Gæst jeanett25 Skrevet Maj 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Maj 26, 2009 Okay, jeg skal lige høre om jeg er ved og få paranoia Men altså jeg ved jo godt at hvalpe hikker ofte, men Emil hikker rimelig kraftigt efter HVERT måltid. Jeg ved han har fået 3 gange ormekur hos opdrætter og han spiser relativt små måltider ad gangen og han forsluger sig på ingen måde. Kan jeg gøre noget for og undgå hikken? Bør jeg tage det alvorligt? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst pineau Besvaret Maj 26, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 26, 2009 tror ikke du skal tag det voldsomt alvorligt. hikken opstår formentlig fordi hvalpen tager en lille smule luft ind. men spørg din dyrlæge ad hvis du er nervøs. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Maj 26, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 26, 2009 Leroy hikker også, mindst en gang om dagen. Det har alle mine tidligere hvalpe også gjort, men jeg regner med at de store racer gør det lidt længere end de små. Hvis jeg husker ret, hikker menneskebørn også mere end voksne, så jeg tror ikke der er grund til bekymring Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sine Besvaret Maj 26, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 26, 2009 Freya hikkede også hele tiden da hun var lidt yngre. Når hun havde spis, når hun havde drukket, når hun havde gået tur eller bare når hun kedede sig. Hun hikker stadig (5 mdr.) men ikke så meget som i starten. Jeg var også nervøs dengang, men har nu lært at det er hel normalt:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst hundevennen Besvaret Maj 27, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 27, 2009 Du kan også prøve at sprede foderet lidt over hele huset/haven så der bliver tid til at synke ordenligt. Det hjalp på min hvalp Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst BongoJungle Besvaret Maj 27, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 27, 2009 Bambi hikker også, det er meget normalt for en hvalp. Alle mine hvalpe har i hvertfald hikket meget. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst jeanett25 Besvaret Maj 27, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 27, 2009 Okay, ja tænkte nok det var helt normalt. Men altså det virker bare lidt voldsomt, sådan efter hvert måltid og det virker til og irritere ham lidt - han har svært ved og finde ro når han hikker hvilket jeg godt kan forstå. Men rooo på igen :mrgreen: Altså det og være hundeejer er ret komisk indimellem - jeg bliver sku lidt skør! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aussiepower! Besvaret Maj 27, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 27, 2009 Det har ikke nødvendigvis noge med hikken at gøre, men jeg syntes bare lige jeg ville sige at selvom både Chivas og Gaia hver i sær havde fået de 3 gange ormekur hos opdrætteren inden jeg fik dem hjem, fik de altså begge alligevel orm igen i 10-12 ugers alderen og skulle have endnu en ormekur Bare lige så du også holder øje med det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst jeanett25 Besvaret Maj 27, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 27, 2009 Aussiepower! skrev: Det har ikke nødvendigvis noge med hikken at gøre, men jeg syntes bare lige jeg ville sige at selvom både Chivas og Gaia hver i sær havde fået de 3 gange ormekur hos opdrætteren inden jeg fik dem hjem, fik de altså begge alligevel orm igen i 10-12 ugers alderen og skulle have endnu en ormekur Bare lige så du også holder øje med det Ja, vi har også regnet med at han skal have en omgang mere når han skal til dyrlægen når han bliver 12 uger , men tak for reminderen :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Maj 28, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 28, 2009 Aslan hikkede også i tide og utide, og sikke en pestilens, både når han havde spist, når han var sulten, når han vågnede, når han havde løbet osv osv osv. Men er du meget nervøs, så kontakt dr dyr. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst jeanett25 Besvaret Maj 28, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 28, 2009 Aslan skrev: Aslan hikkede også i tide og utide, og sikke en pestilens, både når han havde spist, når han var sulten, når han vågnede, når han havde løbet osv osv osv. Men er du meget nervøs, så kontakt dr dyr. Ja, se det lyder nøjagtig som Emil.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts