Hop til indhold

DCH Nivå


Gæst Sine
 Share

Recommended Posts

Er der nogen der har nogen erfaringer med DcH i Nivå? Er de gode??

 

Jeg overvejer at starte der når vi er færdige der hvor vi går nu, da det ligger tættere på hvor vi bor.

 

//Sine

Link til indlæg
Del på andre sites

Man er i DCH lidt overladt til tilfældighederne, alt efter hvilken træner man får. Jeg startede i Nivå for ca 13- 14 år siden og fik en træner der hed Lise. Hun var guld værd og jeg stoppede da det ikke var muligt at fortsætte med hende som træner.

 

For et par år siden startede jeg så igen deroppe og må sige at jeg blev slemt skuffet. Generelt råber folk meget, de rykker i linerne og hvis din hund ikke styrter afsted når den skal løbe (almindelig galop er ikke hurtigt nok) er den ikke motiveret nok og skal køres mere op på bold. :???:

 

Desværre har jeg ikke den store respekt for trænerstaben deroppe. Der blev til teoriaftenen bl.a. anbefalet at hvis man ikke kunne lære en hund at gå pænt, var det bedre at sætte et pighalsbånd på og give hunden et par hårde ryk end at skulle give små ryk i den hele tiden.:???:

 

I mine øjne virker det til at man kører hundene op i et gear som ejerne slet ikke kan styre, for så at anbefale straf for at, i det hele taget at få kontakt til hunden. Det er slet ikke okay.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man er i DCH lidt overladt til tilfældighederne, alt efter hvilken træner man får. Jeg startede i Nivå for ca 13- 14 år siden og fik en træner der hed Lise. Hun var guld værd og jeg stoppede da det ikke var muligt at fortsætte med hende som træner.

 

For et par år siden startede jeg så igen deroppe og må sige at jeg blev slemt skuffet. Generelt råber folk meget, de rykker i linerne og hvis din hund ikke styrter afsted når den skal løbe (almindelig galop er ikke hurtigt nok) er den ikke motiveret nok og skal køres mere op på bold. :???:

 

Desværre har jeg ikke den store respekt for trænerstaben deroppe. Der blev til teoriaftenen bl.a. anbefalet at hvis man ikke kunne lære en hund at gå pænt, var det bedre at sætte et pighalsbånd på og give hunden et par hårde ryk end at skulle give små ryk i den hele tiden.:???:

 

I mine øjne virker det til at man kører hundene op i et gear som ejerne slet ikke kan styre, for så at anbefale straf for at, i det hele taget at få kontakt til hunden. Det er slet ikke okay.

 

Tak for svar, lyder ikke som noget jeg vil udsætte min lille mus for..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
Man er i DCH lidt overladt til tilfældighederne, alt efter hvilken træner man får.

 

Det gælder uanset hvilken forening/klub man træner i - det er ikke kun noget der forekommer i DcH............

 

Til TS: Tag ud og besøg de klubber du har i kikkerten, og følg din egen fornemmelse - uanset hvad andre har af oplevelser. Feks. ligger Ascha's oplevelser nogle år tilbage, der kan jo være sket ændringer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
Jeg har kun mødt nogle fra Nivå når vi har været ude til konkurrencer, men deres håndtering af hundene virker meget positivt.

Jeg syntes at man kan se meget ud fra hvordan hundene behandles til konkurrencer,det er jo der det gælder.

 

Og det er også der hvor alle ved de skal følge et sæt spilleregler - så netop ved konkurrencerne syntes jeg det siger meget lidt om den enkelte klub.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Man er i DCH lidt overladt til tilfældighederne, alt efter hvilken træner man får. Jeg startede i Nivå for ca 13- 14 år siden og fik en træner der hed Lise. Hun var guld værd og jeg stoppede da det ikke var muligt at fortsætte med hende som træner.

 

For et par år siden startede jeg så igen deroppe og må sige at jeg blev slemt skuffet. Generelt råber folk meget, de rykker i linerne og hvis din hund ikke styrter afsted når den skal løbe (almindelig galop er ikke hurtigt nok) er den ikke motiveret nok og skal køres mere op på bold. :???:

 

Desværre har jeg ikke den store respekt for trænerstaben deroppe. Der blev til teoriaftenen bl.a. anbefalet at hvis man ikke kunne lære en hund at gå pænt, var det bedre at sætte et pighalsbånd på og give hunden et par hårde ryk end at skulle give små ryk i den hele tiden.:???:

 

I mine øjne virker det til at man kører hundene op i et gear som ejerne slet ikke kan styre, for så at anbefale straf for at, i det hele taget at få kontakt til hunden. Det er slet ikke okay.

 

 

Jeg kendte godt Lise K. Hun var altid med på det seneste og en god træner.

 

Tiderne skifter og ikke altid i den rigtige retning.

 

Da jeg startede i Civilforsvaret i 76 var det glade lyse stemmer, glade hunde som kunne rende rundt 80 stykker mellem hinanden uden bøvl.

Lederen, P., var ikke superdygtig, men havde holdingen at hundene skulle motiveres positivt.

 

Herefter kom jeg til DcH og fik nærmest et kulturchok for de var mange år bagud, straffede adfærd frem - eller forsøgte på det. Med udskiftning i bestyrelse og trænerstab kom afdelingen op to date og blev en af de mest fremme i landsdelen - sammen med Nivå iøvrigt.

 

Efter en pause på nogle år startede jeg igen i CF i midten af 90'erne og det var helt andre toner. P. var væk og en ny havde ledelsen.

Hundene var nu sure og demotiverede. Træningen kedelig.

Nu var DcH klart foran.

 

Det var godt nok en ØV oplevelse.

 

Og sådan ER det jo i foreninger og klubber, det er den aktuelle ledelse der lægger stilen

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...