig for de tålmodige og dejlige mennesker herinde fra, der har taget tid ud af deres i forveje travle hverdag, for at hjælpe mig og min hund, det er så stort :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det bare godt Lonny! Måske det også har stivet ham lidt af at blive "storebror"?

 

Jeg tror at der er flere ting der lige er gået i "hak" på samme tid :-)

 

  • Selvfølgelig den figuranttræning vi har lavet :5up:
  • Han er begyndt at modnes mentalt, så han er begyndt at hvile mere i sig selv, hvilket vi også kan se i mange andre situationer
  • Han ser på Luna og lærer af hende
  • Evt. overskudsenergi han kan have haft før, bliver nu brugt på Luna :blink:
  • Vi laver en masse generel miljøtræning, hvilket også styrker hans selvtillid
  • Vi træner en masse selvtillidsøvelser

Så jeg tror, at det er en kombination af alle de ovenstående ting, hvor den mentale modning nok spiller den største rolle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror at der er flere ting der lige er gået i "hak" på samme tid :-)

 

  • Selvfølgelig den figuranttræning vi har lavet :5up:
  • Han er begyndt at modnes mentalt, så han er begyndt at hvile mere i sig selv, hvilket vi også kan se i mange andre situationer
  • Han ser på Luna og lærer af hende
  • Evt. overskudsenergi han kan have haft før, bliver nu brugt på Luna :blink:
  • Vi laver en masse generel miljøtræning, hvilket også styrker hans selvtillid
  • Vi træner en masse selvtillidsøvelser

Så jeg tror, at det er en kombination af alle de ovenstående ting, hvor den mentale modning nok spiller den største rolle.

Hvilke selvtillidsøvelser har du brugt? :-) vil du uddybe det? det kunne være det ville hjælpe os også.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvilke selvtillidsøvelser har du brugt? :-) vil du uddybe det? det kunne være det ville hjælpe os også.

 

En af de ting der øger hundens selvtillid er, at have god kontrol over sin egen krop, så vi har øvet følgede:

 

  • Fundet en stor sten, hvor vi først har øvet at kunne stå på den, derefter at lave sit og dæk på den.
  • Vi har fundet en træstamme, hvor vi har øvet det samme som på ovenstående sten, og udover det har vi gået på line på træstammen, både forlæns og baglæns
  • Vi har fundet en række sten som var store nok til at 2 af Baldurs poter kunne være på dem, og så har vi øvet balance ved at Baldur skulle går fra sten til sten uden at røre jorden.
  • Vi har trænet på en aggility vippe
  • Vi har øvet os i at hoppe op på en havestol (selvfølgelig en der kan holde til hans vægt, og ikke en hvis plastic stol :blink:), hvorefter han har skulle sætte sig i den
  • Vi er ved at øve at han kan sidde på bagdelen, uden at forpoterne rører jorden
  • Og ellers hopper vi op på alt hvad der kan hoppes op på og øver hans balance

Desuden er Baldur lidt nervøs ved en forfærdelig masse småting, såsom trillebøren eller andre ting der laver en rungende lyd når de bruges. Disse har jeg så også trænet med, f.eks. at han skal hoppe op og placere forpoterne på trillebøren, så han stille ogroligt for bevist over for sig selv at tingene ikke er farlige, og han da sagtens kan håndtere situationen.

 

Desuden har vi trænet en masse cirkusøvelser, idet at hunde ligesom mennesker får en større selvtillid ved at være dygtige til noget. Og det går hurtigere med at blive dygtig til cirkusøvelser, idet at disse jo ikke ligesom lydighedsøvelser behøves at være perfekte. Så for at han får så mange øvelser så muligt som han er dygtig og kan få en masse ros for, så har jeg valgt at træne alle mulige små sjove øvelser med ham. Rent faktisk bruge vi mest tid på at bakke baglæns, give pote, kysse, dutte på min hånd, dutte på min pegefinger, alm. sit og dæk, oppe op ad mig på signal, og andre lette øvelser.

 

Håber, at du kan bruge noget af det ovenstående?

Link til indlæg
Del på andre sites

En af de ting der øger hundens selvtillid er, at have god kontrol over sin egen krop, så vi har øvet følgede:

 

  • Fundet en stor sten, hvor vi først har øvet at kunne stå på den, derefter at lave sit og dæk på den.
  • Vi har fundet en træstamme, hvor vi har øvet det samme som på ovenstående sten, og udover det har vi gået på line på træstammen, både forlæns og baglæns
  • Vi har fundet en række sten som var store nok til at 2 af Baldurs poter kunne være på dem, og så har vi øvet balance ved at Baldur skulle går fra sten til sten uden at røre jorden.
  • Vi har trænet på en aggility vippe
  • Vi har øvet os i at hoppe op på en havestol (selvfølgelig en der kan holde til hans vægt, og ikke en hvis plastic stol :blink:), hvorefter han har skulle sætte sig i den
  • Vi er ved at øve at han kan sidde på bagdelen, uden at forpoterne rører jorden
  • Og ellers hopper vi op på alt hvad der kan hoppes op på og øver hans balance

Desuden er Baldur lidt nervøs ved en forfærdelig masse småting, såsom trillebøren eller andre ting der laver en rungende lyd når de bruges. Disse har jeg så også trænet med, f.eks. at han skal hoppe op og placere forpoterne på trillebøren, så han stille ogroligt for bevist over for sig selv at tingene ikke er farlige, og han da sagtens kan håndtere situationen.

 

Desuden har vi trænet en masse cirkusøvelser, idet at hunde ligesom mennesker får en større selvtillid ved at være dygtige til noget. Og det går hurtigere med at blive dygtig til cirkusøvelser, idet at disse jo ikke ligesom lydighedsøvelser behøves at være perfekte. Så for at han får så mange øvelser så muligt som han er dygtig og kan få en masse ros for, så har jeg valgt at træne alle mulige små sjove øvelser med ham. Rent faktisk bruge vi mest tid på at bakke baglæns, give pote, kysse, dutte på min hånd, dutte på min pegefinger, alm. sit og dæk, oppe op ad mig på signal, og andre lette øvelser.

 

Håber, at du kan bruge noget af det ovenstående?

Tusinde tak :kys: det kan vi helt sikkert bruge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst tanita

sikke en super historie det er bare dejligt at i er kommet så langt:5up:

:5up: for dit store arbejde og selv tak for at vi måtte hjælpe det var slet ikke svært at sige ja til HAn er jo en skøøøøøøøøøøøøøn hund:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...