Hop til indhold

Hundefoder og gigt


Gæst EngelAriel
 Share

Recommended Posts

Gæst EngelAriel

Jeg har jo Buller på 10 år. Han fik her i januar måned konstateret gigt og hoftedysplasi. Han har siden hen været på J/D Hills light + previcox tabletter og dette har fungeret utrolig godt.

Han er på light fordi han stadigvæk skal tabe sig.

 

Findes der noget foder som er ligeså godt som hills j/d og måske knap så dyrt?

 

Til jer der ikke kender Buller's historie, så fik jeg ham for snart 1,5 år siden pga. hans tidligere ejere ikke længere kunne have ham. Han var hundetræner, og blev skilt hvilket betød han tiden han havde til Buller blev knap. Buller var det sidste 1,5 år han boede det andet sted mest alene hjemme. Hvilket betød at han var en del overvægtig da jeg fik ham.

 

Jeg fik af vide at han aldrig havde fejlet noget - men da jeg har haft hund før som blev gammel og fik gigt - bestemte jeg mig for at få ham undersøgt for gigt. Jeg fik det dog først gjort i januar i år pga. jeg synes at hans adfærd ændrede sig overfor andre hanhunde. Han kan normalt med langt de fleste hunde, så det var noget underligt at han pludselig virkede mere aggressiv end normalt.

Han er heldigvis sig selv igen, og er blevet en helt ny hund af at komme i behandling.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville gøre som Kim foreslår - finde ud af hvad der gør dette foder til noget specielt, som jeg forstår det, er det rettet til hunde med ledbetændelse :neutral:

 

Flere foderproducenter tilbyder diet udgaver, men om de også er gode for ledene, ved jeg ikke - men så kan man tilsætte noget tilskud af en art, der findes nok på markedet (jeg havde gode erfaringer med Vital Animin, min svigerinde har gode erfaringer med Hokamix Gelenk+ (alt. den almindelige Hokamix30), andre jeg kender er godt tilfreds med Oliver's Mobility Boost) - spørgsmålet er så bare, om man ikke ender i samme prisklasse alligevel :hmm:

 

Du kunne jo også spørge din dyrlæge, om han ikke kan anbefale noget andet, evt. under påskud af at økonomien vil have godt af at spare lidt ;-) Selvom dyrlæger er vældig glade for Hill's (og specielt for at sælge det ;-)), er de ofte lydhør overfor økonomi argumenter :neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min lille deerhound har fået artrose i den ene albue, det er en slags slidgigt. Mens vi spekulerer på operation eller ej, får han glucosamin og chondroiton, Jeg giver ham også lidt fiskeolie i maden.

Kombineret med at skåne leddet går det egentlig helt godt, han klarer sig uden smertestillende medicin.

 

Edit: chondroiton må åbenbart ikke sælges i Danmark og Norge, men så er der jo internethandel.

 

Hilsen Kim

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...